Exentrion's Fnulingar :)
Fortsätter bildtråden till F-kullen nu, den förra hittar ni här 
Pappa är min egenuppfödda Baileys Reverse, choklad bandad rex kh.
Mamma Paradisgårdens Vilje, choklad satin lh.
Bered er på bildbomb! Eller ja, så många blire väl int just nu men kommer väl allt mer eftersom 
Ett speciellt tack till Tinwë som hjälpt mig stegvis med hur man gör en egen stämpel- lätt men ändå inget jag klarat själv. Tack pröpiga du
Bandade satin hanen! Söt nacke eller vaaad 
(ojdå… denna bild måste ha hamnat helt fel.. den verkar komma från "djurparks albumet" med valrossarna 
(satin bandad, hona.) Om det visar sig att hon är långhår stannar hon här- utan tvekan! Har redan börjat se henne som "Fnisselin" så ja hoppas hon behagar bli en lång-tåtare 
*tvätta lilla magen*
Naw… söt pröle!!! 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Du har jättesöta fnulingar(A) Gillar speciellt valrossen:D ^^
#1 Jaja, vänta bara… jag är inte klar med bildbomben än mouhahaha… 
Om denne pöjk (finns en helfärgad satin- och denna icke satin), blir långhårig så vill ja ha den.. fast risken är ju att jag vill ha den vilket som *gah*
Fnidolf?
Söt är han då så det räcker å mycke till.. lalala..
Bäbis äta maaat *nomelinom*
Å så ett par som är i full gång vid matskålen.. laddar upp fler bilder på hemsidan sen. Men här har ni lite smått & gott iaf 
(På söndag blir de 3 veckor..)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#2 Åh nej, inte fler bilder! :O ;)

Snart dags att sätta en Ulrika-stämpel i rumpan på nån!

Naaw, sötpröparna då
(du har påverkat mig, jag säger väl inte "pröpa"?
) Ääälskar dom bandade <3
#4 Jajjemen, alla kommer att få varsin fast tryckt stämpel i rumpan när de börjar flytta. Det ingår i köpet hihi.
#5 Ja men dom är ju små pröpisar så det hjälps inte, du är varmt välkommen i pröpa-klubben 
_
Söta sko-bilden 
_

grrr vad söta ;) hihih
Idag är de 3 veckor gamla! Wihoo! Ska se om jag kan börja se lite skillnad på pälsarna snart. Kanske kommer fler bilder ikväll eller imorn 
_
#9 Oj redan, vad fort tiden går
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#9 Grattis till de stora små finingarna! :D ^^
Mitt internet är så besvärligt nu så ni som vill kan gå in på hemsidan å se resten av bildbomben från ikväll..
Men här kommer några bilder iaf 
(pojken där som står upp har nästan exakt samma vita prick i det bruna vid bandet- som far sin. gulligt värre!)
Samma hane som ovan… han är ju såååå söööt 
_
Naw, titta bebin i mitten som ligger å sover… fötterna alldeles ihop knoddade. Tänk om man själv va så söt när man sov 
_
Fullt hus!
haha.. jag vet inte riktigt vem av dem som ser mest obekväm ut 
Hihi, den till höger är ju bara så sööt! 
_
hahaha, så sött! Men tänk om de fastnar?! En hel sko full med choklad!
// Sofia
Gah va söta! :S den där skon kan du få posta hem till mig!
// Pabblo
Ja de är hur goa som helst, å va stora de börjar bli… man ser ju skillnad nu från dag till dag 
Lagt upp enskilda bilder på dem nu, å bestämt mig för vilka jag behåller..! Känns bra att de beslutet är taget iaf, jag behöver inte vela så mycket då det inte blev så många långhår. Men jag är nöjd, jag får säkert bandat nån fler gång.. 
De som blir kvar är 2 choklad i lh- en hona och en hane.
Här har vi pojken- Fnidolf i egen hög person! 
Å så tjejen (det finns två honor som ser nästintill likadana ut men det blir nån av dem iaf)
Freaky Noodl! Passande namn till en så sprattlig tös som är så framåt och äventyrslysten 
söt näsan 
fler bilder hittar ni här ->
_
Du hittar alltid på såna underbara namn, vill oxå ha sån fantasi!!!:-D
grymt söta iaf:*

Guud så gölliga dom är, allihopa
Håller med om namnen, dom är underbara xD Fnisselin är det ju något alldeles extra med 
Ja, nu känner jag mig nöjd me alla namn- det ska ju passa till individerna också xD
_
Har hittat en favorit nu
Men gud så jag har fått skratta åt bilderna, små gris ungarna
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
*vill kidnappa fenders guide* 
Haha.. kan bjuda på en till drulle-bild. stackars Fnisselin hade problem att ta sig ner 
hihi *bortaaa!*
_
#24 Åh herre gud vad söt
#25 Jaa, å alldeles blöt i rumpan. Inte lätt å va liten å kissa ner sig 
#23 Jag hade nog behållt honom om han inte va korthår, han är den som liknar Baileys mest. Har t.om samma karatäristiska Bailey-fläck. På samma ställe fast lite svagare. Super gulligt huvud också 
Här är Fenders Guide- lite suddig bild men tusan så gullig 
_
Åh, så söta :*, gammel mormor Ingeborg hälsar :)
#26 Han är verkligen supersöt. ^^
#27 aw, va kul! de hälsar tillbaka :') Fast hon är ju farmors mor till bäbisarna, men de spelar ju mindre roll. De är ju släktingar vilket som 
_
Lite bilder från ikväll, de har lekt i rasthagen å haft super skoj 
Först ut- Fnisselin
Lilla sötan :')
lalala…. balansgång är väl inga problem heller.. lalala
Fenders Guide :)
haha.. tror någon blivit lite mosad 
_
Min kille, Fnidolf 
tittut!
chokladisar på språng.. wrooom…
Fuhrion, snyggopojk! 
Sådär, det får räcka för ikväll 
_

Så söööta dom äre då 
Ja jag har varit nära att äta upp dem ett par gånger, men dom hotar med att bajsa mig i munnen så jag har inte vågat försöka än, trots att de är så goa 
_
#35 Nä det tror inte jag heller.. med tanke på hur mycket bäbis-kiss luktar så 
Slänger upp ett par söta bilder på dem- nyvakna men ack så pigga !
Feinstar Quality;
En sölig Fnisselin med gegga på nosen;
Haha.. en bebis med galna ögon *jag SKA ha knäckebrödet- slääääpp dåå!*
Fuhrion;
Å så den sista… också Fuhrion, han är ju såå söt på den här bilden. Bara som en liten plott 
_
Hihi jaa!! Här kommer en bild på Fnidolf som ska få stanna här.. bara älskar hans huvud 
_
Vilka sötungar
, och måste bara säga att jag älskar deras namn.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#39 Tack tack! Alltid lika klurigt (och roligt) med namn.. jag är så kinkig när det kommer till att välja vem som ska heta vad. Det måste verkligen kännas rätt, annars får jag ångest 
_
#40 förstår dej ,jag har redan börjat fundera ut om jag ska ha en A kull eller nått tema på den kullen som förhoppningsvis kommer i början av nästa år.
Det är viktigt att det känns rätt.
#41 Absolut, å sen är det ju inga krav att man ska följa någon speciell mall heller.. man kan ge dem olika namn å ha det som "kull 1" och "kull 2" osv. Om man kanske bara tänkt ta nån kull. så har man mer frihet att sväva iväg 
_
#42 Ja precis håller med,jag har ju tid på mej om jag säger så, att fundera ut nått riktigt fyndigt

Herrejisses så söta de blivit!
Fnisselin och Fnidolf var ju mumma! Eller nej, alla är mumma! Hur många ska du behålla? Eller rättare sagt, hur många ska du sälja? haha
// Sofia
#44 Vilken tur för dig att du nämnde Fnidolf också, Fnisselin får på tok för mycket uppmärksamhet *fnys* Jaadu.. jag har ju börjat gå igenom intresselistan.. men ärligt talat vet ja inte om ja släpper iväg nån av dom. (men säg det inte till nån..! blir sånt jäkla liv då hihi)
_

#45 Hörru, humph!! Jag och Anna kommer iallafall och jagar dig isåfall.
#46 *blablabla* talk to the döva öra. *hööör ingenting* Å förresten så tror jag ni kan få problem att ta er nånstans här uppe, ni är väl varken vana vid kyla eller snö mouhahaha. Jag springer ifrån er lätt som en plätt 
_

#47 "Talk to the tass!" Jag har för fasen släkt i Jokkmokk, jag kan både köra snöscooter och åka spark.
#48 åka spark *skratta*
Men för att svara på frågan #44 så blir det två som stannar här, en hona å en hane! Fnidolf och Freaky Noodl "Fräkan" 
_
#48 Pssst, det stavas skoter
Men annars har jag snöskor som ni kan få låna vid kidnappningen, bara ni kommer förbi o lämnar av några hampisar till mig oxå
--------------
Gör så, för jag har liksom spanat in sobeln i andra kullen
--------------
Haha, mnt- det är bara jag som får vara dryg mot Ulrika. Blir ju avis annars, inte sno min image sådär 
The babynoodls är så himla goa nu, uj uj uj! Väntar på att få svar från en tjej nu, ev. ville hon ha Fein..
Å i såna fall finns Fenders Guide kvar….
Säger det bara ifall ni råkar va i kidnappningstagen *visslar oskyldigt*
_
#54 Jag är inte dryg, bara tipsar om hon nu vill låta som äkta norrlänning bör hon skippa sörlandsuttal, hihi
--------------
#55 Jisses! Om jag inte visste bättre skulle jag peta på dig nu. du låter inte alls rasistisk nu hihi.
Skämt å sido, det var ju jag som började så jag får ta på mig en del av det iaf hehe. Men nu ska vi va snälla här. *delar ut pepparkakor i förväg, det blir man snäll av har jag hört* 
_
Jasså det är därför alal jag känner tvångsmatar mig med pepparkakor
*Hmm… På något vis har denna bebistråd spårat ut ganska ordentligt, host*
--------------

Scooter eller skoter spelar ju ingen roll så länge det går fort!
Jag vill ha hit Fuhrion NU!!
Tre helt underbara bilder på killarna som är kvar; min Fnidolf, Fein som ska hämtas snart å Ulrikas Fuhrion (den bandade söta lilla haren).
Bild 1;
_
Bild 2
(Fuhrion här alltså! Så söt att man dööör!) 
_
Så gamla redan ,ja det går ju fort ibland

Åh, Fuhrion, kom till matte!!
Fattar inte varför du måste bo så långt bort så jag måste vänta så länge på sockertoppen. Vill pussa på honom nu genast.
Fein flyttade till sitt nya hem idag. Så nu är det bara mina två samt Fnisselin och Fuhrion som är kvar :')
Lägger upp några bilder, först ut är Fuhrion som ska till Ulrika här på hif 
_
Världens sötaste (och kanske enda?) Fnisselin! 
_
Naw.. lilla Fnisslan då. Hon ska iaf till en viss Anna som också hänger här på hif.. jäkla forum-folk som tar ens barn 
_
Fast det är klart.. man kan ju inte stänga in de små hur som helst..
_
de måste ju få fara ut å sniffa sig runt i världen lite. Å bilda sig en egen familj 
"Tittut!"
_
Å min lilal Fnidolf har fått flytta till en egen Bur nu, gud så söt han var i morse! Han låg med huvudet typ.. under (?) trappen till hyllplanen.. trodde först han hade fastnat 
Sen börja han skutta runt å poppa omkring å ha sig hihi. Lill pröpa!
såå social å fin, verkligen jätte mjuk å fin i temperamentet. Känner att det är ett bra val att behålla honom, han är helt underbar 
_

#73 Tycker faktiskt att du ska ta dig en liten tågresa till Lycksele. Jag vill inte vänta längre. Vi får ju tvillingar ju!
#74 Tycker jag med, för då får ja nån som vill komma å pilla på pluttarna också. Man nästan våldgästar ju köpare som kommer förbi, bara för man vill visa alla 
Idag när Fein's nya matte (å husse) kom förbi så babbla ja på som vanligt.. lalala… blablabla.. sen säger killen "…. men…. hur många har du?"
I don't know! sa ja å ryckte på axlarna, helt ovesäntligt ju 
Anyway, fnidolf är allt annat än ett damp barn å det känns bra. Jag har ju redan en å det räcker hihi (gissa om han, Entexiir har varit förstenad nu när jag varit hundvakt ett par dagar ojojoj… han har haft ögon stora som fotbollar naaaw).
Här kommer bilder på Fräkan, flickefluffan som får stanna. Me love big time, sjukt nyfiken å gnaga-å-försöka-förstöra-allt-som-kommer-i-vägen-glad hihi
_
Finns fler bilder på hemsidan.. take a look vettja ;(
_
Ska se om jag kan lägga upp en rolig film på Fuhrion i helgen… hahaha, jag hade tänkt radera den. Men näe, den är så rolig *asg*
Ni får hålla till godo så länge haha, den kommer den kommer…
(måste ju bygga upp era förväntningar lite..
)
_