Kan du ta en bild på buren??för om det är en dunabur så ska det finnas ett hål till vattenflaskan.Konstig vatteflaska som inte passar ,har aldrig hört om det problemet förut faktiskt
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Som #1 skriver finns ett hål i ferplasts duna-burar. Dock får man väl komma på en lösning för hur vattenflaskan ska sitta kvar eftersom inget håller fast den.
Annars finns Sippy vattenflaskor som har sugproppar. Jag har för övrigt en sådan bagagnad till salu för 35:- nya kostar de ca 60 kr.
Mvh Ellenfyrkant

ja vi får se för själva vattenflaskan passar ju men jag vet inte hur jag ska få den att sitta kvar.
Ser att du har en del trådar som liknar varandra, du får gärna försöka skriva i en och samma tråd hädanefter. Det blir så mycket att hålla reda på annars..
Tack på förhand :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

det ska jag göra:)
#5 Toppen! 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

har bara en liten fråga hur ofta ska hamstern ha kolhydrater protein och fett?

#7 Som fri tillgång i vanliga fodret. Dock inte för mycket av det goda, inte obegränsat med nötter och fröer etc.
Mvh Ellenfyrkant
köp en flaska som är lång, så att den går över burens kant, eller skaffa en som har en ögla längst upp. sedan så tar du den dära ståltråden du får med flaskan, eller fixar en egen och trär antigen runt flaskan eller genom öglan fram till hålen som finns längst upp på buren. finns inte dem så använd, gallret att fästa i.
Mvh
Mig

Jag har bara en fråga min hamster som jag fick hem i lördags dricker ingenting jag har provar att sätta vattenflaskan i hålet som är gjort för vattenflaskor och jag har även provar att hänga den i taket men eftersom att när hon var hos uppfödaren hade hon den i taket så det borde ju inte det vara något problem snälla om ni vet något så säg det hör hon måste ju ha vatten.
Jätte glad för svar<3

#10 Det är inte ofta man ser när ens hamster dricker, du kanske har missat att se det? Men om du är osäker på om hon får i sig vätska, kan du ge henne lite gurka.

aa bra ide tack
skaffa en väldigt smal flaska. då sysn det lättare, eftersom ytan som försvinner blir längre, men mängden densamma.
Mvh
Mig
Troligtvis är hon uttråkad, roligare Bur o mera ute tid, hoppas de går bort, vissa är jäkla tjuriga när de väl har börjat gnaga
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Min hona har också duna Bur hon gnagade också i taket på buren efter som hon hade en våning men när jag tog bort våningen så nådde hon inte upp och kunde inte gnaga men då började hon gnaga lite överallt på buren istället,men hon är verkligen mammasig
Du kanske ska låta henne springa lite längre på golvet??
Ska testa det med min hona och se ifall det funkar.
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

okej men det konstiga är att hon nästan hadde varit ute i två timmar när jag släppte ner henne men hon har lugnat ner sig lite nu
tack för svar:)
Aha men det kanske bara är så med vissa honor.
Man får väll bara lägga in lite mera grejer som dom kan gnaga på (tex grenar från frukt-träd)
Sen så har jag fått ett tips att man kan späda ut ättika(man måste späda ut det jätte mycket)och smörja på där dom gnagar.För då smakar det äckligt när dom gnagar så då borde dom sluta för hoppningsvis.Du kan testa det,har inte testat det ännu men ska göra det när vi har ättika:)
//Nova

aa bra tips det ska jag prova
När vi köpte dunabur så var det inget hål för vattenflaskan.
Men pappa fick borra ett hål som funkar JÄTTEBRA än idag ca. fyra år senare.SÅ det kan vara ett tips:)

Hej jag har en dunabur som jag skrev tidigare i inlägget. Men när jag köpte buren så fick man med typ en plast platta med trappor och ett hus som man satt fast man kunde vara både under och över den. Jag har haft Tezzan i tre veckor nu och jag undrar är det verkligen bra att ta bort det och sätta in andra saker är det för tidigt? Och blir det för stor förändring även när hon blir större? Snälla hjälp mig vill ju bara göra det så roligt för Tezzan som möjligt<3
#21 vill ha bild på Tezzan!!
//Nova

Nämen gud vilken sööting!!
Mera bilder är ett måste
//Nova

Det är jätte kul att ni tycker att tezzan är söt men är det någon som kan svara på min fråga?
Förstår inte riktigt vad du menar, men du kan byta och ändra inredningen till henne. Det är bara roligt om hon får något nytt. Bara att använda fantasin å inreda på :)
_
Bara bra att du byter inredning, de gillar hon säkert
*Tips* Skippa de lilla plasthuset, finns inget positivt med dessa
--------------

#31 Jag ska inte lägga mig i men hon har ett trä hus också, hamstern är nämligen inte i plasthuset :)
Hon är super duper sööt tack för bilderna<3
Men som dom andra har sagt det är jätte kul för hamstern om du byter inredning.Eftersom då får hon något att göra asså undersöka sin bur
//Nova
#32 Ville bara nämna det eftersom plasthusen är alldeles för små, trånga o dåligt ventilerade för att använda till hamster.
--------------

Ja, jag vet. tänkte att iom att hon inte heller har bomaterial i huset heller så blir det väl inte fuktigt? eller?

#35 Jo, luftfuktigheten påverkas inte värst mycket av bottenmaterialet. En instängd, tät yta leder till högre luftfuktighet vilket ett plasthus är.
Mvh Ellenfyrkant

Tack för svaren men som eellzyy säger så använder jag bara plathuset som ett lekhus, hon är sällan i det och jag har ett trähus som hon sover och är mycket mer i så det är inget som borde störa er på:)
Kan väl inte riktigt kalla det att störa sig på något bara för att man påpekar något som inte är "bra"
Nog kan hon ha det som lekhus bara du håller koll, min hamster skulle aldrig ta sig genom de lilla hålet som föreställer fönster, eller jag skulle aldrig chansa att låta honom testa, inget skoj om de råkar fastna.
--------------

Eftersom att hon fortfarande är liten så kommer hon lätt igenom fönstret
#38 de fönstrerna är större än de ser ut.
Mvh
Mig