Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 7753 ggr
CherryIce
0

Transportbur

HEJ!

Har tänkt mig att köpa en transportbur, men jag vet inte vilken jag ska köpa. Det finns ju många att välja mellan.

Så vilken transportbur tycker DU är bäst?^

JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR! Skrattande

Vet inte om jag la denna tråden rätt … Men om inte, får ni väl ta bort denna ^__^

Roxie
0

Ju större desto bättre tycker jag :P Sålänge hamstern inte rymmer om det är för stora lufthål eller så.

// Sofia

CherryIce
0

#1 mm, smart ……….. :)

SweetCheeks
0

Jag köpte en blå på ÖoB för 69 kr (?), tycker den fungerar helt ok, i alla fall för dvärgar, och då är det inte att den är för liten för en guldhamster. Har man en flaska med ögla så går det även hyfsat smidigt att hänga upp vattnet så att säga. Buren har även en bärrem så att man kan bära den med remmen över axeln, vilket kan vara smidigt men man får ju vara försiktig så att inte remmen lossnar.

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

CherryIce
0

#3 okej, jag har en guldhamster iaf. men kan du skicka en bild på transportburen? :)

Be-Bopz
0

Jag använder nr 3 till mina, tycker det är precis perfekt till dem, sen har jag även storleken större, hade dessa idag när det var varmt, superbra !

Tycker de som bromma xzoo har är jättebra, lite rundade framtill och ett kraftigare lock än ferplast burarna.

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder sådana här när jag måste åka någonstans. Det är gott om plats att både ha sovhörna och mathörna i. Och hamstern har även plats att traska omkring litegrann. Inte så jättetrångt över axlarna.

Har haft hamstrar som åkt hela vägen utomlands i sådana och mått bra när de kommit fram.

Dock är en sådan transport inte tillåten på utställningar.

Be-Bopz
0

Jodå dessa är tillåtna, men inget jag gillar som domare tyvärr, jag vill gärna kunna ha hamstern på locket vilket man ju inte kan på dessa, men visst får du ha dem, detta är ändrat nämligen sen länge, ops, kanske jag som har glömt att uppdatera hemsidan Skäms

Men det finns de som har dessa på våra utst och haft det länge.

CherryIce
0

#6 OHHH…… ska nog köpa en sån, en grön ( jag är HELT GALEN i grönt! )

UlrikaD
0

#7 Trodde bara det var de mindre fyrkantiga som var godkända. Men jag är ju aldrig på utställningar i och för sig.Flört

Men förstår att de är mindre praktiska. För mig är det mest viktigt med bra transportbur om man ska ut på gräsmattan eller till veterinären.

#8 De finns i väldigt olika prisklasser beroende på märke. De som säljs i zoo-affärer är lite dyrare men de finns också på Hornbach och kostar där bara 89kr. Då inget känt märke, men funkar lika bra. Fast då finns det inga gröna förstås, bara blå.Flört

TildaH
0

Jag har samma som Ulrika, ska använda den senare idag så vi får se om den uppskattas. Caine har endast provsuttit den hemma.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Michaela-N
0

Jag har en av något Ferplast märke, som har bottendel i sammma färg som dunaburar.

Ellenfyrkant
0

Denna har jag. Den är check och liten, duger. Men skulle jag behöva en ny så köper jag en större då jag egentligen tycker den är lite liten åt guldisar. Visst hon kan ju gå runt utan problem men ser gärna att hon har lite mer "space". Men dvärgar funkar den utmärkt för ! Glad

Mvh Ellenfyrkant

Michaela-N
0

#12 ja det är två såna jag har :)

[Linnea96]
0

jag har köpt en vanlig låda på city Gross den kostar 40 kr :) men jag har gjort jätte många hål i taket :()

Tinwe
0

Jag använder samma som #6 och #10 :D Tycker dem är superbra och hamstern har mycket plats. Har just nu bara en orangehär hemma, men ska absolut införskaffa minst 2 till! :D Eftersom jag inte åker på utställningar så gör det mig ingenting att dem inte är tillåtna där.. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

CherryIce
0

Hihi, så många svar jag har fått. Men jag har nog bestämmt mig att köpa den som #6 och #10 har Tungan ute

Tinwe
0

#16 Tycker jag verkligen låter som en bra idé, jag gillar verkligen min transportbur :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Be-Bopz
0

Vill bara hoppa in och tala om att på utställningar är det inte tillåtet att ha djur i lådor som inte gjorde för detta ändamål, så plastlådor med gjorda hål är inte tillåtet.

CherryIce
0

#18 bra at veta, men jag är inte så intreserad av utställningar.

Ellenfyrkant
0

#18 Vilka olika lådor/ burar/ burkar är tillåtna vid utställning och vilka är att föredra ? Finns en minimal risk att det skulle gå sämre om man har Bur som är tillåten men som inte domare föredrar ?

Mvh Ellenfyrkant

Royalz
0

#20 Självklart ska det inte gå sämre bara för att man inte använder en petbox, men dom är ju självklart att föredra :)

Ellenfyrkant
0

#21 Ok, så det är inget som kan påverka, ens lite ? I hundarnas utställningsvärld finns det nämligen mängder av "runt-omkring-grejjer" som spelar in.

Mvh Ellenfyrkant

SweetCheeks
0

#21 Petbox; Är det en fyrkantig låda i genomskinlig hårdplast och färgat lock i mjukare plast med smala springor samt ev en liten genomskinlig "lucka"? Har för mig att man har dem till bland annat mjölmaskar och yngelkar med mera.

Tilda

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Ellenfyrkant
0

#23 Detta är ett exempel på en så.k. petbox.

Mvh Ellenfyrkant

TildaH
0

#22 Vad syftar du på? Har ställt hund i många år o fattar inte vad du menar med runt omkring.

--------------

Ellenfyrkant
0

#25 klädsel, koppel, sättet man visar hunden, hur man uppträder som person m.m. Finns mycket som delvis påverkar.

Mvh Ellenfyrkant

SweetCheeks
0

#24 Precis, tycker inte min beskrivning var så tokig. ;)

Tilda

TildaH
0

#26 Ok, då vet jag vad du menar. Har dock aldrig själv upplevt sådant. Men sak samma, detta är ju himla OTOskyldig

--------------

CherryIce
0

#28 Haha, håller med! Skrattande Helt plötsligt pratar ni om något helt annat ^-^

Be-Bopz
0

#20 Självklart dras det inte ner på poäng för att du kommer med en bx som jag tycker är "jobbig", det är hamstern jag bedömer.

MEN fortfarande är inte plastlådor tillåtna, hamstrarna/gerbilerna ska sitta i boxar som är tillverkade för detta, transportburar alltså, kakburk, godislådor är ej tillåtet.

CherryIce
0

#30 åkte till hornbach idag, men jag hittade inte transportburen :/

Be-Bopz
0

Ajdå, har du ingen butik nära dig där du kan köpa?

CherryIce
0

Nej, och jag har inte tid … :(

Ellenfyrkant
0

#33 Beställ över internet ? Glad

Mvh Ellenfyrkant

CherryIce
0

#34 finns det sånna burar som jag vill ha? Och vilken sida är bra att beställa från? :)

Ellenfyrkant
0

#35 Guldfisken är ganska omtalad, framför allt av reptil och fiskägare. De har transportburen du söker. Glad http://www.guldfisken.se/beta/catalog/aladino-m-p-1755?osCsid=ab74b7fc3ab5cb7dd45077a8b954fb6a

Mvh Ellenfyrkant

CherryIce
0

#36 okej tack! Skrattande ska beställa direkt!

Music96
0

Hur stor ska en petbox vara för att den ska vara okej för guldisar tycker ni? Skulle vilja ha en där han kan få ganska mycket utrymme, men hittar bara i liter? :/

Be-Bopz
0

Petbox nr 3: 27 x 16 x 21, tycker jag själv.

Music96
0

#39 Okej, tack för svaret! :)

hanzyy
0

Jag har lika som UlrikaD (hittade själv ingen bild) till mina marsvin den är jätte bra och finns i olika storlekar Glad

MaaariaS
0

Jag har både den som UlrikaD  och Ellenfyrkant har

Medarbetare på Chinese crested ifokus.