vindruve-kullen 2
Fortsättning, då förra tråden började bli lite lång.
Nu är barnen 24 dagar gamla, alla är så dundersöta!
Macabeo på bild
// Sofia

Nääe så underbart ljuvliga
alldeles FÖR söta ;P
Ooh, de är helt ljuvliga hela högen! 
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
Just det, tycker du gör helt rätt som behåller Vermentino, han verkar vara helmysig, och supersöt förstås. 
Tilda
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Som vanligt helt underbara.
Vem är vem av de mörka skönheterna?
Tilda
Vilka finingar, #17 jättefina muffar 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Tack! De är så söta hela högen, framförallt soblarna! :)
// Sofia

uj uj så söta
guu så söta, vilka goa ansikten.. å tass bilden *naw*
Mycket söta bäbisar må jag säga 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Underbara!
Ja de är sååå mysiga!
// Sofia
Mår alla barnen bra? Visst blev de fyra veckor igår? 
Tilda
Alla mår bra! :) japp de blev fyra veckor igår :)
// Sofia
#28 Så bra!
När kan man se fram emot nya bilder? 
Tilda
Just nu är jag dunderförkyld. Snuva, hosta och ordentligt hes.. Så jag tar helst inte i dom just nu. Men om några dagar kanske :) Du ska ju snart hämta Elbling dessutom ju :P
// Sofia
#30 Naw, krya på dig!
Hihi, det behöver du inte påminna mig om!
Här hemma byggs det och städas för fullt inför lilla Elblings hemkomst!
Tilda
Nu är alla barn tingade, och första flyttar hemifrån redan på tisdag då de är 4½ vecka gamla.
Ganska mycket barnfamiljer som hört av sig. Och alla har haft jättebra hand om mina små älsklingar. Så de kommer nog få det kanonbra :)
// Sofia

Härligt att höra!
Sitter själv och väntar på en mamma och hennes dotter som ska komma och hämta lilla Athos.
#32 Oh, menar du att alla barnen är "färdiga" då? 
Tilda
#33 egentligen brukar jag hålla dem tills de är fem veckor. Men de är såpass stora att de kan flytta lite tidigare :) har två familjer som kommer på tisdag, men kan nog klämma in dig också om du kommer runt kl 12 dvs :)
// Sofia
#35 Jösses vilken beslutsångest… På tisdag är det skola till 17 så jag hinner för visso hämta honom men kan inte sitta och stirra kärleksfullt på honom när vi kommer hem. Torsdag passar bättre på alla sätt, förutom att jag längtar ihjäl mig efter honom…
Jag skulle kunna titta förbi en snabbis på tisdag runt 12 och kika på omplaceringarna förstås, om det funkar för dig.
Erkänner att jag vill tjuvkika på lillpojken också… 
Tilda
#37 Hehe, tänk på mig, mina studier kommer att gå minst sagt dåligt om jag skall sitta i flera timmar och längta efter honom.
Men jo, det är ju en poäng, blir bara så mammig… Lämna liten i flera timmar helt själv… Tja, han överlever nog förstås.
Hur är det med att ev byta Bur om en eller två veckor?
Har ett "burskåp" på g men än så länge är bara översta och understa hyllan bebolig tills jag skaffar nät till dörren. Har en sådan "Duna Mini-liknande" Bur. Tanken är att en ev omplacering får flytta till den "riktiga" buren i skåpet direkt, hon har varit med om tillräckligt… Frågan är ju bara om lillpojken "klarar av det". Jag löser det annars förstås som jag skrev, men det hade ju varit smidigt fram till att vi får tag i nät.
Tilda
#38 Han överlever ;) Bara skönt för honom att få koppla av och utforska sin nya Bur i lugn och ro utan att nån står med näsan tryckt mot gallret
Skämt åsido, det blir nog bra hur du än gör.
Angående buren så gör det nog inte speciellt mycket om du byter, sålänge du tar med lite av hans gamla bottenströ och lite av boet till den nya buren så det inte blir helt främmande dofter igen :)
// Sofia
Så fina färger bebisarna har..
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#39 Det var det jag hoppades på. 
#40 That's it! Vi kommer en sväng på tisdag!
Passar det lite innan 12? Måste hinna till föreläsningen kl 13 på Handels och vill hinna "lämna av" honom/dem ordentligt.
Tilda
#42 Ja det blir super! Tidigast kl 11 kan ni komma :) Måste hinna hem från skolan.
// Sofia
#43 Det blir kanon, då kommer vi strax efter 11 på tisdag. 
Tilda

vilka är otingade? :D sjukt söta!
//Anja
#45 hehe, alla är tingade :) tack! Ja dom är supersöta :)
// Sofia

okej va synd sobelpojkarna var ju så oemotståndliga 
//Anja
#47 Jag kan bara hålla med att de är fullständigt "livsfarliga"… Om det inte vore för att min favoritfärg trillade ned framför näsan på mig i rätt stad så skulle jag inte åka och hämta hem en bebis imorrn. 
Tilda