Hur är din hamster?
Hej alla!
Jag undrar hur är din hamster/hamstrar? Asså hur dom beter sig? rädd,orädd,tveksam,sprallig? Berätta gärna vad dom gör som!

Wilma är sprallig, nyfiken, liteförsiktig ibland och väldigt gosig, hon älskar nya saker.

Nemo; Min lilla bubbi 
Man kan göra iprincip allt med honom, han har aldrig bitit någon, slickas … det enda man inte får göra är att peta honom på magen ;)
Chelsea "Loppan"; Supersnäll och har världens myigaste mage att pussa på
Kan dock bli lite osäker i vissa situationer.
Artemis; Min lilla vampyr hihi <:
Bits och nafsas i buren, och släpper bruna presenter när han sitter i handen, men jag tycker om honom ändå 
Nu har jag ju ett par hamstrar, 14 guldhamstrar och 5st vintervita. Men generellt sett så är alla super sociala, älskar att få komma ut och rejsa av sig.
De har alla sina olika vaken-tider. Baileys, Snork och den vintervita Yrmelur är de som vaknar först. Sen börjar man se Kanel och Adolfen.. å sen vaknar resten 
De som är lite speciella, som inte riktigt är bekväma i att man verkligen håller i dem är Snork och hennes dotter Swosch. De är som spända fiolsträngar- men ändå helt underbara. Snork är som en liten hund, kommer så fort man lockar på na 
Men förutom att de är snälla och sociala så är de väldigt framåt och vill oftast alltid komma ut å röjja runt. En del är "mammigare" än andra..
Två av mina vintervita, Lava & Midelle är så sjukt mammiga så det finns inte! släpper man ut dem i rasthagen så står de och hoppar eller går och lägger sig.. de har ju skit tråkigt om inte jag är där.
Dom sitter helst fast på ens finger, eller gullar sig i soffan 
Yrmelur är en rolig figur, också han en vintervit. Som en liten super speedad vampyr i buren, går absolut inte bara att plocka upp honom.. då hugger han illmarigt ;)
Men väl uppe i handen är han som en fet liten pannkaka som snällt och beskedligt finner sig i allt hihi.
så kortfattat; full rulle men mycket bus å kärlek 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Von Trapp: gosig och busig. vill ha lugn och ro runt om kring sig. Han stressas lätt och mår dåligt av det. kommer när man lockar på honom.
Tina Turner: Gillar att springa runt och busa. Hon totalälskade sin mamma när hon levde och ville inte vara utan henne.
Giovanni Trappattoni: Osäker och försvarar sig gärna. väldigt snabb. är inte helt tam ännu, då han numera bor för stunden hos min kompis, som inte har tid/ork. Men snart har han det bättre igen. Han är gosig när han själv vill.
Mvh
Mig
Jätteroligt att höra om era gullepluttar! 
Nästan allt låter väldigt likt Tindra.Tindra är ju min första hamster…fick henne för 2 dagar sen.Hon älskar att sova & bära iväg en massa mat.Om man rör hennes mat…jo då är det synd om en :> Jag har lyft upp henne 3 gånger. Hon är väldigt sprallig och gillar att klättra på armar.Men hon är livrädd för ljud…vet inte om det är för hon bara varit här i 2 dagar…men det får inte vara oväsen då blir hon jätterädd. Jag tror med tiden så kommer hon nog våga mer och inte vara så rädd 
Cesar: Väldigt nyfiken, livlig och orädd. Social och självsäker. Blir lätt rastlös om han inte får komma ut och springa som vanligt. Han är väldigt påhittig och rolig att titta på när han springer omkring.
Shiro: Betydligt lugnare än Cesar. Kan sitta stilla i min famn och mysa en stund ibland. Även han är nyfiken men lite fösiktig. Väldigt gosig och härlig att hålla på med. En liten sockervaddsboll.
Emulion: Once in a lifetime-hamster! Visst älskar jag alla mina hamstrar väldigt mycket, men denna lilla chokladbollen är så speciell.. Har alltid varit så social, självsäker och alldeles lagom med allting. Inte för livlig men inte heller för lugn. Världens snällaste nallebjörn. Sen är det något annat som jag inte kan beskriva med ord, som gör honom unik.
#6 Hehe, tyvärr är han inte unik, brorsan har samma obeskrivbara sätt
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#8 Hmmm… Kanske vi skulle kidnappa den yngre kullen så får vi lite "fläckigt" oxå
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Zap: Han är den lite rädda men stora och fredliga herren. Kanske därför hans smeknamn kanske snart blir alvedon? Bits väldigt sällan(i princip aldrig). En ganska storvuxen hamster. :)
Zip: Han är den modiga(ste) av de två. Lite mer nyfiken men ändå stillsam. Han smakar gärna på saker, men var ganska längesen han fick för sig att tugga på mina fingrar. Lite mindre än Zap. :)
Ska bara tillägga, så att ni inte tror att mina hamstrar är elaka, att dom bara är ungefär 15 veckor gamla, kommer inte ihåg exakt just nu. ^^ Har precis blivit handtama ;)
//Caroline

Inez: Världens sötaste och underbaraste hamster på denna jord.
Hon är glad, nyfiken, alltid matglad gosig, trött-tsii m.m.
Just nu är hon dock tyvärr sjuk, blöder ifrån bakdelen
Se gärna mitt inlägg och hjälp mig..
Jag älskar henne så och jag hoppas verkligen att hon får överleva…
Love you, and I always will, my little sweetie(L)
Med Vänlig Hälsning Lisa
"I världen är Du bara en person,
men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv
Ingeborg: Är en lite äldre dam på 1 år och ca 10 månader med massa spring i benen, nyfiken, men ändå lite försiktig. Hon är väldigt sömnig och nästan vinglar ut ur boet när hon precis har vaknat men efter en stund så springer hon nästan på väggarna och vill komma upp :). Hon älskar mat <3
Amira: Har ännu mer spring i benen än sin mor Ingeborg och hon är lite modigare och kastar sig gärna ut för soff eller säng kanter, så hon får bara vara på golvet :P. Så fort hon hör att man är i närheten rusar hon ut ur boet för att se om man kommer med mat eller om hon ska få komma upp och springa lite. En supertrevlig tjej som aldrig skulle bita någon, fast det skulle nog ingen av mina hamstrar göra ^.^, även Amira har en stor kärlek till mat <3
Aragon: Är Ingeborgs son och då även Amiras syster. Aragon är en lite lugnare och tröttare kille som kan somna i handen på en. han sover väldigt mycket och när han inte sover så går han omkring i buren och undersöker allt han stöter på, jag ändrar hans inredning ganska ofta så att han inte blir uttråkad. Han gillar också att springa i hjulet ibland men det går inte så jättefort precis ;). En go liten kille som alla fastnar för :* <3
Miloe är väldigt lugn.Det har hon varit sedan hon var bebis.Hon har ALDIRG bitits.Hon älskar att bara sitta och kolla ut i rummet på min arm eller på min axel.^^
Om hon skulle bott i en barnfamilj skulle det absolut inte vara några problem eftersom hon är så lugn.
Hon är verkligen mammas lilla ögonsten…<333
Ålder:9,5 månader<3333
Min Mio är är väldigt rädd i buren och jag har svårt att få upp honom då han springer iväg och kan även försöka bitas. Det är jättetråkigt att det är så. Jag försöker få bort det men vet inte riktigt hur jag ska göra. Han tycker helt enkelt jag är äcklig.
När jag väl fått upp honom är Mio jättenyfiken men försiktig av sig. Blir det läskigt så kryper man in i mattes tröja tills man vågar kika fram vad som händer. Då är han inte rädd för en och man kan gosa och klappa honom.

Min Tezzan kan vara lite rädd precis när jag tagit upp henne men det är inte så konstigt eftersom att jag bara har haft henne i en vecka och så är hon inte riktigt van vid min hand men annars så är hon sprallig,nyfiken(på allt) och jätte gosig
Jag är lite sen nu med att berätta, men skitsamma (A)
Min lille åldring Snobben är 3 år gammal. Han har en cancer knöl under frambenet men värkas dock inte alls påvärkas av det. Han är lite vinglig i benen, men annars pigg. Han TOTALÄLSKAR ost! Dock ger jag dem inte ost ofta, efterssom jag inte tycker hamstrar ska äta så mycket ost. Han älskar även att sova, som han gör väldigt mycket.
Paris, min söta vampyr och även min ända hona än så länge. Hon är lite ond av sig. Hon har biti ihjäl sin mamma, syster OCH en annan hamster som jag hade tillsammans med henne. Hon älskar spagetti, bröd och att klättra på gallret ;$
Charlie är en av de lata typerna och Snobbens son. Han gör inte så mycket utan istället tillbringar han dagarna i huset eller i matskålen. Just därför är han en fet liten typ ;]
Bob är näst yngst av hamstrarna och även Paris son. Han busar hela tiden med hans lille burkompis Gustav.
Och Gustav gör samma sak som Bob hela tiden, hihi.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Har fått hem fyra hamstrar till sen jag skrev här sist.
Cookie: Köpte henne som omplacering ca 6 mån gammal. Hon är ett matvrak! Allt som går att äta åker ner, förutom havre och undulatfrön. Lite lat är hon, men när hon springer i hjulet går det fort! Tyvärr är hon väldigt osäker och bits lite då och då, inte alltid så hårt, men ändå.. Ljudkänslig och lättskrämd är hon också, stackaren. 
Hardy: Social och orädd. Jättesnäll och helt underbar! Har mycket spring i benen. När han har varit ute och sprungit en lång stund och jag släpper in honom i buren igen börjar han klättra i taket och vill sååå gärna komma ut mer. Han blir aldrig nöjd! Men han är en sån där individ som man blir mer och mer kär i hela tiden. 
Gintaro: Den lugnaste "bebisen" jag haft. När han kom hit ville han ligga kvar och sova i transportburen i flera timmar. Alla andra har velat komma upp och kolla in omgivningen direkt.
Han är lite försiktig men världens snällaste lilla nalle. Lite sprattlig ibland när man tar upp honom, men det växer nog bort. Han är ju så liten fortfarande. När han blir vuxen kommer han nog bli en sån där mysig liten gubbe som bara tar det lugnt hela dagarna. :')
Fnisselin: Energiboll! Ingenting gör henne trött. Trodde inte att det fick plats så mycket energi i en sån liten kropp. Jag tyckte att Hardy var livlig - sen fick jag hem henne.
Men hon har ett helt underbart temperament. Att hon har så mycket energi är mer roligt än jobbigt, även om man önskar att hon kunde bli trött lite snabbare ibland. Rolig, charmig, knäpp och helt fantastisk, alltså!
Dom är väldigt olika hela högen
Snusen är den som vaknar först. Det är inte mycket fart i den här killen, utan han är väldigt mjuk och freezar fast lite hela tiden och liksom kopplar bort omvärlden. Den som är lättast att gosa med i soffan då han inte springer iväg ;)
Doris är min äldsta tant. Hon är morgonsur, men då man tagit upp henne så får man göra lite vad man vill. Gillar att ligga på rygg i handen och stirra.
Emidova är min största pluffstjej. En av dom finaste hamstrarna jag haft. Kommer då man lockar, är social & speciell på så många vis.
Sniff är det full fart på. Men han är blott 4 månader så det är ju inte så märkligt :-) Rultar runt och ställer sig med tassarna mot gallret då man går förbi. Se mig, se mig se mig! är ord som passar in på honom.
Luna är en sur dam som man kan tro att jag har fångat i skogen. Gillar man skrik, bit, bajs & gorm är hon en drömhamster ;)
#20 Vilken underbar beskrivning av dem alla. Verkar rätt personliga hela hopen
Kul att höra att Emidova är så fin, hon verkar jätte mysig 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_