Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 2428 ggr
AnnaCDSG
0

Välkommen Cookie

I måndags hämtade jag Hälsingeskogens Cookie, en rost långhår hona, född 2010-05-20.

Hon känner sig inte helt trygg efter flytten ännu, men jag ser fram emot att lära känna henne. Hon är min första guldhona så det ska bli spännande. Ett riktigt matvrak är hon! Har valt att sova precis bredvid matskålen, sötbollen! Kyss

Visar bara två bilder nu, men det kommer fler så småningom.

Alltid en matbit i tassarna. Tungan ute

[

](http://s819.photobucket.com/albums/zz119/Hemsida/Galleri%20-%20Hamstrar/?action=view¤t=2cc40638.jpg)

Sån gullig stil har hon när hon sitter och äter…

UlrikaD
0

Men jisses så söt hon var! Vem köpte du henne av?

Novis10
0

Hon är ju bedåradeKyss

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Roxie
0

Åh så fin hon är!

// Sofia

Zvintos
0
AnnaCDSG
0

Tack, alla! Skrattande

#1 Jag köpte henne av Margareta som har Mapilamis. Glad

Odette
0

Åhh! Grattis till henne, hon är ju jätte fin Glad Rost bara växer i mina ögon hihi

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Carjos
0

Så fin!

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

AnnaCDSG
0

#6 Tack! Ja, rost är en underbar färg! Det kommer definivt att bli fler rosthampisar hos mig i framtiden. Älskar den varma, fina färgen. ^^

#7 Tack! Glad

___

Fotade henne lite nyss när hon satt och åt broccoli och torkad banan i soffan.. Hon verkar så lugn och mysig. Bara satt där som en liten boll och åt och åt och åt.. Kyss Lite känslig för ljud är hon men det kanske går över när hon börjar känna sig mer hemma här. Bilderna kommer senare ikväll eller imorgon.

AnnaCDSG
0

Här är några fler bilder på min fina kaka. Kyss

Odette
0

aaw, vilka söta bilder!! haha, matmonstret *fnissa*
Hon är ju super söt, å den där bilden där hon sträcker på sig.. såå go! Kyss

_

Zvintos
0

Jag säger bara: KyssKyssKyss

AnnaCDSG
0

#10 Haha, ja matmonster är hon absolut, lilla tjockisbollen. Skrattande Synd att sträck-bilden blev lite felfokuserad bara. ^^

#11 Jag säger detsamma. Man bara smälter varje gång man ser henne. Kyss

Odette
0

Hon är så vacker så vacker…. *man vill bara äta upp na*

Har hon börjat göra sig mer hemmastadd nu lr hur går det?

_

AnnaCDSG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Hon är fortfarande osäker som sagt.. Känslig för ljud och rörelser och inte speciellt lugn och trygg i sig själv, och det tråkigaste av allt är ju att hon biter ibland. Rynkar på näsan

Men söt är hon ju så det räcker och blir över. Kyss

UlrikaD
0

#14 Hon är så söt så hon kan få komma och bita mig när hon vill.Flört

AnnaCDSG
0

#15 Haha, ja det är tur att hon är så söt. Skrattande Inte för att jag hade tyckt om henne mindre om hon inte hade varit söt, men.. Söthet är ett stort plus. Kyss

Odette
0

Haha, ja hon är GRYMT SÖT! Gud vilket ansikte ! Man blir så kär när man ser bilderna på henne Förvånad

Håller tummarna att hon kan lägga av med bitandet iaf, ingen vill väl ha en osäker hamster som bits- men du är ju rätt hundintresserad så du kan säkert utöva lite hund-psykologi på henne Flört

_

Helena1978
0

Vilken söt rosttjejKyss Hoppas att bitandet upphör.

AnnaCDSG
0

#17 Jaa, hon är så knubbig och rund och sötaste bollen i världen! Haha, hundpsykologi.. ^^ Finns det ingen hamsterpsykolog här på forumet som kan hjälpa mig? Tungan ute

#18 Tack! Glad Ja, jag hoppas verkligen också det.

Mirre9898
0

OMG Jag dör!!! :D :* Vart har du fått tag på denna bedorande hamster? :) måste veta! :D en uppfödare eller djur affär? :) Om hon får bäbisar bara måste jag ha en!! :) Hon har en sån varm och fin färg! <3 <3 :P :) Jag säger bara en mening!: Ta med henne till en utställning!! :D Jag lovar!, du kommer att vinna med henne! :p <3 :)

Miranda

Roxie
0

Hon är helt bedårande! Jisses vilken vacker tös du fått tag på! Kyss

// Sofia

Odette
0

#20 Hihi, tror inte hon kommer att ta ungar på henne med tanke på hennes "humör" ;) 
Men ja hon är söt som tusan, jag håller med!! Skrattande

_

UlrikaD
0

#19 Jag är ju hundinstruktör, asg!Skrattande

AnnaCDSG
0

#20 Tack! :D Hon kommer från uppfödare, Hälsingeskogens, men jag köpte henne som omplacering av Mapilamis hamsteruppfödning. Tanken var från början att jag skulle ta en kull på henne, men som Odette skriver så har hon inte det bästa temperamentet och därför kommer jag inte att para henne tyvärr. Rynkar på näsan

#21 Ja, visst är hon! Söta rostbollen. Kyss

#23 Haha, du får nog utbilda dig till hamsterinstruktör innan jag anlitar dig! Flört

Mirre9898
0

24 # Okej synd :( annars skulle det bli lika vackra och söta bebisar som Cookie och Odette (fast jag har inte sett henne men hon är säkert eller hon är väll helt bedorande? finns inga hamstrar som är obedorande! :o)

Miranda

TildaH
0

#25 Haha, ja nog är Odette ganska bedårande men inte tror jag hon är så lämplig att använda i hamsteravel, hehe.

*Hon syftade på användarnamnet Odette*

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Odette
0

Hahaha, det där var nog det roligaste missförståndet på länge.. men näe, jag lämpar mig inte till avel överhuvudtaget. Iaf inte om man tänker på att temperamentet brukar vara en av mina högsta prioriteringar *asg* Flört

_

AnnaCDSG
0

Hahaha.. Jo, men Odette, kan inte du följa med din syster ner hit den 29:e så kan jag få ta en kull på dig? Skrattande

Odette
0

#28 *skratt* Näe tack, jag vill inte ens Veta vad du hade tänkt dig för avelshane hahaha. Tror jag står över Flört

_

Novis10
0

Hon är ju bara för sööt?

Och hennes ansikte I LOVE IT!

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

AnnaCDSG
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#30 Tack! :D

_____

För er som undrar om Cookies bitande så har det faktiskt blivit lite bättre. Hon har inte bitit på några dagar nu och verkar dessutom lugnare i buren. Hon får aldrig panik när hon hör eller ser något utanför buren längre så det är jätteskönt, både för henne och för mig. Hon är däremot fortfarande ganska osäker utanför buren. I rasthagen springer hon omkring och verkar inte riktigt veta vart hon ska ta vägen. Hon njuter inte av att få komma ut ur buren som de andra hamstrarna utan är vaksam hela tiden (förutom när hon äter ^^). Men jag hoppas att det fortsätter att gå framåt. Hon är ganska lugn när jag har henne i händerna nu iaf. Glad

Här är ett videoklipp där Kakan har svårt att äta spenat. Först vet hon inte riktigt hur hon ska hålla spenaten för att kunna ta en tugga. Sen när hon väl fått in en bit i munnen så fastnar det lite i tänderna och det försöker hon få bort genom att vifta med armarna. Sen struntar hon i allt vad spenat heter och går därifrån. Kyss

(Även här kan man ju se att hon inte känner sig helt trygg i slutet när hon går iväg med sänkt kropp. Lilla gumman.. Rynkar på näsan)

Det störande ljudet i bakgrunden är Shiro som vill komma ut ur sin Bur. ^^

UlrikaD
0

Hon är ju så jäkla underbart söt!Kyss

Odette
0

Men ååh, sprattla med armarna sådär *naaw*
Kul att få se en video på henne också Kyss
hoppas det fortsätter i rätt riktning med osäkerheten också- jag tror på dig! ^^

_

mjuhm
0

Asså guud! Hon sitter ju rent på rumpan när hon äter. SÅ himla gulligt! Å naaw.. Vifta med händerna, eller tassarna:] SÅ HIMLA SÖT:*

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Roxie
0

Fy fasen så otroligt söt hon är! Man bara smälter! Kyss

// Sofia

AnnaCDSG
0

#32 Visst är hon! Kyss

#33 Haha ja, hon har viftat sådär en gång tidigare.. Kul att jag fick det på film nu. :D Jag hoppas verkligen att hon kan bli mer självsäker med tiden. Glad

#34 Ja, hon har så gullig stil.. :D

#35 Eller hur! Lilla tjockishampis Kyss

AnnaCDSG
0

Haha, jösses! Har aldrig vägt Cookie förut men gjorde det idag. Trodde att hon kanske vägde runt 200 g, men vågen visade 213. Förvånad Och överviktig är hon inte heller, bara lite rund.

Här sitter stora Kakan och äter bröd!

UlrikaD
0

Åh, jag älskar kakor!Kyss

AnnaCDSG
0

#38 Jag med, och denna kaksorten är min favorit! Glad

UlrikaD
0

Blir mer och mer övertygad om att jag nog måste behålla rost satin honan i min kull.

Annars måste jag komma och stjäla lilla kaksmulan där tror jag bestämt!Tungan ute

AnnaCDSG
0

#40 Haha, ja, då tycker jag definitivt att du ska behålla henne. För min rostkaka får du inte ta! Flört