Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 10422 ggr
hanzyy
1

Vad ska man ha i buren?:)

Hej jag vet att många har lekhagar till sina hamstrar men jag undrar vad man ska ha i buren för att få motion till hamstrarna?:)

Charlie2006
0

Motion får dom genom Hjul, men inget måste i buren. Sen kan man ha stegar, tjocka grenar, hängmattor. Dom sakerna borde ge motion. Men sakerna ska dock inte vara för högt i tak då hamstrar inte har höjdkänsla.

Men det räcker igentligen med matskål, vattenflaska, sandskål, hus.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Sniff]
0

Kartonger är ju oftast kul för hamstern att ha, det är enkelt att fixa också.

Men en sandskål (med tex chinchillasand), matskål och vattenflaska behöver man. Och som bo kan man ha toapapper:) Inte hamstervadd, det är livsfarligt för hampisen:/

Att inreda burar är jättekul:D (A)

hanzyy
0

vad har man en sandskål till?:)

Odette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Antingen som toalett eller toa/bad. Dvärghamstrar framförallt- älskar att rulla sig i sanden så man kan med fördel ge dem en lite större bytta så sanden inte skvätter ur redan vid första badet ^^

Kan slänga in en bild på en söt dv. hamster (vintervit) som badar. Ser ju så skönt ut Skrattande

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

hanzyy
0

åå vad gulligt är det en dvärghamster?:)

Odette
0

#5 haha jaa- det står ju i inlägget ;) Ser så gulligt ut när de rullar runt wiiie

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

MaaariaS
0

Kolla på trådarna "hur bor era hamstrar" där lär du nog få tips till vad hamstern vill ha i sin bur

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
0

Här är ett akvarium till min tjej som kommer hem på Fredag.

MaaariaS
0

Och här är Gawains hem.

Man kan ha mycket olika saker i burarna ,men det jag alltid har är olika träleksaker och har fler än en uppsättning så att man kan byta leksaker när man städar buren,så hamstern inte blir uttråkad.

[Sniff]
0

#8 och #9 Vilka supersnygga burar! :D De ser jättemysiga ut:)

jassisa
0

#8 #9 Wow väldigt coolt med allt trä ser så naturligt ut som en skog Skrattande

Har också akvarium och trähus tänkte även köpa fler grejer i trä, vart jätteinspirerad av att du lyckats packa in så mycket och få det att se så snyggt ut samtidigt!

//Jasmin 

"Människan är det enda djur som har tråkigt"

www.jassisas.weebly.com

MaaariaS
0

#10#11 Tack så mycket ….Jag tycker det är kul att pyssla till dom småFlört