Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1685 ggr
velenoso
0

Vilket kön?

Jag ska snart köpa en Guldhamster men undrar lite om det finns något kön att föredra. Rent objektivt, anser ni att det finns några för- eller nackdelar med de olika könen?

Tack på förhand! Glad

TildaH
0

En tjej kan lukta illa när hon brunstar, dvs. var 4e dag. Är oftast större o mulligare.
En kille har stor bakända, dock inget som stör enligt mig. Om den är långhårig så har hanen snyggare päls.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Odette
0

Temperamentsmässigt tycker jag de är minst lika goa oavsett kön. Det är nog viktigare att försöka titta efter rätt individ- än rätt kön. Man kan aldrig välja "fel" vad gäller kön av hamster. Dom är underbara allihop ;)

Men ja, honor är oftast större i storleken samt att en del kan vara lite "stissiga" då de brunstar. Men det är väldigt olika, en del honor märker man nästan ingenting på..
Hanar får som sagt längre päls om vi nu pratar Långhår, men annars så tycker jag att båda kön är lika goa Tungan ute

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

velenoso
0

Tack! Tror att det blir en liten kille, mest för att jag gillar namnet Henry Flört Men det beror nog på vilken hamster jag faller för. Ska iväg och shoppa Bur osv i morgon sen blir det att leta efter en pärla! Skrattande

Roxie
0

#3 Ser att du bor i göteborg, kan då passa på att säga att jag har en kull guldhamsterbebisar som är 2v och 2 dagar nu. Det är 5 killar och 2 tjejer. Kika in på min tråd så får du se några bilder och lite mer info :)

Franc + Dianthus Mimosa

// Sofia

TildaH
0

Köp från uppfödare (t ex RoxieFlört)

Jag har både från zoo och från uppfödare, båda är lika underbara mentalt men killen från uppfödare är mkt snyggare o det är så mkt roligare att ha en uppfödare att vända sig till med sina funderingar, och man får följa bebisen från födsel till leverans. Ja, de är bara fördelar!

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus