Hjul
Har en fråga om Hjul. Hur stora skall dom vara egentligen. För när jag visade en bild på buren så påpekade nån att den vi hade inte var stor nog och den nämnde 20cm. Men går jag till en djuraffär så finns det bara 14cm i diametern.
Är den okej tror ni? Han har inte haft Hjul på väldigt länge nu och spenderar nog all sin tid i sitt hus.
En guldhamster bör ha minst 18cm, gärna 20cm.
14cm är för litet och gör att hamstern då springer i en onaturlig ställning, vilket i sig kan leda till permanenta ryggproblem.
Är det en dvärghamster är det dock en annan femma, för de behöver inte fullt lika stort Hjul.
#2: Finns att beställa på olika sidor, till exempel Djurbiten.com, Bromma zoomarknad, pwss.se och guldfisken.se.
Jag använder Nobbyhjul, finns bland annat i Brommas webbutik. Men då ställningarna är BLÄ!! Hjulet rullar ojämt o låter hemskt, då brukar jag köpa billiga gallerhjul o stjäla ställningen, hehe
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Tror det måste vara på någon ställning för om det skall vara 20cm så får den inte plats i buren. Måste göra om den i såna fall.

Har du en vanligt duna-bur får ett 20cm Hjul plats utan problem.
I Göteborg har de sådana Hjul som i #4 i de flesta zoo-affärer, har sådana själv. Däremot kan det skilja väldigt mycket i pris från olika affärer. Från 79kr till 129kr.
Även Hornbach har större Hjul fast inte just den blå-gula modellen.
Jag har ingen dunabur. En gallerbur. En låg sådan.
#7 Nån bild på den?buren alltså
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Jo jag funderar på ett akvarium. 
Men mannen tror inte att det blir så mkt luft i en sån.
#10: Hälsa honom att det funkar utmärkt med akvarium! 
#10 jag har akvarium ,med fyrkantsnät äver.Det ända man får se till är att hamstern inte kan klämma sej igenom nätet eller få upp det på nått sätt.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
kanske blir ett projetk i helgen då. Dock har jag inget nät

#13 Inte särskillt svårfixat. Finns på byggvaruhus, biltema m.m.
Mvh Ellenfyrkant
Tja vi bor på landet så det är en bit in till stan och dit far man inte i första taget. Hihi men som tur är skall jag dit imorgon tror jag.

Lycka till då.
Mvh Ellenfyrkant
Tack. :D