lite frågor
Hej jag har lite frågor som ni gärna kan svara på.
1. hur gör man så att en hamster kissar bara i toaletten och inte i hela buren.
2. vilken sort stägrenar ger ni era hamstrar? (Förska grenar)
3. Har ni byggt något i buren så som, leksak eller sovhus eller något sådant? iså fall kan ni lägga upp någon bild på det ni gjort.
4. Vad föredrar ni: Samla låda eller galler Bur?
5. vilka sjukdommar kan man få från hamster och vilka av dem är farliga?
6. har ni fått någon sjukdom från eran hamster?
7. Luktar er Bur mycket?
Tack i förhand!
1.Vet inte riktigt, pröva med att lägga in lite bajs o sånt i den
2. Jag köper särskilda Gnagpinnar i affären :'x
3. Jag klippte upp en korgväska o gjorde om botten till ett litet hus :)
4. Jag föredrar en plastbur med gallertak, så har jag en stege upp så hon kan klättre. Jag hade gallerbur förut till min andra hamster, men när hon klättrade en gång fastnade hon med benet och bröt det. Min förra hamster bodde i glasbur, jag blev orolig att hon inte fick nog med syre fastän taket var öppet med gallertak och blev orolig att hon kände sig instängd eftersom hon var nära saker men inte kunde röra dom.
5. Jag är inte säker, men det värsta jag har varit om var cancerknöl och nån sjukdom som gav hamstern sår på kroppen överallt (ej parasit)
6. Aldrig
7. Luktar inte alls faktiskt
1. Ställer man in en liten bytta med Sand i ena hörnet så väljer de ofta att göra sina behov där. En del gör alla sina behov i toaletten medan andra kissar där- och bajsar lite överallt. Men det är ju ändå lättare att rengöra och hålla buren fräsch. Det är alltid lite lättare om hamstern är van att gå på toa från låg ålder men det funkar nog att lära dem vilket som :)
2. De mesta gnag-och leksaker har jag köpt från zooaffärer. Träbroar, bryggor osv.
3. Nja, det blir mest köpa saker. Sen brukar jag göra små labyrinter till dem ibland i kartong.. det brukar va rätt populärt 
4. Större gallerburar eller duna Bur, beroende på hamstern.
5 & 6. Ingen aning, aldrig fått något själv iaf. Tror inte hamstern i sig smittar utan i såna fall om det skulle va nåt otyg som åker snålskjuts i pälsen. Men det är nog inte direkt vanligt förekommande.
7. Mina luktar inte alls, så länge jag byter i toaletterna och håller efter dem så uppstår ingen doft.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
1. hur gör man så att en hamster kissar bara i toaletten och inte i hela buren.
Jag hade en hona som först inte hade sandskål.
I det fallet kollade jag helt enkelt vart hon gjorde sina behov och ställde dit skålen, sen gjorde hon sina behov i den istället. =)
2. vilken sort stägrenar ger ni era hamstrar? (Förska grenar)
Just trädgrenar är lite svårt att få tag på numera.
När jag bodde hemma hos mina föräldrar gav jag alltid från äppelträden.
3. Har ni byggt något i buren så som, leksak eller sovhus eller något sådant? iså fall kan ni lägga upp någon bild på det ni gjort.
Inte byggt något i buren, mer än hållare till vattenflaskorna.
Dock har jag fixat nät på lock till samla-lådor.
4. Vad föredrar ni: Samla låda eller galler Bur?
Av de alternativen - helt klart samla-låda!
Finns ju en stor modell på 130L.
5. vilka sjukdommar kan man få från hamster och vilka av dem är farliga?
Tror inte man kan få några direkta sjukdomar från hamster.
Däremot har jag varit med om att min första hamster, som jag dumt nog köpte från djuraffär, hade röda små kvalster på sig som bet mig också.
Dessa kvalster kan inte överleva på människor, men däremot bitas.
Däremot kan ju vi människor smitta hamstrarna med ex förkylning.
6. har ni fått någon sjukdom från eran hamster?
Läs svar på fråga 5.
7. Luktar er Bur mycket?
Så länge jag håller efter toalådorna, så nej.
tack så mycket för svaren det var verkligen till hjälp!
När jag skrev stägrenar menade jag trägrenar.
#5 Det måttet lät bra.Om 70 cm är längden på buren allså.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.