Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 3295 ggr
UlrikaD
0

Två nykomlingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag gjort nåt jag aldrig gjort förut. Jag har köpt hamster på zoo.

Det började i förrgår när jag var inne i zoo-affären och köpte chinchillamat. Slängde ett snabbt öga in i djurrummet och såg en Bur som var full av guldhamstrar. Det satt ett gäng honor i samma Bur som var nio veckor gamla. Sa ju till förstås, men de var ju så bra kompisar så…

Iallafall, skulle springa iväg till bussen och då tittade världens ljuvligaste, underbaraste lilla ansikte ut från huset. Det var bara att säga till tjejen i kassan, henne ska jag ha jag kommer tillbaka på fredag.

Tjejen kommer från uppfödare och har stamtavla men hon och alla hennes syskon satt därnere. Hon har en crémegul bror som jag jättegärna skulle vilja ta med mig hem också. Jättefin.

Denna tjejen är iallafall en Nf skp LH tjej och jag har döpt henne till Tösen. Hon är helt bedårande. Tycker jag iallafall.Skrattande

Fick tyvärr bara en skarp bild på henne, hon var alldeles för upptagen med att undersöka buren.

UlrikaD
0

Men inte nog med det. Ska man göra nåt så ska man göra det ordentligt. Fick skjuts idag så jag kunde hämta Tösen utan att behöva ha henne på buss och spårvagn och vi stannade på en annan zoo-affär på vägen.

Där satt en ensam dvärghamster som precis blivit delad på från sina syskon för det hade tydligen varit vilt slagsmål. Personalen hävdade att dvärgar går inte alls att ha tillsammans, någonsin och de alltid slåss. Den här hade råkat ganska illa ut tydligen och nu var den inte särskilt social av sig.

Men jag pratade med henne och hon gick direkt fram till gallret i den lilla buren och sträckte fram tassarna. Smalt direkt och tjejen fick följa med hem.

De hade tydligen uppfödning av egna djur där. Brydde mig inte. Lilla hampis som varit i bråk skulle bara med mig hem.

Någon som kan dvärgar som kan säga vilken färg hon är?

UlrikaD
0

Igen.

UlrikaD
0

Igen.

UlrikaD
0

Liten boll.

UlrikaD
0

Och så här ser hon ut bakifrån.

Odette
0

Åh ulriiiika! Va fina dom är :')
Att det blev en liten vintervit boll också, va kul .. super fina båda två! Jag har ingen aning ang. färgen på bollen (har hon något namn?) men kanske är hon nån typ av Sapphire..? Får se vad experterna säger- men hon är grymt vacker iaf! Verkar vara mitt uppe i pälsbytet också. Lill pjöpa Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

AnnaCDSG
0

Alldeles bedårande båda två! Kyss

UlrikaD
0

Tack så mycket!

Lilla bollen har inget namn ännu, tänkte vänte lite så jag kan dubbelkolla kön och så.

Kändes jättedumt att köpa bara en dvärghamster men jag kunde bara inte lämna kvar henne heller.

Jag tror hon är någon mottled-variant men dvärgar är ju inte min grej egentligen. Men hon är så ljuvlig.Kyss

Odette
0

#8 Ja det kan ju va en bra grej, att dubbel kolla könet först.. Men vi får väl vänta tills nån dvärgnörd loggar in å kan färgbestämma Tungan ute
jag blev grymt kär i henne måste ja säga.. gud så vacker, verkar så personlig. En liten Yrmelur fast i flickform Skäms

_

UlrikaD
0

#9 Jag tänkte på Yrmelur direkt jag såg henne!!Skrattande

TildaH
0

Men vilka raringarKyss, tur att de inte finns sådana på "min" affär, då skulle huset vara fyllt med burarOskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Carjos
0

Så fina båda Glad

Dvärgen ser helt klart ut som en sapphire i vinterpäls.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

UlrikaD
0

#11 Det brukar inte finnas såna här heller. Och tur är väl det.

#12 Så hon blir enfärgad sen efter pälsbytet?

Carjos
0

#13 Ja hon blir "enfärgad", ser ut så iaf på bilderna. Om du blåser i det vita på ryggen är hon hel vit till hårbotten då? Underfärgen brukar vara kvar.

MaaariaS
0

Grattis till hampisarna Ulrika….det är lätt hänt att det slinker ner nån i fickan ,när man ser nått söttFlörtTungan ute

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Odette
0

#13 Va coolt att du tänkte på honom, egentligen är dom ju inte lika alls.. men ändå, det är nåt speciellt me dom Glad

Det verkar rätt olika med hur mycket de skiftar i färg/nyans under vintern.. Lava å Midelle (sapphire) ser precis likadana ut nu som under sommaren *hmm*

_

Roxie
0

Grattis! Supersöta båda två! Kyss

// Sofia

UlrikaD
0

#14 Skulle kolla det, men hon ligger och stensover som en liten ostbåge med tassarna mot munnen och morrhåren bara vibrerar.

Hon är så söt så man får ont i magen.Kyss

Tösen däremot har möblerat om hela buren, min inredningsstil var inte alls poppis tydligen. Vi har nog inte läst samma inredningsmagasin eller tittat på samma program på Oprah. Jag vet inte jag, hon får väl bestämma själv vart hon vill ställa möblerna antar jag.Flört

Fast jag sitter här hemma och kan inte släppa Tösens crémegula bror som satt och tittade på mig och sa: ta mig, ta mig.

Jag har ju verkligen karaktär och motståndskraft som en räka!

MaaariaS
0

Räkor lät gott…mums…Tungan uteFlörtOskyldig

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Carjos
0

#18 Glad

Roxie
0

Förstår ju helt klart varför du föll för dem iaf. Tösen var ju helt klart en riktig sockerbit!

// Sofia

BarbieBrownHair
0

Ahhh! så himla fina :D Det var så när jag köpte min Tindra för 2 veckor sen, jag kollade på alla hamstrar och ingen såg så himla märkvärdiga ut..tills Tindras huvud stack ut ur huset! jag var tvungen att köpa henne! :D

Natalinas
0

Tösen var ju helt bedårande!

Novis10
0

Nämen gud så sööta?

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Caroline.H
0

Jättesöta! :) Du gör mig så sugen, har alltid velat ha en mandarindvärg, såg en helt underbar igår på djuraffären. Hon var ensam vad jag vet, och jag blev hel kär. :D Vill haaaa! Eftersom att du köpte dina hamstrar så spontant så vill jag också det! Och bor hon ensam så finns det ju ingen risk att jag behöver köpa en extrabur… Oskyldig Men, nu ä det här din tråd, grattis till nykomlingarna, supersöta!

//Caroline

UlrikaD
0

Jisses, vilken turbo det är på dvärgis!Förvånad

Satt i hagen med henne och det var över stock och sten, upp och ner, över mina ben, ner på andra sidan. Och allt i 120 knyck! Fort gick det.

Hon älskar att klättra runt på armarna och händerna. Hade henne i handflatan framför ansiktet och pussade lite på henne då tog hon ett stadigt tag med tassarna om min näsa och smågnagde lite.Skrattande

Men det var tydligen inte sådär jättegott utan då tog hon vägen ner på golvet igen, fast vägen gick på insidan min t-shirt.

Hon är verkligen super-rolig och otroligt puss-vänlig.Kyss

Tösen har också varit ute i hagen, men hon är jätterädd för plötsliga ljud så vi tar det lugnt och lär känna varandra bara än så länge. Ska nog inte ge mig på att pussa henne på näsan precis just nu.Flört

AnnaCDSG
0

#26 Haha, ser framför mig hur lillhamstern smakar på din näsa. Blir nästan sugen på en dvärg själv nu efter beskrivningen av din fartdåre. Förvånad

Hoppas det går framåt med Tösen!

Odette
0

Hon verkar ju helt enkelt super go! Vilken personlig liten vän hihi.. wroooooom *lalalalala* Å så ba nom nom på näsan, å swisch är hon igång igen NAAW

Kyss

_

Amun-Ra
0

Det var en läcker skp täcknad LH hona du hittat. Det var ju toppen att höra att hon hade papper också! Vilket kap! De må jag säga!Skrattande

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/