Är tillbaka & Småttingar
Efter att ha hållt mig tillbakadragen i lite mer än ett år så är jag nu på gång igen med lite avel här hemma, självklart med mina gamla Silverdalare ; )
Fina underbara "Mio" Silverdalens Brad Pitt sommnade in i slutet på november men jag avlar vidare uteslutande på hans avkommor här hemma, och just nu har jag en kull som han är både morfar & farfar till, tänkte bara visa lite bilder på mina söta småttingar som nu är 12 dygn gamla.
5 hanar och 1 liten flicka varav 2 st är DS och 1 är rex i kullen. 2 st ungar är Till Salu =)

Så snuttiga 
#1 Skulle jag vara du skulle jag behålla rexen som mest liknar din ursköna Brad Pitt.
R.I.P underbara Brad Pitt 
Härliga bebisar! 
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

#4 Tack =)
#5 Tack för de fina orden om Brad Pitt, supergulligt av dig!
Har en liten NF rex hona här hemma som Mio också är både morfar & Farfar till… men visst är han fin den lilla nf umb rex pojken! Supersöt =)
Hej Nico! Vad roligt att du kommer igång igen!
Riktiga sötisar du har där 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Åh jisses så söta!
Vilka är kvar till salu? Fläckisarna? :)
// Sofia
#2 Är den rost ds
Oj, jag som hade gissat på bö sobel eller choklad, haha. Men jisses så söt! Skickar du den med posten till mig
Den andra ds gissar jag på silversobel el silversvart ds, fast vi har ju redan sett mina kunskaper när de gäller ds, haha.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Är det en rost ds? Tycker mer att det ser ut som en bö sobel ds eller så, ser lite för icke-orange ut för att vara rost, tycker jag! :P Men dom kan ju vara lite luriga i den där åldern har man ju märkt :P
// Sofia
Jag skulle också gissa på sobel ds eller silversobel ds på den ljusa fläckisen :)
// Sofia

#7 Hej! =) Man tackar, roligt att se dig här också!
#8 Nix, fläckisarna är de enda jag än så länge håller hårt på… vill ha inavel efter Mio´s linjer med DS så fläckisar blir nog kvar här hemma! Men har inte hundra bestämt mig ännu, så mycket kan ändras… velig är man jue^^
#9 & 10 Ja om vi säger såhär… den HAR sett ut som en Rost ända till igår, då jag började kika lite närmre på dem under lampan i köket (har dem i vardagsrummets typ mörkaste hörn, men en dålig lampa som enda ljuskälla) då en annan sa att den såg ut som choklad… men hon ser ut att ha tipping och är väldigt skiftande i nyanserna i färgen. Den hanen som jag trott var Rost är nog en bö. silvergrå Umb och hon är exakt lik honom i färgnyans så skulle nog tro att hon är samma färg… haha, är lite ringrostig visst^^ Men de var ju så bruna som små, inte ett uns av silverfärgade, eller så är jag blind ;)
Visst kan den andra "vita" DS pojken vara både Svart/Silversvart eller Sobel/Silversobel… eller någon annan mörk färg med för den delen. Jag väntar nog ett tag och ser vad som "växer" fram i pälsen på honom. Jag trodde först att han var Vit/Offwhite men så när de var 8 dygn såg jag svaga mörka skiftningar på hans huvud och sen dess har de bara blivit allt tydligare.
Alltid spännade med denna typ av kullar, där man inte vet helt säkert vad som kommer, även om de säkert är lite klurigt ibland, hihi
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Ja jag skulle nog säga att den ser ut att vara silvergå b.ö dom spot :) av det jag kan se på fotot.
Är rosten tingad ? (a)
Rexen e min….. bara min….. mouhamouha……

Ja den överspottade e cremebaserad i alla fallen, d kan jag sätta vad som helst på….
har ju sett under årens lopp att cremebaserade alltid blir överspottade å svartbaserade å vilttecknade får mycket bättre spots på sin grundfärg…
Men… e ngn av föräldrarna Sg variant?
Här får du en bild på choklad ds så kan du kolla å jämföra vännen!!
#16 Skall du ha lh igen 
*gnider händerna å fnissar*

#13 Både spännande och icke… jag är av delad åsikt, vill gärna veta vad som dyker upp i mina kullar och inte få några oönskade färger som ställer till det. Men visst är det lite småkul också, det är ju i dessa kullar som man hittar små överrakningar ex färger man aldrig innan har haft eller nån ny favvofärg.
#14 Ja man tackar igen, då kan jag ju känna mig tämligen säker på att jag inte har fel på den ungen igen då ; ) Kan ju tillägga att det är en färg jag inte har haft innan, en överraskning med andra ord^^
#15 Ta det gärna via PM istället =)
#16 Då är det säkerligen det, skulle väl gissa på Sobel/Silversobel då. Har ju en Silversobel i kullen, samt att två till är Umb så det är ju det mest troliga. Pappan till ungarna är Sg =) Tack för bilden!
#20 Ja du kommer ju märka om några dagar om det är en choklad eller sg b.ö

Ja jag lär nog se det om ett par dagar. Hanan är ju viltfärgad iaf, men DS är ju spännande =) Ska ställa fram buren i dagsljus imorgon tror jag och kika närmare på dem.
Har snabbfotat föräldrarna lite också, så ska presentera dem ikväll!
Ja e d choklad behåller den sin mörka färg, men e d Sgbb så ljusnar den när den ljusa underfärgen växer fram… då blir d som e mörkt idag till slut tippingen på pälsen… va d ngn som förstod d där… hihi…
Jaaa vill se mamsa å pappsa me!!
… å fler kort på bäsarna!

#23 Jag förstog, haha!^^
Tack för den infon, superbra! Det är ju inte ritkigt mina färger, och avgjort inte vad jag hade förväntat mig av kullen.

De är supersöta hela högen. Syrran Melbourne vinkar till Chicago och säger att hon vill också ha så fina bebisar!
Men är det Loke och Chicago som har samma föräldrar fast ur olika kullar? Du måste ta tillbaka din hemsida så man hänger med ju.

Chicago hälsar tillbaka att det ät jooobbigt att ha bebisar, men hon önskar all lycka till syrran!
Jajamen, Loke och Chicago har samma föräldrar men de är födda i olika kullar. Loke är den äldre av dem och född i Feb i år.
Så kullen är med andra ord en helsyskonparning.
Haha, måste fixa en annan hemsida först åt en vän innan jag börjar fundera på att få ordning på min egen, och få ut den på internet igen.

Det måste du, saknar din hemsida med dina fina bilder!
Ser fram emot fler bilder i den här bebis-tråden så länge.

Tack gulliga du! 
Helt underbart söta och fina föräldrar 
Ååh vilka vackra! 

Tack båda två! =)

Nu har de små öppnat ögonen och är sötare än någonsin!
Runda och tjocka är de, men proppar ändå i sig massor av mat.. haha! Ikväll ska jag fota nya bilder =)
Tänkte även att ni ska få stifta bekantskap med mina 5 små gerbilbebisar också, så det kommer bilder på dem med.
Ååh vad roligt..!
Är sååååååååååå sugen på lilltjejen, är hon redan tingad?

Lilla honan kommer förmodligen att bli kvar här hemma, likaså hennes DS bror. Men 1 av hanarna är fortfarande Till Salu = )

#46 Men den där måste väl ändå vara min julklapp?
Fusk, vill också ha bebbar nu! 

Hahaha, eller MIN julklapp!^^
Håller tummarna för att du får en egen liten i julklapp =)
Verkligen riktiga sötnosar hela bunten

#54 Men jag tyckte just hon viskade att hon ville flytta hem till moster.

#53 Det är såååå mysigt! Du är välkommen hit och gosa om du vill =)
#55 Tackar så mycket =)
#56 Då viskade hon tyst, tyst i sådana fall ;)

#57 Det var på den frekvensen som bara hundar och jag hör.
#57: Hade jag kunnat så. ^^
Men jag får fortsätta bearbeta min hona som envist vägrar brunsta. 

#58 Hahaha! Ja den radiokanalen är då inte mina öron inställda på, det är då helt säkert. =)
#59 Men himmel, har precis skrivit din adress på ett kuvert och skickat till dig, och så får jag för mig att du bor i Stockholm… både senil OCH hörselskadad!
Har du ställt honans Bur under en lampa så att hon får extra mkt ljus och värme? Ställ även buren vid ett fönster, hjälper till på samma sätt också. Ge vetegroddar/vetegroddsolja för E-vitaminets skull och se som sagt till att det inte blir för kallt för henne. Lite tips som kanske får igång hennes brunst =)
#60: Japp, hon står ljust inte alltför långt ifrån våra stora fönster.
Vetegroddsolja får de redan för pälsens skull och det är inte särskilt kallt i rummet.
Resten av honorna brunstar, det är bara just den damen som trilskas.
Hon har visserligen fått en kull tidigare och då var hon supertydlig, men nu har hon gått i ide. =)

Men vad surt… då är det bara att fortsätta som innan och vänta ut henne, och hålla stenhård koll varje dag och helst olika tider också. Vissa brunstar på morgonen, andra mitt på dagen eller mitt i natten också för den delen. En del damer följer liksom inte det normala mönstret ;)

Nu har de små här hemma hunnit bli hela 4v gamla! Två sötnosar har redan flyttat, tre blir kvar här hemma ett tag till och en liten är fortfarande Till Salu. Ska strax lägga in lite nya bilder på fluffbollarna =)

Du kan ju inte låta bebisar flytta utan att visa bilder på dem först.

#64 Haha, jo det blev så att de ville inte fastna på bild utan flyttade illa kvickt för att slippa undan =)

Wii så söta!! Men tösen vill fortfarande flytta hem till mig. Jag är helt övertygad!
Men så underbart söta de andra var också!

Haha, du är för underbar Ulrika! Lilla tösen vill säkerligen flytta hem till dig och få en alldeles egen chilla, men jag vill nog allt ha kvar henne här hemma ;)

#71 Attans!
Mer att erbjuda än så har jag inte. Tänker INTE erbjuda henne en egen iller iallafall.
Gudande mig Albin snodde min hjärta :O I IN LOVE!
åh!, jag vill ha en guldis! :P Men jag vill fortfarande har kvar min dvärgiss! :) alla hamster bebisar är så guuuullliiiggggaaa!!! :P <3 Love it!
/ Miranda
Åhh sötisarna och lilla Melvin
är så svag för rexbebisar.
Fyy vilka sötnosar
Gillade definitivt Melvin och Love..
Nicolina snälla svar på mitt meddelande snabbt ! Vill verkligen tinga Albin :D!!!!
Men gud var Melvin är söt! En riktig stunner till krulltott! Härlig grabb! :)
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Hej alla!
Tack för era fina ord om bebbarna =)
Och visst är Melvin för söööt!
Men nu får ni alla hålla tummarna, lilla flickan Minna har gnagt ett stort runt och fint hål i sin gröna miniduna och är nu på fri fot i vårat 3-våningshus med ungefär tusen olika gömställen… suck! Jättekul med en bebis som är rädd och knappast kommer till en direkt… bättre med de vuxna som har rusat fram till en när man väl hittat dem och hoppat upp i handen.
Ovanpå detta så har vi möss i huset, och min pappa ställde ut 3 fällor ikväll, typ en timme innan jag såg att hon var borta. Fällan i köket hade smällt ihop, men lyckligtvis inte med hennes nos emellan men jag vet ju inte om hon är skadad…!!

#80 Min underbara lillebror jagade hamster i vardagsrummet kl. 5 inatt =) Vet inte riktigt vad som hände för har inte pratat med honom själv och var inte hemma inatt, men hon är iaf lyckligt återfunnen och inga skador på lilla nosen! Nu blir det flytt in i en gallerbur för denna lilla dam^^

#81 Så bra! :)

Ja det är väldigt skönt att hon är återfunnen välbehållen, phu!! =)
Väntar med spänning nu med att få hem Albin :D

#85 Ja han är sååå söt, vill ju gärna ha honom kvar egentligen men han passar inte in i de färger jag vill ha =( Så du får pussa på honom åt mig istället! = )
HERREGUD SÅ SÖTA BEBBAR:O!
Och Melvin var ju SÅ skön med sina krullmorrhår! Och Albin! Fy vad kär ja vart! 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Gahhh, Jag<3Melvin!
Me like Melvin!<3

Haha! Ja Melvin är gaaalet söt med sina underbara små morrisar =)
Skulle någon vara sugen så är både Melvin och Love till salu, har bestämt mig för att enbart behålla lilla rymmaren Minna ur den här kullen.
#91 Du bor nog en bit ifrån mej.

Men guuu' va söta!
Jag vill köpa Melvin
snälla kontakta mig
Tänkte bara säga tack Nicolina fär love han är helt underbar liten kille som vi håller tummarna på nu :)
Och till er alla som inte har träffat nicolina hon är en helt underbar person! Och dessa bebisar är helt underbara!
Massor av kramar till Nicolina och tack så rachans mycket för Love :D

# 95 Ojdå, tack så mycket =) Blir lite generad nu, haha! 

För det var väl Minna som var till salu, eller…..

Haha, skulle jag ändra mig så är hon din utan tvekan din Ulrika!
Har ju planer på att skaffa hund i år, och blir det av så kommer jag inte att kunna behålla alla mina smådjur tyvärr. Ska flytta också, och kommer få ha alla mina djur i mitt rum och en hund, en kaninbur på 1.40 samt allt mellan 4-10 hamster/gerbilburar känns inte så lockande att sova bland om jag ska vara helt ärlig… men jag kommer aldrig att helt kunna slitas från mina småttingar!