Vila i Frid Wimza
Igår vid 14:30 somnade min klaraste ängel Wimza in på djursjukhuset i Växjö.. 2 år gammal och kämpade in i det sista, det var min tös det. Har inte orkat göra en tråd om det så fort det hände då jag i stort sett spenderade resten av dagen igår med att sörja och gråta samt göra hennes grav fin..
Hittade henne runt 13:45 i hennes Bur när hon försökte desperat gå över hennes träbro hon haft i stort sett halva hennes liv.. Men hon lyckades inte. Tillslut vände hon sig om och hon såg helt förstörd ut.. Hennes ögon var igenklibbade med en brun/röd gegga, hon kunde inte hålla balansen och hennes huvud hade ryckningar..
Då förstod jag att det var det nära slutet.. Hon orkade helt enkelt inte mer.
Jag baddade bort geggan från hennes ögon så bra jag kunde med tops så hon kunde se igen, men det enda som lugnade ner henne var min röst.. Jag brukade ofta sitta och prata med henne för jag visste att hon på något sätt reagerade på min röst.. 
Jag tror inte hon förstod vart hon var, för hon kunde helt plötsligt bara slänga sig på rygg och pipa.. det var inga vanliga pip heller.. det var nästan som skrik.. 
Jag tvekade inte en sekund.. det var bara att ringa veterinären och försöka få en tid fort som attan.. Och det fick jag. Redan en halvtimme senare satt jag och kramade min vän i rum 4. Allting gick fort, men Wimza var sitt underbara jag precis innan hon fick somna in.. inte ett pip eller protestering mot nålen för hon var så svag.. Min lilla ängel.
Jag är glad att jag fick så positiv 'respons' av både vet. och vänner jag har. Att jag var stark, inte egoistisk och duktig som gjorde rätt val. Varför ska jag låta henne vara kvar bara för att jag är rädd att mista henne?.. Inte en chans att jag skulle vara så ego när det gäller min bebis.. Aldrig..
Jag fick en tid för mig själv i rummet efter Wimza hade gått bort, för att gråta en stund och bara vara.. Sen fick jag med mig en filt och så tog jag med henne hem. Nu ligger hon begravd under ett av våra fina träd, med hennes filt, vita sten och blommor, samt en vacker ros.
Jag är otroligt tacksam att jag fått ha henne hos mig såhär länge och jag hoppas hon älskade mig lika djupt som jag älskade henne.. Hon var trots allt den hamster som fått mig att inse vad det är jag vill göra, hon fick mig att öppna ögonen för dessa underbara individer.. :')
Framför allt så var hon stark och en riktig kämpe.. Hon kommer få mig att fortsätta försöka uppnå mina mål..
_
We all believe, if only because we must, that love can be found. Some of us - maybe most of us - have discovered it can also be lost._
Vila i Frid min klaraste ängel, min Wimza.
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Beklagar, hon var verkligen en fin tjej
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Åh, lilla Wimza. Beklagar.
Lilla Wimza, vila i frid. Du betydde mycket även för mig även om jag aldrig fick chansen att träffa dig. Jag vet att du var en underbar vän, å jag vet hur mycket du betytt genom åren.
Du var en maskot, en sån som bara skulle finnas!
Vila i Frid.
"Mitt hjärta är hos de tusende, för vår vän har nu slutat springa.."
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 Tack så mycket..
Nu leker hon uppe i hamsterhimeln med Kjell-Yngve som jag minns att vi pratade om en gång.. Jag är otroligt tacksam för att hon stannade hos mig så länge.. men det gäller att man vet när man ska släppa taget om dem små..
Lägger in en bild på henne när vi skulle begrava henne.. jag satt och höll ett litet tal och pratade om alla stunder vi haft tillsammans.. samt hur mycket jag älskar och saknar henne redan.. Man kan väl kalla det som en liten "vaka" eller vad man nu säger när man ska begrava någon..
/Matilda
För mig kändes det viktigt att ha några slags bilder från det hela.. Som jag kan titta på och sörja samt gråta till.. Och denna tös som betydde så mycket för mig, kommer jag aldrig glömma.
/Matilda
Gud så fint hon fick det, väldigt vackra blommor :')
Jag brukar också vilja hålla ett litet tal till mina.. bara så de får veta en gång för alla att de betyder så mycket som dom faktiskt gör!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
ååh beklagar.
hon var en jätte fin tjej
#8 Precis.. och eftersom jag är så van att ha Wimza nära mig och jag är så van att hon lixom förgyller mina tråkigaste och jobbigaste stunder så kändes det extra viktigt..
/Matilda
#9 Tack.. Jag håller med.. min finfina tös var hon allt 
/Matilda

Åh. Beklagar.
Sov gott lilla Wimsa
#12 Tack.. Hon var verkligen unik 
/Matilda

Beklagar verkligen. De göra stora avtryck i hjärtat fastän de är så små.
#14 Jo.. det är ju så det är.. Hon var vekligen en speciell individ.. Det är dock få som förstår hur ett "så litet djur som en hamster" kan göra en så stor inverkan på en.. Men jag förstår då hur dem kan det..
/Matilda
Vila i frid 
Så hemskt när dem försvinner sådär … 
/Matilda
R.I.P Wimza
Beklagar.
Vila i frid Wimza.
#18 o #19 tack så mycket.. det är lättare idag, känns dock fortfarande som hon är kvar..
/Matilda
vila i fred.
Mvh
Mig
#21 :'( Det får hon allt göra..
/Matilda
Vila i frid lilla Wimza. Gör verkligen ont i hjärtat när de små försvinner från oss :(
// Sofia
#23 Tack.. Ja, jag sörjer fortfarande, det är så jäkla jobbigt..
Men man får försöka få ut någon slags styrka utav det och inte ge upp när man har andra småttingar att ta hand om.. 
/Matilda
Bara jag läser detta får jag tårar i ögonen och mitt hjärta känns så tungt
Vila ifrid Wimza?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#25 Det var ett tag sen nu.. men jag saknar henne fortfarande.. <3
/Matilda
jag förstår det?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Vila i frid Wimsa!
Du behöver inte äns fundera över "om hon älskade dig lika mycket" För det vet jag med säkerhet att hon gjorde. Tror inte att hon skulle ha kämpat så innerligt annars.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
blev tårögd ;_; vila i frid, Wimza
#28 tack.. det värmer att få läsa
:')
#29 <3 tack..
/Matilda