Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1468 ggr
thanya-i
0

Hamster pip ?.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Jag hade tänkt att para mina hamstrar men är lite orolig över min andra hamster som nu är ca 1,2 år gammal och att jag måste vänta i ca. 3 månad till innan de kan paras och när jag skulle testa om de kunde vara i samma Bur då började honan (Tika) Pipa när hanen (Zac) Sniffade på henne…  Betyder det att de inte gillar varandra el. är hon bara rädd?

Snälla svara!! :)

Mexxie
0

Beror på hur hon pep. Men jag tycker inte att du ska ha de i samma Bur innan de faktiskt ska para sig.

thanya-i
0

#1 Tack, Men nu har jag de i olika burar. :) En fråga, När jag köpte Tika så var det en kvinna som såålde hamstern till mig, men hon tog henne i nack skinet dåå pep hon jättemycket, vad betyder det asså hon pep som att det gjorde ont på ngt sätt … :s

Men tack om du svara :D

Mexxie
0

Ja det gjorde ont.

Det enda naturliga är när mamman gör det.  Hon kanske gjorde det på fel sätt. Det är inte någon bra idé att göra det. Bättre att ta den i handen.

thanya-i
0

3# Okej tack för hjälpen :D

[iurochskur]
0

Men honan var ju bara 1 ½ månad skrev du väl i den andra tråden? I så fall ska man inte ens riskera att honan blir parad. Så ha dom inte ihop förrän hon är minst 3 månader som vi skrev till dig i den andra tråden.

thanya-i
0

5# Ja, jag förstår och jag ska vänta i 3 månader till innan de ska paras. Men om de inte gillar varandra hur ska man göra dåå? :3

UlrikaD
0

#6 Det iurochskur vill poängtera med sitt inägg är att en hamsterparning kan gå väldigt fort. Man ska absolut, absolut inte riskera en parning innan honan är redo. Det kan om man har otur leda till att honan dör. Därför är det alltså oerhört viktigt att de inte träffas alls. Och absolut inte sättas ihop så där.

Att hon pep kan ju bero på att hon blev rädd för att bli parad. Hon är en bebis och det kommer en stor hane och sniffar på henne…inte konstigt om hon blir rädd.

[iurochskur]
0

#7 Precis som jag anser med!

thanya-i
0

#7 & #8 Ja det e det jag menar att jag vänar i ca 3 månader till så det inte parar sig precis när hon börjar bli eller precis är redon så att man väntar i några veckor till.

Odette
0

Ser ingen som helst mening med att sätta ihop dem/låta dem träffa varandra innan de är mogna och tillräckligt vuxna för att få ungar. De är inte som människor att de ska bygga upp en "relation" till varandra. Läs på lite mer om avel innan du gör nåt, så hon inte blir på tjocken när hon själv är en liten baby :'/

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_