Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2390 ggr
OneSound
0

För stort?

Hejsan!

Jag har en liten rysk vintervit dvärghamster hona på snart tre månader (blev starkt avrådd från att köpa två st).

Hon bor för tillfället i en Bur med godkända mått, men den känns lite för liten för min smak. Så kom jag på att vi har ett stort akvarium som inte används. Det är på ca 120 liter skulle jag tro.

Men skulle det vara för stort för henne så att hon bara blir stressad?

Och tycker ni att jag borde skaffa en till hamster?

Tacksam för svar :)

Aut viam inveniam aut faciam

Roxie
0

Det akvariumet låter perfekt! Skaffa henne en kompis, bebis på ca 5v, så kommer det nog gå galant! :)

// Sofia

UlrikaD
0

Tycker också det verkar vara en drömbostad för en hamster. De flesta brukar tycka ju större desto bättre.

Ser fram emot bilder på det nya hemmet!

OneSound
0

Oj, min pappa sa nu att akvariet faktiskt var 200 liter :O Blir det för stort?

Lägger upp bilder när allt är fixat! :D

Roxie
0

Det blir nog kanon! :D

// Sofia

OneSound
0

Vad bra! :D

Odette
0

Tror inte det kan bli för stort, hon kommer att må som en prinsessa! Å tänk va mycket roligare man kan inreda till henne, med tunnlar å broar å allt möjligt Förvånad

Kör på det tycker jag, å så lägger du upp bilder här sen på slut resultatet. Alltid kul att se Tungan ute

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

OneSound
0

Det ska jag ^_^

Men jag vet inte om jag vill köpa fler hamstrar på zoo, men finns ingen uppfödare i närheten :(

Tror dessutom jag ska köpa två till honor.

UlrikaD
0

Om du köper två hamstrar och sätter ihop till den du redan har så är risken mycket större för bråk än om du köper en till bebis.

Om det är vintervita vi pratar om. Robbar bor ju gärna i mindre flockar.

OneSound
0

Jahaja, tänkte när det var såpass stort och utifall Katla (den jag har) är för elak. Men satsar väl på en till då :)

Odette
0

#7 Men det ska inte vara allt för svårt att hitta en uppfödare/privatperson som har dvärgar tycker jag. Vart bor du nånstans? Har du varit inne på SHF's hemsida å kollat efter uppfödare? Annars kan man ju alltid annonsera på djurannonser.ifokus eller bara hålla ögona öppna lite extra Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

OneSound
0

Jag bor i Gävle, men det finns ett ganska bra zoo här så ska nog ändå köpa där, för som jag har förstått så blir det lättare att vänja dom vid varandra ju yngre Katla är :)

Yup jag har kollat där :)