Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1892 ggr
numnumnum
0

PRAO djuraffär

I mars så ska jag kanske ha PRAO på en djuraffär men jag är inte helt säker då jag inte vet om jag kan se hamstrarna bli nästan vanvårdade och om jag säger till hela tiden med faran med olika saker så blir de kanske sura på mig och så får jag sluta där och inget kul att ha PRAO när de är sura på en

Vad ska jag göra

Odette
0

Är det något som tyder på att de missköter sina djur varför du tänker så? Det enda är väl att de kanske använder hamstervadd etc, å då har du två val; acceptera att de är en i mängden som säljer skiten och håll god min. Eller påpeka att det är farligt. Man kan ju lägga fram det på ett fint sätt att "ni vet väl om.. inte för att jag förväntar mig att ni ska ta bort det men måste ändå säga det".

Kanske blir det lättare att praktisera där om du ändå fått ur dig det, men att förvänta sig att de ska ändra något eller ta bort saker ur dess sortiment är nog inte att hoppas på. Då är det bättre du är rädd om praktiken ist.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Emma--]
0

och om inte annat så får du en bra blick på hur just den där djuraffären funkar. Och du får ju ändå erfarenheten.

Och upptäcker du något som är galet kan du alltid anmäla anonymt Tungan ute

Kristall
0

Kanske du kan förklara ditt intresse för hamstrar/andra djur och att du har dem som hobby (?) och ge lite förslag till förbättringar..? De kommer garanterat inte att lyssna om du är negativ och bara klagar på deras sortiment och djurskötsel, utan då mister du antagligen din praoplats ganska kvickt.. tyvärr. Välj i alla fall en affär där personalen är trevlig, annars blir din prao tråkig oavsett och då är det bättre att välja en annan praoplats.

Kom med idéer som är smarta och ekonomiska för affären och samtidigt är till djurens fördel. T.ex. kan man inreda hamstrarnas burar med olika rör, hus osv som finns i affärens sortiment, vilket kan locka kunder att köpa detta. Man kan ju använda saker från trasiga förpackningar eller liknande som ändå inte kan säljas, så går man inte på back för det.

Vet en djuraffär i stan som erbjuder en "akvarie-start-tjänst" dvs de hjälper till med val av akvarium, akvariets inredning, olika fiskarter, Foder osv. och plockar ihop allting och säljer till ett paketpris. Då behöver köparen inte oroa sig för att ha problem med sitt akvarium till följd av dåliga val (olämpligt grus, inget filter, fel Foder, arter som inte kommer överens etc). - Kanske man skulle kunna ha något liknande med smådjur? Dvs man ger KORREKT information om djurslaget, dess skötsel, kontaktuppgifter till veterinär, en lämplig Bur, bra inredning osv. Då får man förhoppningsvis nöjda kunder utan problem med sina husdjur och dessutom välmående djur som inte missköts i sina hem pga okunskap.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)