Hampis på besök
Fick ett akutsamtal idag om en hamster som blivit lämnad ensam när ägaren åkt in på sjukhus. Åkte snabbt och hämtade upp hampisen.
Tänkte visa några bilder för jag släppte ut honom i lekhagen förut. Tycker han är jättefin. Vet inte riktigt hur länge han ska stanna, känner ju inte ens ägaren. Ryckte bara in lite hastigt och lustigt.

Men ååh så fin hampis! :D:D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Läckerbit. =)

Jag blir bara så fundersam. Min Mazarin hade 3 syskon, varav två stycken (en hona och en hane) var choklad bandade. Hanen blev såld till en familj i Göteborg. Jag tittar på gamla bilder nu och försöker jämföra teckningar och börjar fundera på om det kan vara han?
Måste verkligen nysta lite i det här.
#5 Men vad spännande! :O
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
oh… tänk om det är så! :O
Super fin kille, skicka hit han 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#6 Jamen visst!! Tycker att de påminner om varandra i huvudform, men inte storlek. Men det kan ju bero på uppväxt, Foder osv.
Eller så tror jag bara att jag ser saker som inte finns, måste ju naturligtvis rent logiskt finna fler choklad bandade hamstrar i Göteborg.
Förhoppningsvis får jag pratat med någon som känner ägaren personligen imorgon. Då ska jag helt klart ta reda på mer.

Så söt
Och vad spännande, tänk om det är så! ^^
Men usch då! Får hoppas att ägaren blir bra så att han inte blir "föräldra"lös.
Lite rädd för själv vad som skulle hända ifall jag blev sjuk. Vet inte vad som skulle hända med Electronica. Jag tror jag ska gå och fylla hennes Bur med torrfoder så att hon kan klara sig, i fall att.
Men släktforskning är ju roligt, i alla fall.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Han är ju så fin! Vore ju kul om de var släkt :)
// Sofia
Vad fin han var
Satinet lyfter verkligen fram hans färg.
Jag tycker om huvudet och givetvis färgen på den lilla krabaten. Hoppas att du får fatt i ägaren.
Så söt han är!

å så fin! :D
//Anja

Jag kommer att ta över lilla hampis iallafall, så han stannar här. Har inte pratat med ägaren personligen utan via en bekant till henne. Han är inte ifrån mig utan köpt på Zoo-kompaniet här i Göteborg. Men han har stamtavla så jag är ju supernyfiken på vem som har fött upp honom.
Tjejen själv blir väl på sjukhus minst en vecka till men sen får jag stamtavlan så då får jag kika själv.
#16 hon ska inte ha tillbaka honom? Va konstigt, bara .. ge bort en sån goding sådär 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Han ser fint typad ut i huvudet, så du kan ju kanske använda honom i avel.

#17 Fanns lite speciella omständigheter där kan jag säga.
Hon bor iallafall här i närheten så hon är välkommen att hälsa på honom när hon vill.
#19 okej, förstår det. men då får man ju säga grattis till en jätte fin choklad pojke! 
_

#20 Tack så mycket! Han är riktigt fin, och när jag fick reda på att han har stamtavla började jag genast smida lömska framtdsplaner för honom.

Va gullig han va
.
//Camilla
#21 why am i not surprised.. hihi. Nä men vem vet, kanske kommer han från en bra linje som du kan kombinera ihop me nån av de dina.. Du lömska männscha 
_

Hoppas kan man ju alltid, lite choklad satiner skulle ju inte sitta fel.
Annars mår han förhoppningsvis lika bra här som sällskaps-hampis resten av livet.
Men hur kunde den som ringde få ditt nummer? Och vem var det som ringde?
sööööt!
men när är det djurstopp hos dig(alltså inte ta hem fler)??
// Pabblo

#25 Folk i Göteborg vet att jag ställer upp som akuthem för de flesta djur. Samt att jag även är kontaktperson för polisen för upphittade djur de inte hittar ägare till. Det är inte första gången jag åker och hämtar djur direkt.
#26 Det är väl aldrig djurstopp hos mig direkt. Det är väl mer i mån om burplats isåfall. Har jag möjlighet att hjälpa till så gör jag det.
Sitter ju med 11 degusar som jag tog emot som skulle bli levande föda till någon orm någonstans. De söker ju nya hem så om någon är sugen på degusar, hojta till!
Jo, jag har för tillfället ingen möjlighet att ta emot fler illrar i svårigheter just nu pga att jag har valpkull. Så där är det väl stopp kan man säga
Åh degusar! Ska nog ta mig ett snack med pojkvännen tror jag.
// Sofia

#28 Du, snälla gör det! Här står all info och all bakgrundshistoria.
De får ju naturligtvis bo här så länge det behövs, men just nu har de snott någrachilla-burar och de kanske jag vill ha tillbaka igen.

Idag, väldigt långt om länge fick jag stamtavlan på killen. Trodde ju först att han eventuellt var från mig och brorsa till Mazarin, men sen fick jag reda på att ägaren köpte honom som bebis från zoo-affären och zoo köpte från uppfödare.
Så nu vet jag uppfödaren iallafall och det var inte så långsökt ändå. Han har samma föräldrar som min Melody här hemma. Och Melody är mamma till Mazarin, så även ifall det inte var min uppfödning så var de släkt iallafall.
Så fin 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Han är ju så fin! Jag hade ju helst velat se lite fler bilder på denna, jue 
_

Han är fin, hade ju tänkt använda honom i avel när jag fick höra att han hade stamtavla. Men då trodde jag att han var bebis för han var så liten. Nu när jag fick reda på att han är över 1 år gammal och så liten så är det ju inte aktuellt. Han sover i ett av de här frukthusen kan tilläggs. Och han har GOTT om plats.
Men lika gosig och glad är han iallafall och tutar runt i 190 knyck här hemma. Jag är så glad att jag fick behålla honom.