Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2114 ggr
[Koppsal]
0

hamster i soptunnan

Hej! jag håller mest till inne på gerbiler, men jag tänkte höra med e rockså om det här. detta inlägg är skrive tinne på gerbiler.ifokus också.

den här veckan så praoar jag på en djuraffär. Idag hittade jag och min praoledare en hamster i soptunnan som var helt rufsig och blöt och satt bland massa döda fiskar. Igår hade de sålt en hamster och det fattades bara en hamster. så liksom man undrar ju lite om det är de nya ägarna som slängt den eller vad nu som hänt?

Det konstiga var att den var extremt tam och kom upp i handen och så jämfört med de andra hamstrarna som finns där. De andra hamstrarna får ju typ panik när de ser en hand, den här klättrade ju upp och satt och myste  i tröjan och så. tyckte så synd om den. då vi inte visste vart den kom i från fick den en egen Bur och mat och vatten och så. 

man blir ju lite arg, vem gör så liksom? stackars lilla djur. jag ville köpa det stackars livet, men jag har inga pengar och sen kan jag ingenting om hamstrar.  

Vad tycker ni att jag ska göra? låta det va, och låta den få så bra som möjligt eller läsa på och övertala mina föräldrar? jag vill inte att den lilla sötnosen ska bli slängd igen. :(
jag ska ta kort på sötnosen imorgon.

Shjimm
0

men vadå, ni hittar den i soptunnan och du ska behöva betala för den?

Charlie2006
0

Ush vad hemskt, tur att den blev hittad, man undrar vad folk tänker med ibland :/.

Frågar som ovan, ska du behöva betalla för den?

Om du känner att du vill ta hand om den så tycker jag att du ska göra det :), läs på om hamstrar bara, finns artiklar här på forumet som du kan läsa. Annars är det bara att fråga saker du undrar över :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

UlrikaD
0

Ja, varför i hela fridens namn ska du behöva betala för en hamster du har hittat.

Är det affären som sålt den så är den ju redan betald för en gång. Och är den upphittad så är den ju inte deras.

Om du känner att du vill ta hand om den så tycker jag du ska göra det, du räddade ju livet på den. Det är inte jättesvårt att ta hand om en hamster på bästa sätt och härinne finns massor av tips och råd.

Och hittar du inte vad du undrar över så är det ju bara att starta en tråd om det.

[Koppsal]
0

#1 nej alltså den är tillsalu igen. tror jag. så jag fundera rpå att köpa den :)

#2 jaa! men som sagt, min mamma är inte så positiv till det. :(

#3 hittat ochhittat, den var ju faktiskt i butiken när den hittades. jaa om jag får ta hand om den så komme rjag så klart läsa så mycket osm möjligt om det.

Det är en liten 'grå' dvärghamster, ungefär runt 35 gram, liten. jätte söt. bor ensam just nu? ska den ha kompisar eller?

BMEXX
0

Men stackars liten :O

Håller även med om att det verkar konstigt att du måste betala.

Kände inte de på djuraffären igen hamstern btw?

// Pabblo

[Koppsal]
0

men varför skulle jag få den gratis? om den är sjuk så får jag säkert typ rabatt eller den gratis isånnafall.

Nej, alla deras dvärghamstrar ser exakt likadana ut, de spenderar inte särsklit mycket tid med djuren kan man ju säga. det är mest vi praktikanter som är där inne och pysslar.

UlrikaD
0

Varför du skulle få den gratis? För att den hittades i soptunnan till att börja med. Och var det djuraffärens hamster som de sålt och nya ägaren slängt så är det ju inte djuraffärens hamster längre. Då säljer de ju den två gånger.

Om den är sjuk så ska du ju inte ta hem den alls.

Dvärghamstrar bör bo två och två.

TildaH
0

What? En hamster har hittats i soptunnan o affärens reaktion är "Denna ska säljas"

Men allvarligt talat, hur seriös är en sådan affär?????

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Shjimm
0

det låter verkligen som att affären bara vill tjäna dubbla pengar på ett liv. trevligt Obestämd

[Koppsal]
0

#7 jahapp. jag vill liksom inte skapa bråk eller så när jag är där nu och ska vara det hela veckan. men i slutet av veckan kanske jag kan säga till om det där. då är det ju okej att jag ställer till med en scen då jag nästan inte kommer komma tillbaka.

#8 Jag vet int eom den ska säljas, den sitter i allfall i en Bur nu. jag kan fråga idag.

[iurochskur]
0

I vilket län finns du? Så man vet på ett ungefär vart denna oseriösa djuraffär ligger.

Tycker inte att dom handlat rätt.

TildaH
0

Men alla vi som säger att de gjort fel, vad skulle ni själva gjort i samma situation? Alltså om man jobbar på affär o hittar en bortslängd hamster.

Själv tror jag att jag skulle (förutom att bli totalt chockad o förbannad) självfallet satt den i Bur med mat, men ställt den i t ex personal rummet o sedan avvaktat åtminstone en vecka för att se om den fått några bestående men av sin soptunne vistelse. Efter det så vet jag inte riktigt.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Koppsal]
0

#11 i stockholm.

#12 japp, jag gjorde iordning en Bur med hus, mat, vatten sandbad och lite toapapper i huset som den kunde boa i. jag brukar alltid smita in i djur rummet och kolla till den. Som tur är får kunder inte komma in till djruen om de inte ska köpa ett.

Det ser ut som den har fet päls bakom öronen. typ som man själv brukar ha när man inte har tvättat håret på några dagar. typ fettigt bara. ska det vara så?