Sn?lla hj?lp mig
Hej. Jag ska f? en hamster v?ldigt snart och m?ste veta en sak. Jag har s?tt att vissa har samlal?dan 75 och jag har k?pt den men jag tycker att den verkar live f?r liten. Kan hamstern bo d?r ett tag tills vi har ordnat tillr?ckligt med plats? Om det g?r, finns det n?got extra jag m?ste t?nka p?? Och vart kan man k?pa billig n?t om man inte till g? en rulle med 10 m. Tack i f?rhand
Samlalådan 75?
Menar du den som kostar 75, dvs är på 65L?
Klart den går att använda tills ni köper ny.
Nät finns ex på Jula, Granngården osv och finns på ex 5m, om jag inte minns helt galet.
Men mycket mindre än så finns nog inte.
#1 ok tack, ja l?dan som kostar 79 kr menar jag. Jag vill ha filtar i buren och h?lla sp?n ?ver, kan man anv?nda tv?ttmedel eller ska man bara tv?tta filtarna med vatten? Jag har ganska liten l?genhet och har v?ldigt lite plats i mitt rum som jag delar med min lilla syrra. Tycker ni att den st?rsta ikea l?dan f?r 149 kr ?r bra? Tack i f?rhand
Varför ska du ha filtar m spån på? Låter himla onödigt. Använd bara vanligt spån då hellre
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Jag vill egentligen använda bara filt men spån som bäddmaterial tillsammans med rivet papper men jag vet inte om jag ska ha spån för hamstern jag ska köpa är LH. Jag ska försöka fixa så att jag har plats med den största ikea lådan, men jag behöver tips om inredningen. Självklart kommer han att få vara ute extra mycket utanför buren.
Du skulle kunna ha alspån, det fastnar väldigt sällan i pälsen. Om du har alspån kanske du inte behöver ha filt under.
Som inredning kan du antingen köpa leksaker etc, men du kan även tillverka egna genom att använda till exempel toarullar eller kvistar att gnaga på, till exempel från äppelträd. Eller häng upp en tygbit i taket som hängmatta.
Sedan ska man ha Hjul, hus/krypin av något slag, vattenflaska/vattenskål, toalett med toasand, matskål och så kan man ha badsand/chinchillasand om man vill, men ibland brukar hamstern använda både badsanden och toalettsanden som toalett.
//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.
#5 tack för tipset :)7
Jag har inget äppelträd och min kompis som har äppelträd är typ hur rädda om äppelträdet som helst, de tar inte ens något äpple om de inte har mognat och när jag frågade de om jag kunde få en liten kvist och de sa vi får inte bryta av några kvistar och några andra som har äppelträd känner jag inte..
Men allt det andra har jag förutom en badskål för jag vet inte om jag får plats med det men om min hamster kommer att gilla att vara i badkaret kan jag sätta ner sanden där så kan han bada om han vill i Sand.
Vilken Sand är bäst som toa tycker ni??
Tack i förhand!
#6: Det är en smaksak vilken Sand man föredrar.
Jag har sandlådesand från bauhaus till mina (dock slut just nu, så måste köpa mer) och tycker det funkar bra.
ok tack :)