Tips i lekhagen:)
Jag undrar vad har ni i eran lekhage vill gärna ha lite tips just nu har jag bara toarullar och Tezzan varkar inte tycka att det är så kul

Tack min hamster försöker bara smita och det är ju drygt att sitta och lyfta ner henne hela tiden.
Min lilla har inte kommit på det än. han sätter sig i ett hörn och somnar XD
Mina två brukar också sätta sig i ett hörn och plocka med pälsen och äta av sitt lilla matförråd. Jag tror att det beror på att det är tryggt och skyddat där, i ett hörn bredvid väggarna. Alltså deras instinkter, att det när som helst kan komma en rovfågel och plocka upp dom när dom sitter på en öppen yta. Jag vet dock inte hur ni har det i era leklådor, om det är öppet eller om det är fullproppat med grejer som dom kan gömma sig i och under? Om inte kan det vara ett bra tips, eftersom att dom också tycker om när det ligger massor av grejer där, med många olika vägar att springa i och utforska. Tycker hamstern hel enkelt att det är tråkigt så vet jag inte. Jag har själv toalett- och hushållsrullar, olika grejer i trä, bland annat en liten gungbräda och ett rör med flera olika hål. Sen har jag ett gammalt flingpaket, som jag klippt lite hål i, stuckit i en hushållsrulle och; Voila, en jättefin och användbar hamsterleksak. Oj vilket skumt inlägg, JAG förstår iaf knappt vad jag själv skriver. :) Men hoppas att ni förstår iaf ;) Skickar med en bild också just när mina två sitter i ett hörn av sin leklåda. :D
//Caroline

Ja det kanske är så att jag har för lite saker i hagen ska prova att lägga in lite mer tack för tipsen. Söt bild föresten<3:)
Det var så lite så! Jag har också tänkt mycket på det där med leklådorna. Det är ju riktigt svårt det där med inredning… 
//Caroline

Jag undrar har ni något i eran lekhage som inte är tex rör elle hus? jag skulle vilja göra något själv har ni något bra? det ska vara något som är spännande och roligt för hamstern<3

Vet ni någon stans där man kan beställa rör till buren och sådana där fyrkanter som man kan sätta ihop till hus har kollat på vår djur affär och där är rören skit dyra och jätte små. Jag skulle jätte järna vilja ha såna men vet inte vart man kan köpa dom.