Omöjlig hamster, tips??
Malawi är bland den omöjligaste hamster jag har stött på! 

Hon har gnagt sig igenom 4 plastburar, spelar ingen roll hur mycket hon har att göra i buren, hon ska ut! Håller på med henne flera timmar om dan, då hon både får springa lös och jag gosar med henne.
Somsagt så har hon alltså bitit sig igenom 4 burar, vilket börjar bli ganska dyrt.. Ska köpa ett akvarium till henne, men eftersom det är så klumpigt att ta med sig överallt, så vill jag kunna ha henne i en vanlig Bur nån gång ibland.
Men på 2 dagar så har hon bitit sönder buren
Nån som har något tips på hur jag kan göra med henne?
Mvh Tova

Finns ju inte direkt något du kan göra "med" henne. Men har hon mycket saker att gnaga på I buren och annan aktivering men att hon ändå gnager sig ur buren tror jag inte det finsn något bättre alternativ än just akvarium sm du pratar om.
Mvh Ellenfyrkant
#1 Jag har verkligen testat allt (som jag kommit på) och hon gnager fortfarande :P
Letar ju akvarium, men när jag åker bort så kan det ju vara bra att kunna lämna bort henne i en plastbur, istället för i ett otympligt akvarium ;)
Ska du bort nånstans så få du nog ta henne i gallerbur. Där lär hon ju inte gnaga sig ut i alla fall. Frågan är väl om hon gnager så mycket att hon förstör sina tänder på gallret isf.
// Sofia

#2 Om du ska bort föreslår jag att du (inte) helt enkelt lämnart boirt henne med akvarium. Inte så roligt för en hamstervakt om hon biter sig igenom buren och rymmer.
#3 Botten är ju plast och ganska gnagbart.
Mvh Ellenfyrkant
Frågan är väl om det är SÅ illa :P
// Sofia

#5 m det tar hamstern ifråga att gnaga sig ur buren på 2 dagar tror jag det är SÅ illa !
Mvh Ellenfyrkant
Mitt tips- ha henne i ett rymningssäkert akvarium hemma. Å när du ska bort kan du ha henne i en mindre Bur som denna..
Den här är helt perfekt! Inte så stor heller så lätt att ta med sig om man ska vara borta någon vecka.
Fördelen är att det inte finns några som helst kanter i botten som hamstern kan få tag i och börja gnaga på, helt perfekt!! Enda är en liiten kant just vid gallret men jag tror inte hon skulle få för sig att testa där..
Bifogar lite bilder så du får se hur den ser ut. Jag har två sådana själva å kan varmt rekommendera dem i fall som detta. Värt att testa iaf ^^
Closeup
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Akvarium kanske inte heller är lösningen. Jag har ett terrarium och det är ju i princip samma sak som ett akvarium. Och min hamster sitter och gnager bort isoleringen som håller ihop själva terrariet…

Har hon något annat hon kan gnaga på i buren , typ en pinne , saltrulle eller nått sånt?
Denna tråd är ett halvår gammal, bara så ni vet 
// Sofia
Måste bara fråga vart lilla tjejen kommer ifrån?
Zoo elr uppfödare?
Är nästan säker på att hon kommer från uppfödare. Om det nu har någon betydelse när det gäller vad tråden handlar om :P
// Sofia

Malawai har väl Tovab fött upp själv tror jag.
Ja det kan nog stämma :)
// Sofia

japp det har hon :)
//Anja
Hon bor i ett akvarium, hon har blivit mycket lugnare och stormtrivs! Hon är precis som mamma Gnutta. Man kan inte ha dom i nån slags plastbur alls. Dom tar sig igenom ALLT. Spelar verkligen ingen roll vad vi gör :P
Har testat en massa olika burar, men nejnej. Malawi är ute på några timmar xD
Ursäkta min OT fråga där då, anledningen var för att jag nyss köpt en hamster som liknar henne o hon är väldigt nervig o hoppig av sig.