Hjälp är min hamster sjuk
Hej,
Jag har en hamster kille som är 1 år nu. På sista tiden så har han slutat sova i sitt hus och sover istället i ett rör som finns i buren. Jag förstår inte varför han sover i röret istället för huset då han alltid sovit i huset innan. Och han har även börjat kissa på sig han kissar i röret så han får kiss på hela sig och luktar jätte mycket. Är han sjuk? Eller är det så att han håller på att bli gammal?
Är orolig för honom.
Kram nikole

Han kissar nog inte på sig utan han kissar i röret och då får han ju kisset på sig automatiskt.
Ta bort röret helt och hållet så slipper han bli blöt.
Vad har du för hus? Kanske ska byta till något annat som han gillar bättre. Är han bara 1 år gammal så är han inte gammal, bara vuxen.
#1 Tyckte att #1 svarade bra. :) Lycka till med honom!
//Caroline
Vissa hamstrar föredrar att sova på andra ställen än sina sovhus.
Din hamster har kanske kommit på att det är skönare att sova i ett rör. Men prova att göra som Ulrika säger och ta bort röret och prova att lägga toa papper i ett hörn för vissa hamstra gillar att bygga ett eget sovhus.
Lycka till.
Jag har en vintervit som oftast sover i boet. Men rätt vad det är så kan han lägga sig på den lilla hyllplanen som finns, utan bäddamaterial eller liknande. de lägger sig kanske bara där de känner för det. Han kanske bara va less sitt hus 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Jag har tagit bort rören men det verkar fortfarande som det är något fel på honom. Han sover hela tiden, han sover även när han är ute ur buren och han leker inte med några leksaker längre utan sitter bara i ett hörn och gör ingenting. Hittade honom idag sittande i ett hörn där han hade kissat så han fått det över hela sig så massa kiss och bajs fastnat i rumpan. Börjar oroa mig ordentligt nu att det är något för innan när han fått vara ute har han sprungit runt som en galning nu sover han konstant.
Vad kan vara fel?
Gå till veterinären med honom, de kan nog hjälpa dig bättre :)
Lycka till, och hoppas det inte är nån fara!
// Sofia
Håller med Roxie! gå till veterinären.
Men hamstrar blir väl sömniga någon gång per år har jag för mig.
Hur gammal är den? och hur varmt är det där din hamster bor.
Om det är mindre än +15 grader kan det påverka och göra så att hamstrar går i ide eller blir sömniga hela tiden.
Men hur som helst.. Hoppas att det går bra och lycka till!
Han är tyvärr troligen sjuk. Du måste gå till veterinären snart. En hamster som är sjuk klarar sig inte många dagar om de är svårt sjuka.
Jag hade en vintervit dvärghamster, och han sov i sitt hus, men sen rätt som de va började han sova u hjulet o i sandbadet o sånna ställen!
Men sen efter kanske några veckor så började han sova i sitt hus igen!
Så, antingen kan du ju gå till vetrinären eller vänta en vecka elr nått-
LYCKA TILL!!
Never say never!
Han kan vara sjuk. har du andra hamstrar eller har du själv varit sjuk?
Du kan själv smitta din hamster om du själv blivit sjuk.
om en hamster blir förkyld så förvärras förkylningen lätt till lunginflammation. Då behöver din hamster antibiotika. Har du inte misstänk någon förkylning får inte antibiotika användas.
Hamstern kan också ha ont. Blås på hans päls och se om han har sår.
Tips: Byt ut hamsterboet!! och gå till vetrinären så snabbt som möjligt! Hoppa inte över det! 
Hoppas det inte är något farligt!
Lycka till ! // Marie www.hamsterbladet.wordpress.com