Kärlek?
Igår kväll så blev Evonda parad med Shibo?
Hade glömt att uppdatera detta.Jag är inte säker på om det tog men man får ju alltid hoppas
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Lycka till :) Får hålla tummarna att det blir några bebisar!
Tack
Det blir bra håller tummarna jag också!
//Nova
Spännande. =)
Färg/pälstyp på de blivande föräldrarna?
Mamma lh pappa kh.
Det var meningen att hon skulle paras med en normalfärgad lh hane men efter som han var förkyld så blev det korthår.
//Nova
Vad är det för färger då?
// Sofia
Albino och svart bandad
//Nova
Skoj
Vilken av albino är hon? Sitter o kikar på bilderna, hon såg söt ut
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Jag förstår inte riktigt frågan vilken typ av albino är hon?
Men hon är jätte söt.
//Nova
#8: Det finns olika albinovarianter, ex mörkörad albino eller brunörad albino.
Tror det är brunörad eller mörkörad.Det ser typ ut som om hon har väldigt ljus bruna öron.
//Nova
Ah spännande :) Vad vill du få ut för färger genom denna kombination då? :)
// Sofia
Blir nog sötiga bebisar, Lycka till! :-D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Håller tummarna för bebbar :) Lycka till! ;P
//Caroline
#12 och #13
Tack hoppas också att få bebbar här hemma.
//Nova
Jag frågar som #11, vilka spännade färger vill du att knoddarna ska få av din kombination mellan svart bandad och brunörad/mörkörad albino? ^^
//Caroline
Jag jag vill ju få fram lite albino knoddar samt svart bandad men jag vill se ifall jag,kan få fram en eller några cream efter som Evonda har det i släkten så kanske kommer det någon/några cream.
//Nova
#16 Okej, jag är inte så duktig på det där med guldhamsterfärger så vet inte vad man kan få för färger av din kombination, men jag litar på att du vet vad du säger… 
//Caroline
Tyvär så brunstade Evonda igårkväll så jag fick para om henne.Men jag tror jag hittade hennes brunst i sista sekunden.Men det blev inte länge alls då hon började att sluta brunsta rätt så fort.Jag tror inte det tog den här gången men det är bara att vänta och se.
//Nova
#18 Man ska aldrig para om en hamster innan den gått ut tiden.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
PrecIs som #19 skriver. En hamster kan faktiskt brunsta trots art den är dräktig. Det var jag med om i min senaste kull, mamman brunstade 4dagar innan bebisarna föddes och trots det kom det bebisar.
Parar man om innan tiden gått ut kan det gå riktigt illa.
// Sofia
#19 OCH #20
Men många säger att honan ej är dräktig ifall hon brunstar har jag hört i alla fall.Men då väntar jag till det är beräknat att hon ska föda tack för att ni berättade.
//Nova
Ja det finns lite olika åsikter kring det där, en del parar om ifall honan brunstar. Andra väljer att vänta tiden ut för säkerhets skull. Men det är ju alltid säkrare att vänta tiden ut :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja det är dwet så nu väntar jag försäkerhets skull:)
//Nova
Nu har jag börjat tro att hon har ungar kan ju ha fel.Men hon äter som en best och slukar maten.Sedan ifall man slänger in lite toa papper så mosar hon in pappret i munnen och rakt in in huset med det.Sedan så har jag för mig att jag ser små bulor på hennes mage men, jag kan ju ha fel.
Sedan så har jag en fråga ska man städa buren 3 eller 2 dagar innan honan ska föda?
//Nova
Städa den gärna 3 dagar innan och så låter du henne vara ifred sen. Vill hon ut så kan du ju ta ut henne en stund så hon får springa av sig lite, men ligger hon mest och sover så är det bättre om hon får sova vidare.
Vi får se snart om det kommer smått nu då.. :)
_
okej tack ;)
//Nova
//Nova
Låter som att hon kan vara det, ja :)
"Bulorna" på magen vet jag inte..?
Du menar möjligen inte att hennes spenar börjar synas (spenar? bröstvårtor..? Ööh vad är korrekt ord på hamster?)
Håll ett öga på henne bara så att det inte är att hon råkat blivit sjuk o därav är stingslig, håller tummarna!
Nej det är inte det jag menar när hamstrar blir dräktiga så brukar dom få små bulor på sidan av magen eftersom bebisarna ligger där;)
//Nova
Att hon verkar vilja vara ifred kan vara ett tecken på att hon är dräktig, men en del honor kan bli lite kinkiga även om de bara är skendräktiga. Men kanske bäst att låta henne vara för säkerhets skull 
_
Jag låter henne vara i fred :)
//Nova
vad kan vara farligt med att para om om dom brunstar fast dom är dräktiga?
Är de samma med dvärghamstrar isf för dom kan man ju ha tillsammans till mamman ser dräktig ut…
Mvh Millan
Nu börjar jag tro att hon ej är dräktig.Hon brunstade idag och jag ser inga beby bulor tyvär.Men om hon ej får ungar så blir det väll omparnig:(
Men vet ni vad man ska göra hon gnagar som en tok på gallret?
Hon bor i duna hus men hon ställer sig på sitt hus (en kartong) och då når hon upp!
//Nova
Tror ej det har tagit hör inga pip i boet tyvär:(
//Nova
Tyvär blev det inga ungar men det blir väll omparning
//Nova