6 dunaburar på ett dygn :)
Jahapp då har man köpt på sig ytterligare 6 stycken dunaburar på mindre än ett dygn 
Undra vad man kan fylla dom med? 
6 stycken? :O Hehe, hur rymmer du alla?
Gud, det måste ju ha kostat skjortan! :o :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
hmm så har 18 burar här hemma nu.. 
#2 nej faktist inte 1150 kr för 6 stycken dunaburar, 8 hamsterhus, 9 vattenflaskor, eehh ca 15 matskålar, 7 hamstertoaletter, 4 STORA springhjul, 2 STORA "springbollar", 1 transportbur, hundkex med tillhörande förvaringslåda till, 1 stor plastback för förvaring till hamstergrejjor, och 3 genomskinliga små "typ utställningsterrarie" (haha vet inte vad det heter) och ett antal träleksaker såsom stubbe, tunnel m.m.
Och som sagt jag gav 1150 kr för ALLT!! 
Vart köpte du det? 
// Sofia

#3 Härligt köp ! Av privatperson skulle jag gissa ? Om du inte vill ha en av springbollarna köper jag gärna en av dig. 
Mvh Ellenfyrkant
av en privatperson 
#3 behöver dom tyvärr, men jag såg att du sökte springbollar själv. Men de kostar ju knappt nåt i djuraffären, det borde ju i princip bli samma pris som om du köpte begagnat men ska behöva betala fraktkostnad på det.

#6 Kostar knappt nåt !? 100 spänn för en boll där jag bor iaf. O.o
Mvh Ellenfyrkant
Du kan ju alltid fylla en av burarna med två små dvärgar från mig? 
#7 jo jag vet att de kostar 100 kr men vad tror du en begagnad kostar? Och frakt på det om det ska skickas. De måste ju skickas som skrymmande post också, så det kostar ju extra. Då blir det ju nästan samma summa som för en ny. Det var så jag menade.
#8 ja du tycker det va?
Ja jag tycker nog också det, och nu har jag ju buren också.
Jag måste dock fixa "locket" till maxidunan då det är ett lock för marsvinsduna, dvs alldeles för brett mellan gallret, tänkte sätta nät för det. Hur stor Bur behöver 2 dvärgar?
#9 Jag har samma mått ca som en miniduna till två dvärgar. Fungerar alldeles utmärkt.

#9 Skrymmande är det inte om man packar isär bollen precis som den är när man köper den. Frakt är inte så dyrt för plastbitar, tror jag. Men men.. Väntar nog tills jag springer på någon i närheten. Det vore ju skillnad om det var ett viktigt tillbehör vi snackade.
Minsta yta för dvärghamstrar: 0,09 m2, kortaste sida 20 cm, lägsta höjd 20 cm. Minsta tillåtna burstorlek: längd 45 cm, bredd 20 cm, höjd 20 cm.
Mvh Ellenfyrkant
Skrymmande räknas det som om paketet är tjockare än 3 cm (var det förr iaf, skickat en del med tradera) och det blir det väl även fast man delar bollen på 2 delar?
Nåja spelar ingen roll, jag behöver mina två bollar och jag hoppas du hittar nån som vill sälja sin billigt då. 
#11 men är det där måttet för två dvärgar?
#13 Måste det ju vara då det ju är lag på att dom ska bo i par.

#13 Samma storlek krävs för både en och två. Dock ska man ha dem tillsammans om inte goda skäl finns. T.ex. att de bråkar.
Mvh Ellenfyrkant
#13 Det är ju tyvärr det. Skall man ha fler än två krävs 0,045 kvm per djur utöver 0,09 kvm. Observera dock att det inte är rekommenderade mått utan minsta tillåtna mått, alltså "bör" buren vara större.
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar