Bebishög!! Och söta mamma med.
Jag är kär i silversoblarna

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#10 de är otingade ;)
// Sofia
#11 Haha, du kan inte lura mig, Göteborg är för långt bort oavsett hur jag mäter
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#11 Hoppas du skojar… Har drägglat över silversobel ett bra tag… Men skall ju inte ha några fler guldisar… Ehm, kanske kan få komma och kika i alla fall? 
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
#13 Självklart får du det
De är så bedårande!
// Sofia
Jag kommer troligtvis att behålla umb-pojken. Vermentino
Lillskrutten fick mig att smälta när han som minst i kullen traskade runt i buren först av dem alla!
// Sofia
Så söta
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Goingar! är ju så underbart att sitta å titta på dem när de knatar runt i buren å brottas å gullar sig 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja det är riktigt roligt :) Små busfrön är vad de är!
// Sofia
#17 Oh så mysigt det ser ut, skall bli riktigt roligt att komma och kika på de små. Ringer dig så snart vi ordnat med skåpen. 
Tilda
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Varning! Åk inte hem till Roxie och titta på bebisar, om du inte är beredd att köpa en förstås. De är helt bedårande och toksöta! Absolut livsfarliga med andra ord.

Tilda
Naaw, de är så sjukt härliga.
Ser nästan ut som om de har växt sedan jag åkte därifrån! 
Bidrar med en bild jag också, på Elbling? 
Tilda
Ja de är gudomliga :D
// Sofia

Farfar, farfarsfar, farfarsmor och farmorsfar vinkar stolt härifrån fastän de egentligen inte har med saken att göra alls. Än hänger de med, gamlingarna.
#32 jisses, jag blir snurrig i bollen .. så många bakåt i leden som finns kvar.. va härligt! ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#33 Ja det är så roligt! Bara jag har ju tre generationer här hemma :)
// Sofia
#35 Naaw, jag smäller av! Är det Elbling? Jag vill ju tro att det är Elbling med den stora vita fläcken men minnet är kort och förvirrat…
Tilda

Ja visst är det roligt när man kan räkna bakåt så. Har ju ett gäng långa led här hemma.
#35……….. ooooooooooooo så söööööööööööööt bild!!! *pussa d småååå trampdynorna*
#36 Hehe ja det är Elbling :P
// Sofia
#39 Ooh, min sötrumpa!
Sitter och fixar med bilder på resten av gänget men hinner nog inte klart fram till att jag måste åka. Men då kan jag ju bara skicka dem tillsammans med de nya bilderna när jag kommit hem igen. 
Slänger upp de två bilder som jag har fixat än så länge.
Tilda
#40 Fortsättning: Och en bild på en ljuvlig liten trio. 
Tilda
#41 Nämen ojojoj.. Såå sötaa!

Otroligt söta små pyren det där!
#55 De får minst 2 mål om dagen, men jag tror jag måste göda dem mer 
// Sofia
#55 De är söta, men lite taniga tycker jag ^^
// Sofia
#57 Så kritisk du är mot dig själv! Dom är bedårande och två extramål om dagen är alldeles lagom. Är mamman och pappan småväxta blir ofta bebisarna det också, allt är generellt. Två mål om dagen är bra av dig! Skitfina bebisar i alla fall.
#58 Tack :) Är väl bara jag som är lite mammig bara :P Föräldrarna är ganska lagomt stora. Ligger runt 200g båda två.
// Sofia
#59 Ge dom tid bara, dom är små än. Runt 3-4 veckor brukar dom bli hulliga.
#60 Ja jag vet :P Men ibland blir man lite nojjig 
// Sofia
#61 Mån om dina bebisar= seriös uppfödare!
#62 Tack 
// Sofia
Såhär ser det ut just nu:
Inzolia - Sg
Malvasia - Sg
Vermentino - Sg umb - ev. behålla
Dolcetto - Sg
Macabeo - Sg
Veldze - Silversobel - tingad
Elbling - Silversobel - tingad
// Sofia
#63 Inget att tacka för…kul att se nojjigheten hos andra än mig själv…hihi. Kollar alltid att mamma hamster sköter sig.
#35 Det här kallar jag en bra Presentations bild! Så ska jag fota alla mina ungar hädanefter.. vem bryr sig om huvudets form när rompan är så söt!?? 
_
#35 Haha ja :) Den bilden är så klockren! Typisk söt hamsterbebisrumpa! 
// Sofia
#66-#76 Oh, öronen är på väg upp, så söta! Både öron och hamstrar. 
Är det min bebis i röret? Kan ju knappt se skillnad på dem på bild, inte för att det gör så mycket förstås men är så roligt att följa hans uppväxt och se hur han utvecklas från dag till dag! 
#78 En mycket söt rumpa, hela han är söt! *Kär* 
Tilda
Är det nån som har svar på varför de silvergråa pojkarna i kullen är ljusare än de silvergråa flickorna?
// Sofia
Iiih, han är tokfin lilla Vermentino-pojken. Vart har du bilder på Min min min! då?
Är det han på bilden i #83? Längtar ju ihjäl mig efter sötnosen… Snart har han en Bur i alla fall, det är ett bra första steg. 
Tilda
Såg att nästan alla bebbar är tingade nu.
Är det några från forumet som har tingat? Det vore roligt att veta vart syskonen hamnar, om du vill/får säga förstås.
Tilda
#91 Det är faktiskt inga från forumet som ska ha :P Mest familjer :)
// Sofia
#92 Ooh, jag är speciellig! 
Jaha, här köper man så en liten bebis från uppfödare på forumet och förväntar sig att liksom alla andra få utbyta gulliga bebisbilder med syskonens köpare men tji fick jag! 
Tilda
#93 Du får vara unik med bilder på din vindruva helt enkelt! 
// Sofia
#94 Ja, och så får jag "utbyta bebisbilder" med dig och Vermentino.
Har du några fler bilder på min vindruva?
Du kan ju PM:a men kan inte föreställa mig att någon stör sig på att de läggs upp i tråden!
Tilda
Jag står inför ett skitsvårt val.
Jag vill behålla Vermentino just för att han är så sjukt charmig. Dock har han lite smal nos och litet huvud, och kommer kanske just därför inte kunna användas i avel.
Dessutom har en av de silvergråa pojkarna verkligen stigit fram och blivit sååå snygg! Superfint huvud verkligen!'
Hur ska jag göra? Jag kan inte behålla båda tvååå!
// Sofia
#96 Jadu, det är ett svårt val som du säger. Frågan är ju om du skall låta hjärta eller hjärna styra. Än är de ju inte leveransklara, Vermentino kanske blommar ut han också men först lite senare.
Du får lägga upp bilder på dem, och på resten av bebbarna förstås. 
Tilda
Jag kommer ju ångra mig så in i bängen om jag inte behållar Vermentino. Han är som en liten Franc, social som få!
Som du säger, han kanske växer till sig, men ligger lite efter.
// Sofia

Det är väl dumt att fråga mig antar jag, men jag hade behållit båda två. Det är ju så jag brukar göra om jag är osäker.
Enligt mina erfarenheter så brukar de med smalt huvud från början få behålla det, se på mini-Maj t.ex. Det kan ju bredda till sig, men det blir troligtvis inte lika snyggt som den andra killens.
Men har man fallit för någon så ska man ju inte sälja pga den anledningen tycker jag. Då hade jag behållt båda två.
#99 Ja, ditt svar vet jag ju redan
Men fy så kluven jag är.
Visserligen så får jag hem 2 bebisar snart, plus att det kommer en kull på lördag.
Vill inte dra på mig allt för många på en gång heller..
UUUUSCH
// Sofia

Jo, mitt svar var väl ingen direkt överraskning.
Hur gamla är de nu? Ge dem tills de är 4 veckor och bestäm dig då.
De är 3 veckor idag. Ja, jag får vänta och se :)
// Sofia
#102 Ooh, två veckor kvar.
Skall sluta tjöta om bilder nu, insåg precis att du laddade upp nya bilder igår… Känns som en evighet sedan ju! Men när du har nya bilder får du förstås väldigt gärna lägga upp dem, är nog fler än jag som vill se. 
Tilda
Vad söta dom är! :)