Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 4016 ggr
Caroline.H
0

Favorit...?

Vad tycker din hamster bäst om att äta och inte(färskmat)?

Vad får din hamster för mat(torrfoder)?

Skriv gärna om alla era hamstrar! Okej, jag förstår att många av er inte skulle kunna skriva om alla, eftersom att ni har så många, men skriv om minst två kanske?

Själv tycker mina hamstrar om:

Zip: Han äter det mesta men den bästa är nog ost. Knäckebröd funkar inte alls. Och ingeting vill han ha när han inte sitter i buren.

Zap: Precis som Zip, ost är favoriten, knäckebröd smakar blä, och inget är gott om det inte severas i buren.

//Caroline

Caroline.H
0

putt :)

//Caroline

MaaariaS
0

Alva älskar torkad persilja.

Gawain torkade morötter.

Brutus torkade majsringar.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Caroline.H
0

#2 Okej :)

//Caroline

Charlie2006
0

Mina hamstrar får en egengjord blandning, som är väldigt populär hos mina :).

Ja en liten presentation av mina då:

Ghostbuster "Ghost", en bö offwhite pojke.

Iron Maiden "Bebis", en nf pojk.

Pumbaa, min rö vita pojk som brukar kallas spöket.

Har 3 vintervita pojkar:

Pirate, som har färgen mandarin Sapphire.

Myggan, som har färgen mandrarin agouti pearl.

Bartholomew "Bart", en pearl pojk.

och sist men inte minst roborovski systrarna Mala och Maliit.

Jag måste väll säga att ärtor och majs är mäst omtyckt, även är jornötter med skal på mums säger guldarna :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Caroline.H
0

#4 Ojdå, du hade visst några hamstrar :) Har alla ärtor och majs som favorit? :O

Fresten, har du något tips på vart man kan skaffa jordnötter med skal på? :P

//Caroline

Charlie2006
0

#5 Jupp ärtor och majsen tar alltid slut först på tallriken Flört, så antar att det är favos då.

Jag köper jordnötter med skal på hornbach.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Caroline.H
0

#6 Okej, tack :)

//Caroline

[YlvaP]
0

Min Pepsi älskar leverpastej. Det är den som går åt först. Sen ratar han tomaten.

Nusse123
0

#8 Leverpastej innehåller jättemycket salt och kryddor…Det är inte bra för din hamster :/

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Caroline.H
0

#8 Tänkte precis säga det, leverpastej är inte bra… :/ Jag tycker att det är synd att dom inte kan äta allt, min förra hamster älskade glass, men det är ju inte så bra för dom lixom…. Rynkar på näsan (om ni undrar hur hon fick smaka glass så tror jag att hon hittade en glasskål, som nån precis hade ätit ur, på bordet och slickade lite…. hihi Oskyldig)

//Caroline

[YlvaP]
0

Oj det visste jag inte. Kan jag ge det en gång i veckan då? Kan jag ge ost?

Charlie2006
0

#11 Ost kan du ge, men leverpastej ska du inte ge alls.

Min hemsida

//Frida

[YlvaP]
0

Vad tråkigt. Rynkar på näsan Vad skall dom få protein ifrån då?

Charlie2006
0

#13 Kött (ex rå köttfärs, mjölmask), fisk och ägg är bra med protein i.

Min hemsida

//Frida

[YlvaP]
0

Skall kolla upp det. Tack

TildaH
0

Även torrfoder för kattunge av bättre kvalitet kan ge ett bidrag av protein.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

AnnaCDSG
0

Mina hamstrar äter Versele Laga Hamster Nature. Sen blandar jag ut det med lite annat som puffat ris, frön, torrfoder för katter m.m.

De gillar och ogillar ungefär samma Färskmat.. Ärtor, broccoli, majs, ärtskott, pannkaka, ägg och potatis är några av deras favoriter. Mindre omtyckt är äpple och rå morot. Kokt morot är okej om det inte bjuds på något godare.

Caroline.H
0

#17 Det är ju väldigt smidigt när hamstrar tycker om samma saker, så man slipper springa runt och ge massa olika mumsigt till alla. Flört

//Caroline

AnnaCDSG
0

#18 Ja, eller hur! Glad