Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1962 ggr
NoraNougat
0

svara/ hjälp ? ..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejhej jag har har en guldhamster, jag har några frågor .. :)

jag har precis bytt henne till en Bur med " galler " hon bodde först i en sån där plast Bur på sidorna , och nu har hon börjat gnaga på gallret/ o klättra ytterst lite , kommer hon sluta gnaga och kan jag göra något som får henne att sluta med de? .. jag vill verkligen att hon ska kunna funka i sån här Bur för jag hade tänkt köpa en till hamster och känns ganska onödigt att köpa en till Bur så jag har 3. så har någon tips?

& sen kan hon vara i brunst när hon är 1 mån och 3-4 veckor? annars när kommer hon börja?

sen alla med offwhite färgade guldhamstrara får visa bild :D

sen får ni en dålig bild på NoraNougat oxå hihi :)

Charlie2006
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En guldhamster hona börja brunsta efter 4 veckor har jag för mig.

Om hon slutar eller ej beror nog på hamstern, finns nog inte så mycket att göra. Du skriver att du vill köpa en till hamster och inte vill ha 3 burar, men skulle det inte funka att ha den nya i gallerburen isåfall?.

Söt tjeja du har där :).

En bild på min bö offwhite hane Ghostbuster.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Novis10
0

Du kan ju lägga henne i hennes andra Bur och ha den nya hamstern i gallerburen:)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

NoraNougat
0

gud vad söt o fin! :)

ja jag har också tänkt så :o men tänk om den nya inte kan vara i en sån Bur och gnager och klättrar .. hum jag bytte ju idag så det kan ju bli bättre , jag hade henne ute och springa idag också så nu verkar hon blivit lite trött så vi får se om hon börjar igen :)

Odette
0

Mycket sysselsättning utanför buren samt att man kan ge henne tillgång till ett springhjul en stund per dag- när hon blivit lite äldre. Då brukar de gnaga mindre, i regel gnager de ju mest för att de inte har så mycket annat att göra. Å sen kan det bli en dålig ovana :/

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

NoraNougat
0

hon gnagde hela natten att jag inte kunde sova .. hon får helt enkelt bo i sin plastbur… tkr dom ser så instängda i såna burar aja :p jag brukar ha henne ute en stund varje dag och gosa lite för varför skaffa jag en hamster om hon bara ska få sitta i sin Bur .. ;)!