Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 1754 ggr
[Ai-chan]
0

RIP Barabaz Buckland "Ryoma"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**RIP
Barabaz Buckland
"Ryoma"

(LH guldhamster hane född  2008 på våren tror jag det var eller sommaren)

Kommer att sakna dig vännen! Kommer aldrig mera hitta en sån underbar, snäll och go hamster som dig.

Ryoma var världens snällaste hamster. Aldrig varit med om en sådan snäll hamster tidigare.

Endast den hamstern som jag har blivit så kär i som jag har blivit i alla mina 24 år (som annars inte har ett hamster intresse). Och kommer nog även förbli så.

Han var en underbar impulsköp! =)

Sov så gott Ryoma.

[Ai-chan]
0

Så här bodde han den senaste tiden…

120s marsvins bur

[Ai-chan]
0

Han hadde skoj =)

Sett vad han sprang när han fick komma in i den för första gången.

Odette
0

Nämen.. har han gått bort nu :'/ Lilla killen då.. vila i frid.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Ai-chan]
0

Japp. han har ju det :( Bara hittade han död nu på kvällen. Vet inte hur eller varför. Men antagligen åldern kanske?

Odette
0

Ja förmodligen, ibland kan de gå bort ganska hastigt utan att man sett några direkta tecken.. Men han fick nog dö smärtfritt iaf. Den naturliga döden är den finaste, å den jag önskar alla mina djur :')

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Ai-chan]
0

Japp.
Visst har jag sett åldern har börjat ta itu honom. Slöare o allt sånt dära. Men det var ju full fart på han ibland ändå.

Jo, så sällan jag vill ta djur till vet när dom är gammla, vill hellre låta det gå lite mera naturligt än att stressa upp dom till veterinären och sånt när det är dags. Jag själv känner att jag också vill dö i hemma miljö när det är tex dags för mig.
Men jag fattar inte varför han dog under hjulet och lixom inte tex på sin liggplats eller något. Det som förundrar mig om det har hänt något. Men ja. är väll åldern.  Man vet ju inte om det va kanske hjärta eller något. Men va konstigt ställe som jag fann han på. Så det som ger mig lite dåligt samvete, då jag kollade till han först mot kvällen, och inte tidigare idag (var ute o gjorde en massa ärenden så man hann inte).
och jag har tyvärr inte haft så mkt tid för han heller den senaste tiden, därför han har en sån stor Bur så han kan springa av sig själv (eftersom jag inte ville sälja han när han var vid åldern - så lite själviskt också men men).
Ja det är ju lite sånt dära som man har lite dåligt samvete över och man tänker om man har gjort något fel och ångra att man inte va med han mera och sånt. man hadde inte velat att han skulle dö själv heller. men inte så mkt o göra åt det nu. Men jag är glad att han fick springa så stort som han fick, och mycket leksaker. När man ser hamstrar som har så litet, sällan får vara ute o springa o nästan, eller inga alls leksaker. Så tror jag min hamster hadde det rätt så bra ändå. Fast han fick vara lite för mkt själv. Men annars hadde han också katter ibland som åskådare. =)

uscha :( nä, inte skoj. så tomt o tyst i buren nu.

Men det va nog min sista hamster i mitt liv, på ett tag allafall.
Han va min första kärlek som hamster, och min sista. Min underbara impuls köp =)
Snällare hamster kommer vara svårt att hitta ändå. ^^

Nog att jag har haft någon snäll hamster förr med, en guld som barn (som fick flytta till moster efter ett tag). Och en bitsk liten dvärghamster i barndomen med,, som va go på sitt vis (bara jag som kunna hantera han - hörde hemma hos min brorsa annars, men hamnade i mitt rum till sist). Men har aldrig haft det stora intresset för hamster heller så. =)

Ja, Ryoma blev plötslig köp på minuten när jag såg att jag kunna hantera han - kärlek direkt. ^^ har annars för svårt för hamstrar efter jag ser dom som bitska smådjur. ^^ Men ångrar inte alls =)