Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 2723 ggr
Sloj-border
0

Prinsen är borta för alltid

ja nu vet ni, jag orkar inte prata/berätta nå mer! jag vill dödödödödödödödödödödödödödödödödödödödö! jag orkar inte leva mer!

Roxie
0

Vad har hänt?!

// Sofia

BMEXX
0

Va?? :O

Ta hand om dig!

// Pabblo

UlrikaD
0

Men vad har hänt?

Sigriiid
0

Åh nej =( Lilla underbaringen. Undrar precis som de andra vad som har hänt.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

musse05
0

Stakkarn…

Jag vet hur det känns, har förlorat både djur o vänner.

[Tovab]
0

va?!

Näe, stackare..Gråter Finns o det vet du<3

teddybaby
0

Jättetråkigt :(

Sloj-border
0

Jag kopierar det jag skrev till sigriiid (prinsens uppfödare) för jag klarar inte av att skriva det igen.

jag kunde inte gå till skolan idag pga. vad som hänt. Och nu vill jag berätta vad som hänt. det är väldigt svårt för mej att prata om det här men du har rätt att veta nu.

Min bror var här i helgen och han har ett barn som är 3 år gammal. jag hade Prinsen lös i badrummet, jag skulle gå och fixa en sak på datorn (han brukar vara ensam där en stund ibland för det finns inget han kan göra illa sig på osv.) jag stängde dörren till badrummet och satt en stol för också (och så sätter jag alltid upp en lapp på dörren när han är där) jag satt mej vid datorn för att printa ut några bilder på prinsen som jag skulle göra tavlor av och sätta upp på mitt rum, då hör jag mamma skrika "ANJA DET HAR HÄNT EN OLYCKA HÄR" och jag tappade andan. jag kutade in i badrummat och mamma gråter och säger "Prinsen" och jag ser honom (nästan livlös) liggande på golvet. jag trode han var död då så jag sprang ut och skrek och skrek och jag trode att jag drömde, det var jag 100% på.
Efter ett tag gick jag in dit, och gick fram till min bror som höll honom i handen i framåtstupa sidoläge. 
Prinsen andades lite ibland med hjälp av munnen och han var blodig i munnen. Jag ville hålla i honom dom sista andetagen så Andreas la över prinsen i mina händer, jag höll honom ända in i hans sista andetag. Jag kunde inte fatta att det var sant! jag ställde mej i duschen med kläder o allt och vred på iskallt och stog där ett tag. Jag höll på gå sönder i 10000 bitar! jag var så otroligt chockad.

På kvällen hade vi en "begravning" mamma och jag letade upp en jätte fin indisk träask som vi fyllde med bomull och bäddade ner honom i. sen la vi rosenblad, en tulpan och en videkvist brevid honom och jag skrev ett brev som jag vikte ihop och la ner till honom. Vi var tvungen att lägga honom i frysen eftersom man inte kan gräva ute nu. men när tjälen i marken försvinner så ska han få den finaste begravningsplattsen på gården.

Det var Hannes (min brors son) som hade dragit bort stolen och gått in i badrummet, och han stängde inte dörren, så min hund smet in och jag vet inte vad hon gjorde med honom (hon dödade honom inte men som jag berättat så var han väldigt svag) hon måste ha gjort sönder något i hans lilla kropp. Jag sitter och gråter nu när jag skriver allt det här! han var min lilla bäbis, min bästa vän, han var mitt liv den enda som alltid fanns där jag jag bahövde honom. han stora öron som alltid var uppspärrade och hans små utstickande ögon, jag har aldrig stäffat en finare och snällare hamster än Drömprinsen! han var med mej överallt i huset och vi hade så roligt och han sökte alltid kontakt med mej. jag kan inte beskriva hur ledsen jag är! jag vill inte leva mer! jag saknar honom så oerhört mycket! alla i familjen älskade honom så himla mycket och alla grät när han dog (jag gråter hela tiden) jag fattar inte hur jag ska kunna gå vidare utan honom!

Det här hände i lördags på kvällen, och hade lovat att hämta Bejla i Dalarna på söndag morgon. Ja vad kunde jag säga? det var ju bara att sätta sig i bilen nästa morgon och åka dit och hämta henne (och några andra som jag skulle hjälpa till att transportera.) jag grät mestadels av vägen både dit och hem! Bejla är ju en liiiten tröst men ingen hamster i hela världen kan ersätta Min lilla Prins! jag har sån otrolig tomhet och smärta i hjärtat.

jag knäppte kort på honom när han låg i kistan som jag kan lägga ut i min tråd så får du se.

[iurochskur]
0

Åhhhh….stackars liten att dö på det viset.

Jag sänder massor av varma tröstekramar till dig. Mina hamstrar skickar en varsin hamsterpuss med.

Kram!

BMEXX
0

Gråter usch!

// Pabblo

Sloj-border
0

#9 tack<3

#10 jaa!Gråter

Jag mår så himla dåligt! känns som att jag aldrig kommer bli glad! det gör så ont i hjärtat!

Tinwe
0

Nej vad hemskt!.. Han hade charmat alla här på forumet med sina stora öron och busiga ansikte! :( R.I.P Drömprinsen <3 Tur att Bejla kan trösta dig lite iallafall <3 Jag beklagar verkligen.. Gråter

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

teddybaby
0

Usch du jag blir jätteledsen för din skull när jag läser det här! Jag kommer ihåg när min lilla roborovskihamster blev skadad av sin syster i bråk och hur skyldig jag kände mig som inte hade hört bråket och kunnat ingripa tidigare.

Du har all rätt att vara ledsen och låt det ta sin tid.

Sigriiid
0

RIP Prinsen, PMat dig.

// Emmily

Sloj-border
0

#12 tack <3

#13 tack för all tröst!

#14 okej

Zvintos
0

Vet inte vad jag skulle göra om det hände mig.
Vet hur förbaskat dåligt jag mådde när min favoritkanin bröt ryggen förra året.
Det är ingen rolig känsla överhuvudtaget.
Tillåt dig att gråta och må dåligt, det får man.
Till slut kommer du minnas honom med glädje, istället för med sorg.
Även om vägen dit ibland känns lång och tung.

Skickar några tröstkramar från mig och djuren.

Sloj-border
0

#16 tack så mycket för din tröst! det känns som att jag aldrig någonsin kommer att komma över det här! Gråter

mamma stannade hemma för att trösta mej för hon vet hur ledsen och förkrossad jag är, och hon sitter här med mej och det känns bra att hon förstår mej! för det gör hon verkligen! hon älskade också Prinsen jättemycket och hon har också gråtit. Hon tycker att ni på forumet är jätte trevliga och skriver jätte fint och tar er tid och bryr er om mej när jag är så ledsen! och jag håller med till 100%%%%! TACK SÅ JÄTTE MYCKET FÖR ATT NI BRYR ER! <3 det värmer!

Sloj-border
0

jag orkar inte mer! jag her så ont!!
jag klarar inte av smärtan och sorgen. Allting kommer aldrig bli som vanligt igen! mitt liv är förstört och mitt hjärta är krossat föralltid!! jag vill ha tillbaka min bäbis! min älskling! mitt allt! vart är han???! jag klarar inte 1 minut till utan honom!

Sloj-border
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sloj-border
0

Sloj-border
0

Jag älskar dej mer än någonting annat Prinsen! kom tillbaka till mej! snälla! jag gör vad som hellst bara du kommer tillbaka till mej! jag klarar inte livet utan dej!Gråter

Zvintos
0

Gjorde en liten minnesbild till lille Prinsen.
Hoppas det var OK att jag lånade 2 bilder.

Sloj-border
0

#22 gud vad fint du har gjort! tack så jättemycket!!!! det är absolut ok att du tog bilderna! otroligt fin minnesbild! jag är väldigt tacksam att du stöttar mej<3

Sunrise
0

Aww, jag vet inte vad jag ska säga. Det finns inget som kan göra en glad i en sån situation… Massor av kramar!

Music96
0

gud så hemskt för dig. Gråter förstår att det måste kännas hemskt. men han var en fin hamster, och jag vet att han älskar dig lika mkt som du älskar honom. vet inte om det är till ngn tröst, men vill säga att han inte kunde ha haft ett bättre liv.

R.I.P. lilla prinsen Gråter

[NinniVivvi]
0

R.I.PRynkar på näsan

[MissDiss]
0

Åh gud, tårarna rinner på mig med, usch så sorgligt. Åh vännen hur är det med dig? Kan vi göra något för dig? Gråter

Åh jag beklagar verkligen. Jag vet hur det känns, min hamster ramlade ned bakom en frys en gång, det sitter ett galler där som är så kokhett att hon blev bränd till dötts :(

Vila i Frid Prinsen. Mimmi, jag hoppas du tar hand om honom där uppe nu. <3 :'(

Sloj-border
0

#24 tack, jag känner mej väldigt tröstlös, men det värmer verkligen när ni skriver så fina saker<3

#25 tack!<3 det hemska är att han bara vart 3 månader!! 3 månader! han var värd att leva tills han dog av ålder!

kopierar det här från PM:et jag skickade till sigriiid då jag har så svårt att prata om det

han var min allra bästa vän! och det är just det att innan jag gick till datorn så tänkte jag "ska jag inte ta upp honom nu" för han hade varit ute i 1 timme (och jag hade givit honom potatismos och sallad som han tyckte jätte mycket om och jag hade som tur var sagt till honom hur mycket jag älskade honom och hur mycket han betydde för mej) men jag tänkte "äh han får busa ett tag till" för att han var så pigg.

Tänk om jag hade tagit upp honom då! då hade det aldrig häntGråter! han var värt och leva tills han dog av ålder och jag lovade honom att greta (hunden) aldrig skulle få röra honom, man jag ljög! jag ljög för min älskling! jag kan inte förlåta mej själv för det! tänk vad han måste ha lidit när han låg där! jag känner så dåligt samvete över det så jag kommer aldrig förlåta mej själv för att jag lät det där hända! det känns fortfarande som att jag drömmer! det kan inte vara sant att han inte finns mer!

Sloj-border
0

#27 tack<33 jag känner mej väldigt tröstlös!
fy vad hemskt!! :''(((( då har dom varandra iaf! <3

[MissDiss]
0

Åh men vännen, det är absolut inte ditt fel :'( <3

Sloj-border
0

#30 jo! jag lämnade honom ensam! jag skulle aldrig ha gjort det!! jag svek den enda som betydde nått för mej!Gråter tack för ditt stöd!! <3

[MissDiss]
0

Det är ändå inte ditt fel, du kunde inte veta, efter att ha haft honom där ensam förut, att detta skulle hända, speciellt inte att det skulle hända nu. Anklaga inte dig själv. Gråter<3

Music96
0

#28 du får absolut inte tänka så!

jag vet att det är jättesvårt att inte klandra sig själv för det som hänt, eftersom jag haft ett eget djur som dött av en hund. man tänker hela tiden: tänk om jag gjort det då, tänk om jag inte gjort det…

men det var ingens fel, och absolut inte ditt! det råkade hända en olycka, men du får inte klandra dig själv för det!

du ljög inte för honom! som sagt var så var det en olycka, och jag vet att han inte klandrar dig, det skulle han aldrig göra. för han älskar dig, lika mkt som du älskar honom.

vill absolut inte låta hård, och vill itne du ska ta det på det sättet. jag känner med dig, det gör jag. men det är viktigt att inte klandra sig själv. för det var inte ditt fel. 

tusen kramar och ännu fler till dig!

Sloj-border
0

#32 det är svårt, för man tänker helatiden "tänk om jag inte gjort så, eller om det inte varit så mm." Gråter

#33 Nä :'( jag vet att men inte ska göra det men det är så svårt! :'(( och det svåraste av allt är att se hans tomma Bur! och hans smala kartong som han alltid sov i (bilden) och om man luktar i den luktar det exakt som han gjorde :'((((( och i hans toalätt ligger det en kisspöl från honom<3 :'(  tack så mycket för ditt stöd!! <3 det värmer!<3

Imasy
0

Men vilken tragisk olycka Gråter

Vilka fina bilder du har lagt ut på er tillsammans.

Sloj-border
0

igår bytte jag vatten i hans vattenflaska och vattenskål även fasst han inte var där, men han kan inte vara död! det går inte! omöjligt! han kan inte vara borta!!!!! inte min Prinsen!

Castanj
0

NEJ! Nu gråter jag också, usch vad hemskt! :'( <3

Gud vad tråkigt att han dog på det sättet, men det är tur att du har Bejla som kan trösta dig litegrann iaf!

RIP Drömprinsen, vila i frid!

Sloj-border
0

#35 ja! :'( tack! <3

musse05
0

jag fattade inte varför han dog…

Sloj-border
0

#37 jaa :'((<3

Imasy
0

Antagligen blev han så chockad eller skadad efter att hunden fick tag på honom om jag förstog det rätt :(

Sloj-border
0

#39 han vart så svårt skadad när min hund hoppade på honomGråter

Sloj-border
0

#41 aa, han fick någon innre skada eftersom han hade blod i munnenGråter

[Emma-Rhino]
0

Stackars dig. Jag beklagar verkligen. Han var en riktigt fin liten kille….Gråter

Sloj-border
0

#44 tack! <3Gråter

southdakota
0

Beklagar! Prinsen verkade vara en underbar kille, vila i frid Prinsen. :(

UlrikaD
0

Så otroligt hemskt, sitter med tårar i ögonen. Beklagar så otroligt mycket, vet hur mycket Prinsen betydde för dig.Rynkar på näsan

[MissDiss]
0

Det är verkligen jätte fina bilder du har på honom. <3 :(

Sloj-border
0

#46 han var de underbaraste djuret jag har träffat i hela mitt liv! :'( <3

#47 ja han var mitt ALLT! Gråter jag är ingenting utan honom! :'( tack för ditt stöd! <3

#48 tack <3

Ni ska veta att ni här på HIF är verkligen UNDERBARA människor!<3 ni hjälper mej otroligt mycket med era underbart snälla kommentarer! ni förstår mej verkligen och det känns så himla bra! ni förstår hur HIMLA mycket Drömprinsen betydde för mej! tack alla<3<3<3<3!!!

[MissDiss]
0

#49 Hur ska du fortsätta nu då? Tänker du vänta med att skaffa ny? Tänker du låta bli att skaffa ny? Hur vill du fortsätta? :(

För mig var det stor tröst att få en ny att lära känna. :)

Sloj-border
0

#50 jag åkte ju 73 mil igår för att hämta Bejla, hon är en liten tröst, men ingen hamster i helaste vida världen kan ersätta Drömprinsen!Gråter 

Jag tänker fortsätta med hamstrar, om jag inte gör det kommer det vara så tomt och jag skulle inte klara av livet :'(

[MissDiss]
0

#51 Ska du satsa på en åt gången eller flera?

Sloj-border
0

jag ska ta antingen 1 eller 2 kullar på Bejla och då ska jag behålla en unge från varje kull. Om jag ser någon som säljer en hampis som jag blir förälskad i så blir det nog att jag köper den. Och om Sigriiid fortsätter med uppfödningen (och om hon vill sälja en till mej nu när det här har häntGråter) så ska jag köpa en från henne för hon är en sån bra hamsteruppfödare!

[Sniff]
0

Vad hemskt, jag blev helt chockad när jag läste och jag har själv varit övertygad om att min hamster skulle dö när han blev biten och jag var helt… förstörd i flera dagar… Jag trodde verkligen att han skulle dö och det var så hemskt!

Jag beklagar verkligen och hoppas att du mår bättre snart<33

Ta hand om dig!<33

Sloj-border
0

#54 jag är också otroligt chockad! jag kan inte tro att det är sant! inte min Prins!!!!

tack för stödet!<33

[Sniff]
0

#55 Det måste vara en otroligt hemsk tid för dig! Att hitta sin älskling skadad… Det är så hemskt! Att höra någon som ropar med panik i rösten… då vet man. Det är hemskt!

Sloj-border
0

#56 ja jag orkar knappt andas! jag är så förkrossad! jag sitter och skakar hela tiden och mina ögon är helt krut torra för jag har gråtit så mycket! jag kommer aldrig komma över det här! mitt hjärta har gått sönder och det kommer inte läka!Gråter mitt liv är förstört! jag är rädd och ledsen och jag har så ont att jag håller på spy!

[MissDiss]
0

#57 Det är inte ditt fel, jag tror inte Sigriiid kommer säga nej för detta. Du kunde inte rå för det. :(<3

Sloj-border
0

#58 jag får hoppas det!Gråter

[MissDiss]
0

#59 Det är säkert inga problem :)

Roxie
0

Nej men stackare! Sitter med tårarna i ögonen, så himla jobbigt att förlora en vän. Han fick ta sina sista andetag hos dig iaf. Tröstkramar till dig!

// Sofia

[Sniff]
0

#57 Ta det lungt, andas. Jag kan inte säga att det kommer att bli bra, för det stämmer inte. Sorgen försvinner inte med tiden, men den kommer ändras. Du kommer att förstå att han är borta, du kommer kanske att koma över det lite, livet går vidare, men du kommer aldrig att glömma honom.

Inget jag säger hjälper, känns det som, det är din sorg och det ända jag kan göra är att säga åt dig att ta hand om dig.

<3 De små älsklingarna stannar i våra hjärtan<3

[Tovab]
0

*Massor med tröstkramar*

Det var absolut inte ditt fel! Han kunde inte ha fått det bättre än han hade det hos dig<33

//Tova, Gnutta, Rosen och Elvis<33

SandyCipper
0

Fy vad sorgligt !Rynkar på näsan
Men han hade det så bra hos dig.. ja, du ska bara ta det lungt för han hade det bra hos dig och nu har han kommit till en "annan" plats där alla hamstrar måste komma någon gång..

* Tröstkramar * <3

Sloj-border
0

#61 jag han var min allra bästa vän! :'( han betydde allt! tack<3

#62 mm! allt du säger hjälper visst! <3 men jag är så förkrossad så ledsen så förstörd! jag känner ingen hunger, jag har nästan inte ätit någonting idag förutom nått litet som mammma tvingade i mej. nu ropar dom till middag men jag kan inte äta för jag mår bara illa :'/

Sloj-border
0

#63 tack<3 :'(

#64 tack<3 :'(

[Sniff]
0

#65 Är det okej om jag skriver om det på min blogg? Det är så hemskt, stackars dig<3

[Tovab]
0

Inga ord kan trösta. Jag vet det så väl.. :/

Men bara så att du vet så får du låna Gnutta och gosa med henne hur mycket du vill.. Och jag finns om du bara vill ha en axel att luta dig mot<3

Sloj-border
0

#67 ja det är klart!

#68 tack tova! <3

Odette
0

Fy, vet inte vad jag ska säga.. sitter med en klump i halsen Gråter beklagar verkligen sorgen, jag vet hur det känns när det verkligen sliiter i hjärtat av sorg, man kan knappt andas.. luften bara går ur en samtidigt som man bara vill skrika rakt ut. Men du har många fina minnen av honom iaf, å helt underbara bilder. Men jag förstår att du känner dig tröstlös.. känns verkligen som att det är ens eget fel såna gånger, men ibland så är olyckan bara framme Gråter

Kram från mig..

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Sigriiid
0

Som jag skrev i Pm förut så har du ingen skuld i detta och jag är jättenöjd med valet av hem till Prinsen! Favoriten i kullen (som vi var bra sugna på att behålla) var vi extra noga med och jag är jättenöjd att han hamnade hos just dig!

Jag säljer gärna fler hampisar till dig i framtiden! Du e en jätteduktig hamsterägare!

Tänk på att DrömPrinsen hoppar runt bland molnen och flaxar lite med Dumbo-öronen :) Kanske kan han tom flyga lite :P

// Emmily

Odette
0

Man ser verkligen kärleken på bilderna Glad å han kommer alltid att finnas hos dig, om än inte kroppsligt. Men själsligt :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

BMEXX
0

Tycker inte heller du ska känna någon skuld i det här, det var ju en olycka. Den korta tiden han fick var han nog både lycklig och lite bortskämd(menar på ett bra vis)!

Kram!

// Pabblo

91Marran
0

så tråkigt att höra. :´-(

jag minns när min första hamster skulle dö. jag tänkte mig inte för utan blåste liv i henne och hon fick lida extra länge.

De sämsta man kan göra är att klandra sig själv, gjort är gjort och går inte att ändra på.

Mvh
Mig

musse05
0

Självklart att Sigrid (jag vet inte hur många I det ska vara, så det blir bara 1) fortsätta sälja hamstrar till dig! Det var inte ditt fel!

Du ska se att du är i en slags depression just nu, men om en vecka, eller en månad kommer du gråta mindre. Du kommer alltid ha honom i ditt hjärta, men du kommer kunna leva med sorgen senare. Jag har som sagt förlorat både djur, vänner och familj, och alla gånger har det löst sig på något sätt.

Lycka till! Och om du mår dåligt så får du krama Bejla lite extra, hon vill nog jättegärna ha lite extra kärlek nu när hon kommit till ett nytt hem!

Sara87
0

Stackars dej å stackars Prinsen :(

Sov gott Prinsen. Kram!

Sloj-border
0

#70 tack så mycket för uppmuntran! <3 det värmer otroligt!

#71 tack! <3 jag känner mej så dum! jag var rädd för att berätta för alla er om vad som hänt för jag trode att ni skulle säga att jag var oansvarig mm. jag har så ont i hjärtat hela tiden! jag kan inte städa hans bur heller för det känns som att hjärtat kommer gå sönder helt och hållet då… 

#73 ja bortskämd var han! ^^ men han var inte tjock för han ver ute och sprang och busade så mycket

#74 tack för stödet! :'(

#75 tack för stödet<3 ja det känns så otroligt hemskt just nu!

#76 tack<3

Sigriiid
0

Att städa hans Bur kan nog vara ett bra steg för att gå vidare, men låt det ta den tid det tar innan det känns okej.

Du ska inte känna dig dum eller skyldig för Prinsens olycka. Det var som sagt var en olycka och det finns flera andra här som har råkat ut för liknande saker. Det gör en inte till en dålig människa utan det är just vad det är - en olycka.

Pussa lite på Bejla och fota henne lite så att vi får se - du e så duktig på att fota de små!!

Klarade du av att gå till skolan idag? Massa kramar!!

(Sigrid hälsar att Drömprinsen kom till henne genom drömmarna idag. Han kutade runt som en galning på en stor äng! Smaskade på gräs och klättrade runt på stockar och stenar! Det fanns tydligen en liten badstrand i anslutning till ängen och där grävde Prinsen tills han blev helt slut! Sedan så låg han i gräset och hade det superbra medan han tänkte på den underbara tid som han var på jorden, inneboende hos Anja) :P

// Emmily

Sloj-border
0

#78 jag vill inte ta bort hans kiss och hans lukt Gråter jag brukar gå upp och lukta i hans kartong som han alltid sov i, och det luktar exakt som Prinsen! och i den kartongen ligger det massa mat som han flyttade dit och massa toapapper och hundhår (från när jag trimmade hunden) det får låta hur konstigt och sykat som helst, men jag byter fortfarande vatten till honom och jag la in lite broccoli i buren. om jag tar bort buren så känns det som att han kommer dö (jag kan inte fatta att han är borta så jag fantiserar att han är i buren)Gråter

Jag ska lägga upp massa bilder på henne också (tack :) ) jag ska ta upp henne ikväll och fota lite tänkte jag.

Jag orkade inte, men mamma vart arg på mej då jag var borta av sjukdom förra veckan… vi började halv 9 men jag gick klockan 12. den enda anledningen att jag gick var för att träffa Tova.

tack för att du är så underbar och uppmuntrar mej! <3 om jag inte hafft er på iFokus så vet jag inte vad jag skulle göra!<3

91Marran
0

du var inte oansvarig. inte ditt fel om någon inte ser din skyllt.

Mvh
Mig

Sloj-border
0

nä men jag skulle tagit upp honom! :'-(

[Sniff]
0

Måste bara säga att när jag börjar skriva in youtube däruppeiaddressfältet(XD) så kommer länken till Prinsens presentation. Det är så sorgligt!

Vi finns här för dig<33

Sloj-border
0

#82 ja :'-(

tack! <3

[Sniff]
0

#83 Det är verkligen otur att det skulle hända just dig, hända just Prinsen…

Sloj-border
0

#84 JAAAA! GråterGråterGråterGråter jusst min lilla kille!!GråterGråter

BMEXX
0

Usch… men en sak som är kanske bra är om du lägger undan hans saker ett tag. Det är ju så sorgligt att de den där tomma buren och man blir ledsen för det. Men ja du får göra så som du känner.

// Pabblo

Sloj-border
0

ja men då försvinner hans lukt!! :'-( och då tänker jag ännu mer på att han är borta från mej! min älskade lilla Drömprins <3

91Marran
0

#87 det första jag gjorde efter begravningen med min hamster var att rensa ut allt som var hennes, för att inte tänka på henne, men som du säger så kulle man titta till henne hela tiden eller se hur något såg ut på buren. det var min mamma som fick ta tag i utrensningen som sedan fick hjälp av mig, för jag klarade inte att börja.

Mvh
Mig

Sloj-border
0

#88 okej :( men jag klarar det inte! :'( och jag vill inte att någon annan ska göra det heller :'((

Music96
0

#89 det är alltid svårt att ta bort sakerna som påminner en om ens djur.låt det ta den tid det behöver för att du ska känna dig redo. tillslut orkar man faktsikt ta bort det, även om det inte känns så just nu. :( låt det ta tid…

Sloj-border
0

#90 ja :'((((

Novis10
0

nee varför måste sånna här saker hända?!

Vila ifrid lilla prinsen?

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

[TeamGuldhamster]
0

Förtstår precis dig…

När min hamser som har varit död nu i ett och ett halvt år dog så kände jag mig förkrossad.Jag ska berätta en sak att ännu nu (ja,det är sant) ännu nu gråter jag efter henne dt känns helt omöligt att leva då.

Och det värsta var att jag var inte ens hemma när hon dog…(jag gråter nu).

Det var så himla ledsamt. Jag och min farmor och farfar satt ute och skulle precis fika och då ringde mamma farmor och meddelade att hon inte hade klarat natten.Hon dog av ålder min lilla älskling.

Och det som var så lustigt var att precis då hon hade berätatt så började det regna så vi gick in.

Jag ville inte fika längre.Jag minns dagen så väl jag grät i timmar,dagar,veckor,månader och till och med år!Det går verkligen inte att glömma henne.Jag går till hennes fina grav varje dag också brukar jag lägga blommor där.

Min älskade lilla maggan..

Jag kommer älska dig forever and ever!!Jag har lovat dig och det är klart att jag inte glömmer dig min älskade lilla maggan…<3333

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.