Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1320 ggr
MaaariaS
0

Vad tycker ni?

Jag låg i badkaret med Gawain(utan vatten såklart)så att Gawain ska kunna springa runt och lära känna mej bättre.Kom då att tänka lite på vad en hamster behöver.Jag har väldigt mycket saker i mina hamstrars burar pga av att jag tycker dom ska ha saker att göra och bli stimulerade,men har läst här att vissa inte har så mycket alls i burarna och har rastplatser istället med mycket grejor där dom får springa runt.Förstår att om man har många hamstrar att man inte har råd att ha jättemycket saker till varje hamster och att det då är bättre att ha rastplatser som alla hamstrar kan använda.Men började fundera lite på dom hamstrarna ,vad gör dom resten av tiden ca 22 timmar om dygnet?vad behöver igentligen en hamster i sin Bur för att trivas med sitt liv?Jag säger inte att mitt sätt dvs mycket saker i buren är rätt ,utan undrar bara lite hur ni här på sajten tycker om vad en hamster ska ha och inte ha?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Sniff]
0

Det är väl kul för hamstern att ha lite saker i buren, man behöver ju inte ha överdrivet mycket kanske, men några kartonger med hål i, toarullar och sånt är ju inte så svårt att fixa:)   

Sen är det ju jättebra att ha lite mer leksaker i hagen, men för mig är det viktigt att ha det i buren också. :)

Odette
0

Hehe.. jag har massor med leksaker både i och utanför burarna. Tycker det är skit kul att beställa saker, även om jag har en del liggandes för att jag inte fattat hur man ska montera ihop dem haha. Gör mig inget att det kostar, jag har ju köpt en massa sprillans nya burar också.. allt eftersom, så för mig får det gärna kosta. Det är ju min enda hobby så ;)

På dagarna sover de ju, men övrig tid som de spenderar i buren så vill de nog ha möjlighet att gnaga och förstöra någon liten kartong, krypa i lite roliga rör/gångar och nån träleksak de kan gå lös på..

Tycker att alla hamstrar gott och väl kan ha varsitt paradis i buren, men det är nog många som har mer bara boplats, matskål och massa papper att bädda med etc.

Tycker det viktigaste är att man anpassar Bur & utevistelse efter hamsterns behov Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_