Rymning pågår!
Imorse när jag gjorde mig i ordning för att åka på jobbet så ser jag något i ögonvrån.. något litet brunt och fluffigt ilade förbi i hallen och jag förstod ju på en gång att det var nån hamster som var ute på promenad…
Tänkte "vem har jag nu glömt att stänga in.." men när jag såg vem det var som rymt förstod jag hur haha.
Entexiir! Han bor ju i akvariet i vardagsrummet, med ett inte så stabilt nät som lock.
Nu ikväll fick jag iaf ett par bilder på hur han gått till väga. Jag är inte direkt förvånad men nog är han ju för söt ändå 
"nä nu tycker jag att det är dags att jag får komma ut. Sitter här å är så söt men ingenting händer?!"
"Får väl ta saken i egna tassar. Det är ju lätt som en pannkaka.. pust.. flämt… lalala…"
"Sådär ja, nu är det inte långt kvar.. ska bara ta en liten paus att återhämta mig lite"
"rajdiraj… det här går ju som på räls!"
"mouhahaha… där har vi öppningen, precis enligt planerna. Nu ser ni inte till mig nå mer än på ett tag höhö.. hejdååå råå!"

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

nawwwhh så söt OCH smart! 
Nej men…. vilken buse du har, dom är ju bra smarta småttingarna ;) Bra på att lösa problem när det gäller att rymma ^^
//Caroline
Hahaha! Har haft liknande rymning här hemma en gång också. Dessa smarta odjur 
// Sofia
Sicken buse!
Har själv varit med om några rymningar, trots att jag trodde jag säkrat så mycket det bara gick.
De bodde då i akvarium båda två.
En gång vaknade jag av att hamsterhjulet gnisslade.
Jag visste att jag tagit ut det ur akvariumet.
När jag tände lampan sprang Peabo i hjulet som stod på golvet… 
Jag har även vaknat upp av en konstig känsla och när jag tände lampan satt Petra på huvudkudden och tittade på mig.
Hon hade tagit sig ur sitt akvarium, ner på golvet, på något sätt tagit sig upp i min säng som stod på hög sängram (antagligen klättrat på vävtapeten) och sen satt sig på min kudde.
Sen har jag visserligen varit med om motsatt också när det gäller Peabo.
När jag bodde hemma hos mina föräldrar stod hamstrarna i eget rum, där jag kunde släppa de lösa en och en.
Jag blev väldigt förvånad när jag gick för att släppa in Peabo och jag inte hittade honom..
Sen såg jag att det rörde sig i hans Bur (dunabur som stod på golvet, luckan i taket öppen).
Då hade han tröttnat på att springa lös och hade gått in i sin Bur för att sova. 
Så de små pluttarna är bra påhittiga!
Trots att man tror att det är säkrat till 200%.
Haha busunge!
Har säkert 1000 olika historier själv om rymningar/försök. Varav säkert 2/3 kommer från skitungen jag köpt av dig;P
// Pabblo

Ja, vad ska man göra när man har en sån elak och taskig matte som inte släpper ut en på dagarna.
Här hemma har jag några som konstant rymmer från hagarna. Fattar inte hur en hage kan vara rymningssäker för i stort sett alla men sen är det några små kluriga varelser som alltid kommer ut. Burarna är rymningssäkra som kassaskåp.
Fast jag har ju dörren stängd till rummet och jag vet vart de går så det är bara att plocka in dem igen. Ganska praktiskt när de rastar sig själva så där.
Hade lånat hem en hane för parning. På morgonen dag 2, gick jag som vanligt in för att kolla så allt var som det skulle. Det var det, förutom att ghost då inte var i sin antoniuslåda.
Letade som en idiot och ju mer tiden gick desto mer panik fick jag. Han var ju liksom inte ens min!
Av nån anledning så fick jag för mig att titta efter, och mycket rätt, i den stora 20kilos säcken med torrfoder sitter en liten hampis och sover :')
Öppningen på påsen är nästan en meter högt upp, men den stig brevid fönstret med långa gardiner så han hade väl klättrat upp den vägen :P
Rena himmelriket ju!
// Sofia
HAHAHAHAAAAA! KLOK HAMSTER! Vad kan jag annat säga! Hahahaha
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Naw vilken söt rymling, de är för uppfinningsrika ibland :P
Kribati bor ju också i akvarium nu, ett sånt där med 2 glastak över sig, han har kommit på att om han klättrar upp på vattenflaskan så kan han putta upp ena glastaket med huvudet xD! Har även ett kartongtak på taket men igår när jag tog bort det för att rensa hans sandlåda så lyckades han putta upp kanten på glaset så det ramlade ner i buren! Vilken jefla tur att han inte skadades… Hamnade snett neråt, så nu har jag tejpat just den glasrutan med tjock eltejp runt kanterna, inte så snyggt men vill inte att lillsnyggingen ska kunna skada sig.
Tänkte att jag kanske skulle göra att nättak som du gjort men tydligen så är inte det heller så rymningssäkert x)
Go Brorsan Go!!
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Jättegulligt!
Meeeeen jag skulle verkligen råda dig till att ta bort ståltråden du har på flaskan i buren. Min dvärghamsterhona fastnade i en sådan när hon trillade från flaskan och benet slets ur led och bröts samt skavdes av ända in till benet. Den honan fick jag avliva.
haha. Hamstrar kan det där med att rymma 
Haha men sötkillen då! ..
Han ville väl följa med matte till jobbet 
Haha vilka roliga berättelser ni har! Ninni och Roxie; jag ler stooort för mig själv 
Det blir nog till att flytta honom sen, hur som haver så tar han sig inte ut nu iaf hehe. Det kan ju faktiskt sluta riktigt illa så nu äre slut på egna utflykter för honom ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Hihi, vilken liten buse 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.