Ha hona och hane tillsamas?

Det går ju att ha dem boendes ihop tills de får kull. En del uppfödare låter honan bli omparad direkt beroende på kondition, en del delar dem innan första kullen föds.
Men man kan inte ha dem boendes tillsammans så permanent för då får honan kull på kull på kull.
Jag har i och för sig ett robbe-par boendes permanant men de har aldrig fått bebisar ihop så de får fortsätta att bo tillsammans.
Okej. Då är det alltså beronde på hur dom funkar ihopp när det gäller parnign. alltså om hanen parar honan hela tidne eller om dom bar bor tillsmmans.
Vad är det för skillnad i att handpara elelr att låta dom bo tillsamas? vad är liksom bäst?

Det kan man ju inte veta om han kommer att para honan så hade jag haft ett par som bodde tillsammans så hade jag delat på dem när jag såg att honan var dräktig. Just för Att undvika omparning.
Det beror ju på hur de bor. Har man två grupper en med två honor och en med två hanar så är det ju enklare att handpara så ingen blir sittande själv.
Har man en hona och en hane som bor tillsammans så bör ju hanen ha sällskap sen när honan måste sitta själv. ,
Okej =)
Ja fär det var e som sa att hennes hamstrar satt tillsams och jag toclkade det som att dom alltid gjorde det så ajg började undra. Men de vättigaste är ju då att ha två grupper och så handpara.
En anan fråga en hona som är parad sak hon gå i egen Bur oavsett elerl kan det funka bra med de andra hononra?
(har inga hamsrar enuu men samlar info redna nu =)