Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4399 ggr
Michaela-N
0

2 guldhamstrar i samma bur

Osäker på om man verkligen fick visa blocket-annonser men annars får Medarbetare ta bort länk.

Länk borttagen av medarbetare

Konstigt att de fortfarande kan vara ihop, i en sån där liten bur

[Sniff]
0

Jag har mejlat ägaren nu… Hoppas han svarar!

Novis10
0

ojdå förstår inte att dom inte bråkar.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Englatassens
0

Jag vet en person som sätter ihop hane å hona när d e små…. sen lever d tillsammans å föder barn å tar hand om dem tillsammans… allihopa ligger i en enda klump å sover… d går ju emot allt man hört å läst… men d funkar… Obestämd.. fundrar om d e ngt som vi inte vet… kanske d lever tillsammans därnere i jordgångarna i naturen???Obestämd Att forskare tar för givet att d e solitärer för att d springer ovanför jord ensamma…. kanske d delar på sig å jagar mat i omgångar som så många andra arter…. ja jag vet inte men tycker man hör oftare å oftare att folk har guldar tillsammans å att d går hur bra som helst…

Carjos
0

#3 Nja de har ju hittat gångar och bon även nu senare tid. Så de har inte bara sett dem ensamma ovan mark. Finns ju saker om man studerar dem hemma också som tyder på att de är solitära :)

Vet även förr att det fanns en del som höll dem tillsammans (innan regeln kom). Så det har fungerat förut också.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Englatassens
0

Ja men visst e d konstigt??Obestämd

Carjos
0

Jo kanske men alla är ju olika individer. Vissa kanske har ett mildare temperament.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

BarbieBrownHair
0

Jag känner en tjej som har 2 guldisar i en jätteliten Bur tsm…försöker säga till henne att sära på dom men hon vägrar lyssna :/

[GeeGee]
0

#7 då kan du anmäla henne till djurskyddsombudet då detta är olagligt

[Sniff]
0

Jag har fått svar, han säger att det går jättebra med de och att det "utbildade" folket i affären sa att det är bra att ha de tillsammans. Obestämd

Amun-Ra
0

#9 De utbildade folket i affären! Det var det mest idiotiska jag har hört! Tror jag också skall skriva till denne tokstolle…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

BarbieBrownHair
0

#8 Det är lite mer en så…denna tjej har damp. Och blir jättelätt arg och börjar slåss. Hela hennes familj är så…vill verkligen inte lägga mig i, men tycker så synd om hamstrarna :/

Michaela-N
0

#11 Har hon verkligen damp eller är det ett uttryck för "blir lätt arg"?

BarbieBrownHair
0

#12 Hon har damp på riktigt.

Michaela-N
0

#13 Jaha….bäst att prata med hennes föräldrar då.

BarbieBrownHair
0

#14 tror verkligen inte dom skulle bry sig tyvär. Dom har en massa djur i trånga burar och nån borde göra något åt det! Men jag kan bara inte.

Amun-Ra
0

Detta svar fick jag tillbaka efter att även jag skrev till annonsören…

*Kopia på svaret i brevet*

Ja jag har börjat förstå detta nu :)   Så nu släppte jag ut den ena så att katten fick ta honom :)   Ni är nöjda min katt är mätt och livet går vidare va :)

Karln är en mycket störd människa. *SUCK*Rynkar på näsan

Michaela-N
0

#16 Vilken fullkomligt sjuk männsika,att skämta på det sättet!

Nån som kan åka och hämta dem på direkten, innan det händer på riktigt?

Caroline.H
0

Nej vad hemskt, men är ni säkra på att det är ett skämt då? Jag känner mig ändå helt förstörd, skulle så gärna hämta dessa hamstrar men funkar inte… DX

Vilken otroligt, äckligt, fullkomligt sjuk störd männsika! är vad jag VILL säga men…  Nej men usch, så där får man väl inte ens tänka på att säga, fy mig…

//Caroline

Amun-Ra
0

#18 ja men varför skulle du inte få tycka det när karln tycks vara en sjuk störd jävel.

Mogway
0

Tjabba på er alla hamstervänner där ute ! Jag kommer att gå tillbaka till Djuraffären där jag köpte dessa och begära pengarna tillbaka !

Båda hamstrarna lever såklart fortfarande så ni kan sova gott inatt !

Ska ni hänga några så häng dom i djuraffären som inte kan reglerna om Hamstrar.

Jag själv ville bara köpa två små gosiga djur till min lilla dotter :)

Och blev påpackad dessa små eftersom dom sa att dom inte ville sära på dom för att dom hade varit tillsammans sen födseln.

Och jag tänkte att det var väl det bästa då så jag tog båda två och var glad.

Nu vet jag bättre och det hoppas jag att ni med gör alla ni hamstertokar som finns i vårat avlånga land .

Nästa gång så köper jag en katt :)

[Forest]
0

tror faktist det stämmer med djuraffären har talan för många hur en guldhamster ska ha det. De vet itne alls hur man kan söka information om sitt djur o få bra tips det är tragist.

Caroline.H
0

#19 Det…vet jag… inte…

Jag tror också att djuraffären spelar stor roll, dom verkar vara experter på att packa på en saker som man inte behöver och det är ju inte alltid så lätt att veta när man ska skaffa första djuret.

//Caroline

Michaela-N
0

#21 jag tror också att det är så, men  för att jobba i djuraffär behöver man oftast inte utbildning, vad jag vet.

Innan man går och köper sig sitt djur, kanske man borde läsa en bok innan från någon som faktiskt kan hamstrar. Gör man det är det helt omöjligt att undgå att läsa att guldhamstrar är ensamlevande djur som kan döda varandra om de bor tillsammans. Att det nu funkat här är ett mirakel.

[Sniff]
0

Det är ju abbsolut djuraffärens fel. Men när man köper ett djur måste man ju kunna lite om det också, så man vet vad man köper.

Tråkigt att det blev så här, det bästa som kan hända är väl att djuren säljs i varsinn Bur. :)

[Forest]
0

23, ne de utbildas inte. Men jag hade någ läst på själv om jag arbeta på en affär som säljer smådjur så jag akn ge bra svar och tipsa om lite bra info.

Zvintos
0

#24: Där håller jag med dig.
Även om man tycker att djuraffären ska kunna ge ut rätt information, bör man även som köpare vara påläst om vad djuret man är intresserad utav faktiskt behöver i form av sällskap/icke sällskap, krav på yta etc.

Michaela-N
0

#25 Det hade du gjort ja. Och jag. Och de flesta på det här forumet. Men tyvärr, det gör inte alla. Alla bryr sig inte. Även fast de borde.

Amun-Ra
0

Jag tycker att de borde utföra en lag som kräver att djuraffärens ägare samt personal är tillrekligt kunnig för att jobba där. Typ ge rätt kön på djur,färg,utrustning och rett info om dem. Annars händer ju olyckor lätt mm…Rynkar på näsan

Zvintos
0

#28: Det är vad jag vet lag på att den som äger djuraffären ska ha tillräcklig utbildning för varje djurslag som krävs.
Men tyvärr finns det inte vad jag vet någon lag om att personalen måste ha någon direkt kunskap alls (oavsett genom utbildning eller erfarenhet)..

[Sniff]
0

Hampisarna blir avlivade… :/

Michaela-N
0

#30 Hur vet du det?

[Sniff]
0

#31 Jag har haft mejlkontakt med honom. Han var tillbaka med de till djuraffären och de bor där nu innan de avlivas. :/

Michaela-N
0

#32 Så det är försent?

Amun-Ra
0

Men kan inte någon åka dit efter dessa hamstrar då så de slipper bli avlivade. Den där gubbjäkeln skulle behöva bindas fast och få några omgångar rapp med piskan…Skrikandes

[Sniff]
0

#34 Skicka ett mejl och fråga vilken affär det är och ring dit och kolla, så kanske det går…

tjoffsa
0

hur vet du att de blir avlivade?? sa dom de till honom? Eller är det bara ett antagande? För övrigt brukar inte djuraffärer anställa folk utan utbildning utan de ser helst folk som är utbildade djurvårdare och helst säljare också. (Även om en del uppenbarligen skulle behöva gå om gymnasiet)

Zvintos
0

#36: Det med att djuraffärer inte brukar anställa folk utan utbildning stämmer tyvärr inte.
För är man utbildad brukar man åtminstone ha koll på vad lagarna säger.
Och jag har hittills inte stött på en enda som jobbat i djuraffär som vet det…
Antingen det, eller så har de struntat i lagen och rekommenderat tvärtemot den för deras vinnings skull..

[Memris]
0

Men snälla nån, det här är ju helt sjukt.
Det måste vara nån särdeles puckad Medarbetare på zoo som tagit fel på hur man sköter Guldhamstrar & dvärghamstrar, eller så var personen ifråga bara pengahungrig o ville få fler sålt.
Ruttet hursomhelst, o att sedan säga att de ska avlivas, utav vilken anledning då?
För att de råkade bli sålda av ett pucko till ett annat pucko som helt klart borde köpt sin lilla älskade dotter en Zhu Zhu hamster istället för the real thing?
Nej, antingen ljuger denna iskalla karl eller så är typen som jobbade i zoobutiken sur för att de kom tillbaka.
Fortfarande, ingen anledning att avliva dem.

Nån som vet vart de var köpta elr vart karln bodde så man kan utgå från zoobutiker i hans närhet?
Annonsen är ju borttagen, så tänkte om nån lagt märke till att de såldes i ex, Gubbängen.

tjoffsa
0

på annonser brukar det stå att de söker folk med lämplig utbildning, djurvårdare, säljare eller motsvarande. Om de skulle anställa någon som inte har utbildning skull de det nog vara chefens dotter, kusin eller liknande.

[Sniff]
0

#36 Han sa att han hade gått tillbaka till affären och att de hade tagit hand om hamstrarna och skulle avlivas.

Men han kanske svarar här själv…

Mogway
0

Ja jag kan svara här själv !

Jag tycker att ni småglin som sitter här och skriver om att

jag är knäpp m.m och borde få piskrapp .

Ta och inse den sanna men bistra verkligheten i stället för att spy

galla över saker som ni tycker är så oerhört grymma.

Ta och lägg eran energi på Kina istället där dom äter hundar som

så grymt blir uppfödda i trånga burar och som slås ihjäl med påkar

för att köttet blir godare då :)

Där fick ni något att bita i va och lämna mig ifred nu med dessa

Barnsliga påhopp !

Alla dör någon gång så är det bara, Hamstrar efter 2,5 - 4 år.

God jul! och hoppas att ni varit snälla nu när tomten snart kommer!

Michaela-N
0

#41 Men vadå. Det är väl bara att inse att du har gjort något så oerhört grymt, att avliva fast de kunde fått ett bra liv.

Man avlivar inte friska djur. Jag tycker inte det är så svårt att förstå.

Förstår inte riktigt varför du inte har dåligt samvete. Jag själv hade aldrig kunnat leva med att jag dödat ett djur med flit. Fast djuret/djuren hade kunnat få det bra, så blev jag plötsligt Gud och bestämde att jag inte orkar lägga ner tid och möda på min "leksak", jag tar den enklaste, bekvämaste vägen för att få bort dem.

Usch.

[Sniff]
0

#41 Bra att du svarade Glad

Som du nog förstår är det många som blir upprörda, alla här älskar djur och kämpar för att förändra för att de ska få det bättre. Du hade dina skäl att avliva dessa små liv, men tänk efter ordentligt nästa gång innan du köper ett nytt. Varför var det så bråttom? Kunde inte din dotter ha kvar de några dagar till?

TildaH
0

Nä, nu låser jag den här tråden, de börjar bli alldeles för hårda känslor här.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Ebba-A
0

Låser tråden och tar bort länken. Att länka till och smutskasta blocketannonser är inte tillåtet, och dessutom känner jag att tråden är på väg att spåra ur och bli full av påhopp.

Edit: Oj, vi var visst samtidigt!

// Ebba, medarbetare

Värd på Choklad iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer