Ett par frågor
Hej här kommer jag med frågor igen
men svara gärna på dem 
1. Har ni samla låda för 149 och hur tycker ni att det går?
2. Vilken Bur tycker ni är bäst? och vilken tycker ni är bäst för nybörjare?
3. Om ni har samla låda eller antonius låda har ni borrat ut en massa hål eller har ni skärt ut ett stort hål och satt nät?
4.har ni hamstern i ert sovrum? och hur går det?
5. Om ni har hamstern i ert sovrum stör den er?
6. När ni har den ute och kelar med den brukar gå toa som ni lägger ut eller kissar och bajsar den på golvet eller på er?
6. Vart brukar ni köpa hamster mat?
Tack i förhand !
Nej det har jag inte.
**2. Vilken Bur tycker ni är bäst? och vilken tycker ni är bäst för nybörjare?
**Jag älskar Ferplasts Mini-Duna och Ferplast Laura.
3. Om ni har samla låda eller antonius låda har ni borrat ut en massa hål eller har ni skärt ut ett stort hål och satt nät?
Har fortfarande inte Antonius eller samlalåda (;
Jag har alla mina 3 i mitt sovrum. Det fungerar inte alltid, en av mina älskar att springa i hjulet så det låter jättemycket, så henne ställer jag alltid utanför mitt rum på natten.
Se föregående fråga.
6. När ni har den ute och kelar med den brukar gå toa som ni lägger ut eller kissar och bajsar den på golvet eller på er?
Mina kissar och bajsar inte på mig när de var vakna när jag plockade upp dem, däremot, sover dem och jag väcker dem brukar de alltid bajsa. Som med små barn.
7. Vart brukar ni köpa hamster mat?
Jag köper hamstermat i lösvikt hos en djuraffär.
Jag har en sådan som rasthage och "avelslåda" och tycker den funkar ypperligt. =)
Jag tycker inte någon Bur är bättre eller sämre för nybörjare direkt.
Det jag föredrar alla mest och som jag har som dröm att bygga, är ett terrarium i form av en "fackbur", dvs flera terrarier ovanpå varandra.
Har sett bilder på ett tyskt forum och det är så jäkla snyggt, med stor yta och inredning!
Det man bör tänka på är att hellre välja en låg Bur med stor bottenyta till guldhamstrar, då de tyvärr inte har det bästa djupseendet.
Jag har skurit ut ett stort hål och limmat fast nät.
Om jag inte kommer ihåg helt fel var det en uppfödare som var i kontakt med länsstyrelsen, som tyckte att det inte räckte med att borra hål då det kom in för dåligt med syre.
Utan det var enligt den inspektören enbart godkänt med att man skar ur och satte dit nät (eller lock av bara nät).
Men sen verkar alla inspektörer tycka olika..
Jag har som tur är hamstrarna i ett eget rum.
Jag brukar ställa in en toalåda i rastlådan när jag kommer ihåg.
Men hittills har jag inte varit med om att de kissat i rastlådan alls.
Bajsat har de däremot gjort, men det är enkelt att städa bort.
Jag har beställt mitt, men ska kolla med djuraffären om jag kan köpa Foder utav de i stor säck.
Nej, jag har dunaburar. Tycker inte att samlalådor och liknande känns tillräckligt säkert då jag har katter.
Gillar duna bäst och kommer nog att fortsätta med det. Att det skulle finnas burar som är speciellt bra för nybörjare tror jag inte. Det är väl mer en smaksak vad man vill ha för Bur.
-
Ja, det har jag eftersom jag inte flyttat hemifrån, men när jag flyttar ska jag försöka fixa ett "djurrum" där hamstrarna ska få bo.
Det kan vara lite störande ljud ibland när jag ska sova, men jag står ut och kan somna till slut i alla fall. Skulle det vara något extra högt och störande ljud som gör att jag absolut inte kan somna någon gång ställer jag ut just den hamstern i något annat rum tills nästa morgon.
Jag brukar oftast inte ha någon toa ute, men dom har aldrig kissat när dom varit ute heller (har bara rumsrena hamstrar
). Bajsat har dom däremot gjort, men bajs är ju lätt att ta bort.
Den maten jag använder finns inte i min stad så jag åker till en stad i närheten och handlar, men ska kolla upp om den finns att beställa från internet och jämföra priset tills nästa gång jag behöver köpa mat.
Nej det har jag inte.
Terrarium tycker jag är bäst och även snyggast. Tycker inte någon Bur är bättre än den andra om man är nybörjare, utan köp den man tycker själv. Men om man bara ex ska ha en hamster så skulle jag sattsat på en stor Bur.
Jag har antonius lådor och har borrat ut ett större håll för pipen och 2 mindre håll så den kan hållas upp (på sidorna). Har satt ett nätt över och böjt runt kanterna, inget som behövs att borras där.
Ja har alla mina i sovrummet och det funkar jätte bra för mig.
Jag har alltid haft hamster i mitt sovrum sedan första hamstern (för ca 12 år sedan) och om jag inte hör dom så kan jag inte somna helt enkelt ;). Så nej dom stör mig inte.
Jag brukar alltid låtta hamstern gå på toa innan jag släpper ut den, för då håller den sig oftast tills jag sätter in den i buren igen.
Jag blandar egen, jag köper grynblandning och egenplockat i mataffären och på hornbach.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
ok tack för tipsen :)
ok tack för tipsen :)
Nej, jag tycker de är för små o osäkra.
Akvarium eller stor gallerbur, en rätt aktiverad hamster börjar inte med gallergnagning.
----
Ja. Tja, inte vet jag, de är ganska så tysta av sig o jag sover hårt, så de är inga problem.
Är inte detta samma fråga igen? Annars har jag fattat fel, haha
Har aldrig hittat en enda plopp utanför toalådan.
Djuraffären köper jag torrfoder på lösvikt + lite andra torkade saker som blandas i, sedan kompletterar jag med müsli, hirs & rispuffar från ica.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Har ni hamstern i erat sovrum?: Jag har mina 3 hamstrar i mitt sovrum :)
Stör det er att ha hamstern i erat rum?: I början kan det vara jobbigt om man inte är van med hamster. Men tillslut vänjer du dig. Jag tycker det är jobbigt att inte höra hamsterns ljud nu
det är bara mysigt!
#8 haha aa när man är van blir det tråkigt när det upphör :P
Precis