Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 5042 ggr
MaaariaS
0

Knasiga djur.

Efter mångårigt djurägande så trodde jag att jag sett allt.Men inte då..Synen jag fick se när jag kom in i djurrummet och skulle ge Alva(hamster) ny mat ,hade jag aldrig sett förut..

Hon fick Barnmat igår och den hade hon kletat på taket på huset,på både matskålarna ,men det värsta var när jag såg henne,hon hade mat intorkat över hela henne.Så nu har jag för första gången både badat(med vatten) och kammat en hamster med en tandborste.Nu så får hon vara i extra buren och springa i hjulet, tills hon torkat ordentligt.Tungan ute

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Novis10
0

Ja det var ju väldigt knasigtFlört

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Amun-Ra
0

hahaha vilken klottgris hon är! Jag brukar lägga bebis maten på övervåningen. Men Dubbel-Casanova vill ha ordning och reda så han tar maten som jag har i tallriken på övervåningen (om han kan) och bär ner det och slänger det i fröskålen. Så ibland kan man hitta en gurka,morot,potatismos mm i hans matskål där fröblandningen ligger. Tycker han att det ligger ett frö på fel ställe så plockar han upp det och bär det i munnen och lägger fröet tillbaka i matkoppen. Hahaha en lustig herre som vill ha ordning och reda är vad jag har hos mig. Ser dock extremt lustig ut när han gör det.Skrattande

Så har vi hans pappa Dubbel-Knut som är aldeles för bekvem av sig. Han skall ha både matskålen,talriken,tunneln och vattenflaskan tätt intill sit neste. hahaha

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

MaaariaS
0

Hon är helt vansinnig denna tjej,gör mycket saker som jag aldrig varit med om förut.Iof så är det väldigt lärorikt….

#2 Hahaha Ja det är olika, vissa är grisiga, vissa inteTungan ute

Odette
0

Nästan så du skulle ha gett henne en burk med färgkaramell att leka med… hihi Tungan ute

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

MaaariaS
0

#4 Ja det lät bra!!! då kanske hon får rätt färg lillungen….FlörtTungan uteOskyldigKyss

Roxie
0

Då ska du se hur det ser ut när man har en mamma och ett gäng ungar i ett akvarium. Dagen efter de fått mat kan man knappt se in genom glaset Oskyldig

// Sofia

MaaariaS
0

#6 Aj då …det är ju exakt vad som ska hända om ett par månader ..Hade iiiiinte riktigt tänkt på den…hjälp en hel skock Alvor som springer överallt och kletar runtFlörtTungan ute…Borde kanske tänka om!!!??OskyldigFlört

[Memris]
0

Hahahaha!
Jaa hamstrar är för rara..!
Jag älskar just det här att de är så individuella!
Jag har oxå en guldis som är manisk på att allt ska ligga där det "ska".
En gång hade jag gett henne en fröstång o satt fast så hon skulle få jobba lite…
Well, jag tror inte hamstern tog en blund förrän hon lossat ALLA frön o ilsket lagt dem i fröskålen!
Hahaha Skrattande
O vår hane han är sådär bekväm oxå, han skvätter ut toasand o gör en egen toa utanför en av sina dörrar till boet, utanför andra dörren har han mat Cool
Kunde han så skulle han slita bort vattenflaskan o bära upp den till övervåningen o ha där bredvid oxå!

TildaH
0

Så med andra ord ska jag vara glad att mina herrar nöjer sig med att sitta i barnmaten o sedan gå på alla broar, de är ju åtminstone bara tassavtryck.

Haha, toktjejKyss

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Zvintos
0

Toktösen då! *skratt*

Luisa
0

jag har en filt i buren under spånet och min hamster puttar bort filten på ett speciellt ställe och gör det till en tunnel fast eftersom jag har samla låda ser man igenom och man ser tunneln. Mango tror att han varje natt gräver en ny riktig tunnel och har tagit ner all sin mat till tunneln. När han vaknar för att äta tar han bara frön han har omkring sig och äter på de med stängda ögon och somnar typ direkt och vaknar inte om jag inte är hemma Tungan ute

[GeeGee]
0

Oh vad jag hade velat se en bild på henne =)

MaaariaS
0

#12 Ja det kom jag faktiskt inte på att göra …synd,men om jag känner Alva rätt, så lär hon fixa till det flera gångerFlört

MaaariaS
0

Hirstorien slutar inte där…pga av att jag bara har två hamstrar, så måste jag ge hamstrarna Barnmat två dar i rad, för att den inte ska bli dålig.Så igår fick dom samma mat och såklart hade Alva kladdat ner glaset på akvariumet .Men hon klarade sej utan att bli geggig själv denna gången.Tog iof ett tag att skurar rent glaset från intorkad mat ,men det gjorde inte så mycket.Tungan uteFlört