Hamster iFokus

Hamster

Etikettroborovski
Läst 1914 ggr
UlrikaD
0

Roborovski-fråga

Vad fungerar bäst att ha, roborovski i par, eller i större grupp?

Vad funkar lättast, honor eller hanar? Har aldrig haft några tidigare men ska hälsa på några i veckan.

Har haft två vintervita pojkar som levt fredligt tillsammans i över 2 1/2 år men tar ju inte för givet att robbar fungerar likadant som vintervita.

Charlie2006
0

Tycker två eller grupp funkar lika bra. Dock tycker jag hanar har änklare att bo ihop än honorna, då dom har tedens att små bråka.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

MaaariaS
0

Vi hade två hanar ihop och det funkade jättebra….

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

UlrikaD
0

Vet inte hur många de är av varje kön i kullen ännu.

Men tänkte mest om ifall det var tre hanar så skulle det kännas dumt att lämna en ensam kvar att bli såld själv sen.

Charlie2006
0

#3 Så länge det är tillräkligt stor bur så kan du nog ha många robbar i samma Bur Flört.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

UlrikaD
0

Dåså! Ska ta reda på mer imorgon, kön osv på bebisarna. Kan ju vara bra att veta om inte annat.Flört

Är det svårt att könsbestämma robbar? Har nog aldrig vänt upp och ner på någon tror jag. Är ju van enbart vid guld.

Charlie2006
0

#5 Om jag inte har fel så är det den svåraste av hamsterarterna att könsbestämma, då dom har tätt mellan öppningarna. Men jag har aldrig haft fel på mina brukar titta på två samtidigt för att vara på den säkra sidan ;). Sen kan man se rader på honorna, dock inte så framträdande på yngre robbar.

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

Dessa skulle vara 4-5v gamla och jag litar aldrig på att de som säljer har full koll.

Det är antingen de, eller så har jag funderingar på två pojkar på 5 mån, eller en vuxen hona och hennes dotter som sitter tillsammans.

Alla agouti. Verkar lite svårare att hitta husky.

Charlie2006
0

#7 Om du vill vara säker är det nog lite svårt men ungarna om du inte vänder på dom som sagt och kollar själv om dom ser lika dana ut, dock är dom ganska så små vid den ålder (ca 15-20g) och svåra att se skillnad på. 

Har försökt få fram huskys genom att para två stycken huskys men det blir bara agouti, så tror dom är ganska svåra att få fram.

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

Ja, det här blir ju spännande. Hon som hade dem hade ingen aning om könet på bebisarna. Hon visste inte ens att föräldrarna var en av varje sort.

Tyvärr har hon inte delat på dem utan detta är deras tredje kull på raken och nu är väl mamman omparad igen antar jag.

Ska dit imorgon iallafall och se ifall jag kan se kön på dem. Får väl ta med mig förstoringsglas eller nåt.

Men framför allt så vill jag nog förklara mer för dem att det faktiskt går att separera ett par utan att de går och dör. Försökte plantera in idén att det nog vore bra att dela på dem innan nästa kull och behålla en hona till mamman och en hane till pappan att sitta med.

Men det var ju så himla kul med bebisar…..

MaaariaS
0

Hoppas det går bra…..och att du hittar några du vill ta med hemFlört

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

UlrikaD
0

Jag lär tyvärr inte få reda på det imorgon iallafall.

Mitt besök blev uppskjutet tills på onsdag.Rynkar på näsan

SweetCheeks
0

*Tog bort det själv* Glad

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

UlrikaD
0

#12 Är det inte bättre att starta en ny tråd som handlar om färg istället för att putta en tråd från december förra året som hade med antal i grupp att göra? Blir bara förvirrande om folk tror att jag vill ha svar på grundfrågan. Är inte direkt aktuellt längre.

SweetCheeks
0

#13 Det är det säkert men det här var mer bekvämt. ;) Skämt åsido så reagerade jag instinktivt snarare än att betrakta när tråden skrivits så det går bra om någon Medarbetare tar bort mitt inlägg. =)

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar