Hög Gallerbur !?
Kan jag använda en hög gallerbur till min dvärghamster (hon älskar att klättra) ? jag hade tänkt att jag sätter flera våningar och jag sätter stegar och rör. Är det farligt ändå?
Lägre burar är väl alltid lite säkrare, men sätter man upp hyllor och göre flera våningar så borde det inte vara några problem. Se bara till så hon inte kan ramla ner från taket så pass att hon gör sig illa, de kan ju lätt bryta ett ben om det vill sig illa.. (det är ju först och främst fallet som kan göra skada när det kommer till högre burar). Å det är väl knappast troligt att hon aldrig kommer att tappa taget hehe. Så det är väl bara att se till att hon landar mjukt och inte faller för långt 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Vad bra.. jag ska försöka göra buren så säker så möjligt 

Jag hade en hög gallerbur till min förra hamster… Hon älskade också och klättra hon trilla ner några gånger men det vart aldrig något skadat :) Håll bara koll så den inte fastnar för det gjorde min hängde i ena benet bara…
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är
Ajajaj.. hor gick det då? 

#4 hon hade ont i några dager sen börja hon klättra igen och allt var bra. Hade tappat lite päls och hade något sår som jag fick göra rent en gång sen så var det inget mer med det.
Jaha, vad tur ;)

japp så det gäller att ha lite koll hela tiden så att den inte fastnar ;)
Hela tideen ?

Nej men det är nog ingen fara men tänk på det lite när du går förbi buren eller så att kolla så den inte sitter fast.
Det är väl inte så stor chans att de fastnar i buren, kanske vanligare att de gör illa sig på något i inredningen eller att den ramlar ner som sagt..
Men det går att göra även en högre Bur hamster vänligt, helt klart.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_