Borde jag behålla honom?
Hej, jag har två hamstrar och är osäker på om jag ska behålla den ena eftersom jag inte vet om han får tillräckligt mkt tid. Han bor i en stor duna och får grönsaker/frukt en gång om dagen, ett bra Foder och får vara ute ca 40 minuter varannan dag. Men ibland inte ens det. Däremot kelar jag med honom varje dag. Har extremt lite tid och vill att han ska få ett så bra liv som möjligt, tycker ni att jag ska behålla honom (håller jag på tillräckligt mkt m honom) eller borde jag sälja honom ? (med risk för att han får ännu mindra tid hos ny ägare? )
Vad tycker ni? Jag vill gärna ha kvar honom men gör vad som är bäst! :)
Han är ej rastlös elr så, gnager aldrig på buren och springer inte heller höjdlöst i hjulet.

När jag kände att jag inte hade tid för min hamster sålde jag honom till brosan xD Då var han fortfarande kvar i samma hus, jag kunde hålla koll på att han hade det bra och kela med honom när jag vill. Men jag behövde inte fixa med honom varje kväll :D
Jag förstår precis hur du känner, men jag tycker det låter som att det mer är ditt dåliga samvete som talar, än att han inte får tillräckligt med uppmärksamhet. Du kanske hellre hade velat ha mer tid till honom, men jag menar så länge han inte visar några konstiga beteenden, kanske att han blir totalt understimulerat eller så.. Så tror jag att han är ganska nöjd och glad ändå :)
Det gäller att prioritera om man har lite tajt med tid, men det går ingen nöd på en hamster om den inte får komma ut å springa varje dag. Kom ihåg att hamstrar sover rätt mycket också (lite olika HUR mycket de sover iofs), men då märker de ju knappt att det har gått en dag hihi ;)
Jag tar inte ut alla mina hamstrar varje kväll, det beror vilka som är vakna, när de är vakna- och vilka som är peppade att komma ut. Det anpassar jag alltid lite efter deras behov, så vissa kvällar är det ju nån eller några som inte varit ute. För att de låg och sov tex.
Ha inte dåligt samvete, bara umgås med honom när det finns tid å passa på att gosa å gulla med honom medans han finns i livet :)
Tror inte han skulle få det bättre hos någon annan, men det kan bara du avgöra :P
hoppas det känns lite bättre nu iaf, det är jobbigt att inte känna att man räcker till. Men man får göra sitt bästa 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack tack tack! Känns jättebra att höra!! Jag tycker verkligen jätte mycket om honom och försöker hålla på så mkt sopm möjligt men jag tror det är det att jag jämför med förut när jag var yngre och hade ute mina hamstrar en timme om dagen minst borstade dom varje kväll, städade buren två gånger i veckan och flyttade om inredningen i buren varje kväll.. jämfört med det känns lxm det jag gör nu lite.. men jag hinner verkligen verkligen inte mer än varannan kväll har så sjukt mycket har precis börjat gymnasiet natur programmet och rider 5 dagar i veckan -.-
#4 Precis, det är lätt att man jämför med hur man har haft det förut. Men som sagt, jag tror inte det går någon större nöd på honom :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_