Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 2929 ggr
spiritedaway
0

Välkommen Lakrits och Diever

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hämtade jag äntligen hem mina små hamstrar. Glad
Dom kommer från Odette här på iFokus.

Nu blev det inga bra kort för min kamera är sämst. Dessutom var Diever rätt nyvaken och det syns Tungan ute

Diever ska nog förresten få heta Dexter. Han ser ut som en Dexter.

Först ut en bild på Lakrits

spiritedaway
0

Lakrits

spiritedaway
0

Diever/Dexter på äventyr i den stökiga sängen.

spiritedaway
0

Diever/Dexter. a.k.a pälsboll.

Ska försöka fixa bättre bilder sen. Jag får försöka locka hit min lillasyster så att hon tar med sig sin systemkamera Tungan ute

Tinwe
0

Hihi så söööta! :D Kyss

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

spiritedaway
0

Ja jag är helt kääär haha ^^

TildaH
0

Tur att Dexter inte var vaken när vi var förbi, då hade han nog oxå hamnat i ÖkxFlört

Lakrits killen är såå cooolCool

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

spiritedaway
0

#6 Haha vilken tur för mig då

spiritedaway
0

Lakrits klättrar på min sambo.

spiritedaway
0

Lakrits springer bredvid honom

spiritedaway
0

…och runt honom

spiritedaway
0

och klättrar lite till :P

spiritedaway
0

Han klättrade jättemycket på John haha :)

spiritedaway
0

Sen var det Dexters tur att springa runt. Och jag har bestämt mig nu att han ska få heta Dexter ;P

spiritedaway
0

men han sprang mest för sig själv

spiritedaway
0

söt.

spiritedaway
0

skutt! Och börjar bli dags att dammsuga IGEN ser jag.

spiritedaway
0

Dexter. 

Både Lakrits och Dexter var sugna att klättra på råttorna Bur. Vilket inte kändes så bra så vi fick hela tiden hindra dom från att gå dit. Vilket självklart gjorde det hela mer intressant!.

Ena råttan hatar hamstrarnas närvaro så nu ska vi fixa en bättre Bur och byta rum för råttorna. Så får det där bli hamsterrummet.

TildaH
0

Vilka sötnosar, hihiSkrattande

--------------

spiritedaway
0

hihi :) önskar bara min kamera var bättre :P

Odette
0

verkar som att Lakrits hittat en ny husse :')
tror det kan vara en bra idé att ha hamstrar och råttor i separata rum om man kan, så behöver man inte vara orolig över att hamstrarna skall ta sig upp till råttorna. Jag tyckte jag såg en fin agouti rex där i bakgrunden på en av bilderna. Mmmmmums! ^^

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

spiritedaway
0

#20 Ja han var och klättrade på John hela tiden ^^

Mjo. Ska beställa buren nu så är den framme ungefär onsdag nästa vecka.

Det var min krulltott Spike i bakgrunden :)

Odette
0

#21 haha, ja men han är ganska social och orädd.. han har ju redan flyttat först från mig till en tjej, sen tillbaka, å nu till dig. Å han var då helt underbar å obrydd när jag fick hem honom igen så det var bara att ta upp och pussa å peta direkt :P Däremot är han ju ganska springig, men det är ju charmigt.. huvudsaken de vill vara hos en och att de kommer till en :')
Det var en underbart söt liten tjockis Spike må jag säga Flört

_

spiritedaway
0

#22 Haha jo jag märker det. Han ville ju ut ur buren samma dag han kom hit. Och hade inga problem med att klättra upp i handen. 

Ja nu förstår jag varför du skrev Lakrits räcer-rumpa haha

Spike är jättemysig! Han är precis som sin pappa och ska pussas hela tiden ^^
måste ju slänga in en bild på min fina spike. ni kan låtsas att han är en hamster eller nåt så han passar in på sidan haha.

TildaH
0

#22 Tjockis Spike, nää, då har du minnsann inte sett den "vitgråa" killen, där snackar vi tjockis, jag blev kär, hahaKyss

--------------

spiritedaway
0

Haha Ted. Ted är tjockast i flocken ;P

Odette
0

Råttor är verkligen underbara djur, jag har fortfarande himla svårt att förstå att mitt råttintresse svalnade så pass mycket. Men jag tror tyvärr att det har mycket att göra med "rått världen" i det stora hela. Orkar inte riktigt med det i längden.. Men det är inte helt avlägset att jag kommer att skaffa mig ett par tjockis pluffsar till hanar sen om ett par år. Dom ligger mig fortfarande väldigt nära hjärtat. Dom är heliga på något vis :')

Men spiritedaway- där ser du (å alla andra), att rekomendationen att låta en ny hamster "bo in sig ordentligt" inte Alltid stämmer hihi. Jag tycker mer att man skall anpassa det efter individen, för Lakrits hade säkert blivit ledsen i ögat om han kom till sin nya matte & husse å han Inte fick komma ut Förvånad

Jag beundrar verkligen den typen av anpassningsförmåga, det är så himla fint. Det är inte ofta jag omplacerar äldre hamstrar, men Lakrits & hans syster tog jag ju tillbaka då jag helst ville få chansen att välja nya hem själv.. å så fort jag fick hem dem så kände jag bara, "det kommer att gå hur bra som helst".
Bara för mentaliteten är liksom- jaha, konstigt.. aja, lalalaalala.. todidoooo…" Skrattande

hur går det med Dexter då?? Vet du hur tomt det är ?? Han var så himla fin innan jag lämnade över honom, nyvaken å lockig. Hoppas verkligen att han kommer att ty sig minst lika mycket till er- som han gjort med mig & min sambo :')
Men det tror jag, han å brorsorna har varit något utöver det vanliga det måste jag bara säga. de har gjort så fina avtryck hos mig, å det är jag såå glad över att jag fått uppleva :')

Har du förresten nämnt vårat fina möte?? hahaha.. jag skrattar åt det fortfarande. Såå typiskt mig att sitta bakom ratten å blänga på bilen framför "men guuud, nu är det någon som kör LAGLIGT också.. jag kommer ju aldrig fram. Jaja, då får jag inga speeding-tickets nu iaf, kan ju va bra…"
Så just när vi ska till att svänga in på stället där vi bestämt träff, så slår det mig…

"shit, det är ju Hennes bil jag legat bakom!" Oskyldig

Tyckte det var ganska festligt om jag får säga det själv hihi. Bara det att man båda är lite spända .. å så kör man efter/före den andre.. utan att ha den blekaste Cool

_

spiritedaway
0

#26 Dom är så mysiga :) Får hoppas intresset för råttor kommer tillbaka då ^^

Haha jag tror också Lakrits hade blivit ledsen :P

Det går bra med Dexter. Han klättrar fort upp i handen när man kommer dit ^^ Så det kommer nog bli jättebra det :)

Hahaha. Ja det var rätt kul. Jag är van att folk vill köra om mig för jag kör oftast lagligt ;P 
Hade ju varit lite lustigt om du hade kört om mig :P Jag misstänkte ju att det var du, eftersom det var ju inte direkt fullt med folk ute så tidigt på morgonen.

Odette
0

#27 ja men va skönt att han inte blev helt blyg iaf, Dexter blir ett bra namn. Det börjar ju på D det också så helt förvirrad blir man ju inte när man undrar över vilken kull han kom ifrån :p

Haha, ja.. å själv var jag så trög så jag fattade inte att det var du förrän vi svängde in på mötesplatsen Skäms

Då kände jag mig nästan som en stalker som legat å "nosat dig i röven" om ni ursäktar mitt språk hihi, det är ju bil- och trafik språk så den bjuder jag på.

Ser fram emot fler bilder sen på de "små", i Augusti blir Adolfen, Malakai & Lakrits 1 år. Det måste ju firas! Skrattande

_

spiritedaway
0

#28 Han har ju varit lite blygare än Lakrits, men ändå väldigt nyfiken så han vänjer sig nog snabbt vid oss hoppas jag :) 
Haha :P

Hahaha. Vi missade ju i alla fall inte varann så jag fick ta hem alla hamstrarna ;P

Ja fler bilder ska det bli. Syrran ska nog hälsa på här inom kort så då ska hon få ta med sig sin kamera så det blir lite bättre bilder :P

spiritedaway
0

Det är inte lätt att få kort på en busig lillplutt

spiritedaway
0

Så jag höll i Dexter och sambon försökte ta nå kort.

spiritedaway
0

.

spiritedaway
0

Oj så söt och fin man kan vara ^^

spiritedaway
0

Aw. Jag är så kär haha.

spiritedaway
0

en söt fluffrumpa :P

spiritedaway
0

Lakrits hade heller inte riktigt tid att vara med på kort men ibland satt han still

spiritedaway
0

klättra..

spiritedaway
0

..klättra

spiritedaway
0

vara still nån sekund :P

spiritedaway
0

Supersöt Lakrits!

Odette
0

haha dom är ju så söta!! Speciellt när dom tvär-stelnar till ba "huh"? För att sedan fortsätta pillra runt Cool

_

spiritedaway
0

Haha mm ^^ 

Kommer nog skriva om hamstrarna lite då och då i min nya blogg.

Men även alla andra djur förstås! :P

Odette
0

Åh.. måste nog titta in där en sväng Flört

_

spiritedaway
0

Gör det :) Det har inte blivit några nya bilder än. Försökte igår när Lakrits sprang runt i sängen och klättrade på kuddarna. Eller när han fick för sig att bestiga elementet. Men jag var inte snabb nog med kameran.

Han ska verkligen försöka klättra överallt! Undra om Dexter kommer bli lika "galen" haha.

Zannnna
0

Hej! Såg bilderna på dina sötisar, ska eventuellt skaffa hamster till hösten och blev kär i dina, vad är det för ras?

SweetCheeks
0

#45 Tar mig friheten att svara… Båda är som synes långhåriga men om jag inte tar helt fel är Dexter även rex vilket syns bland annat på de krulliga morrhåren. =)

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Zannnna
0

Okej=), och de är alltså guldhamstrar?

SweetCheeks
0

#47 Jajjemen. =) Guldhamstrar är solitära och skall leva ensamma men man kan givetvis ha flera så länge man har dem i varsin Bur.

Tilda

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Zannnna
0

Okej, supertack för svaret=D

SweetCheeks
0

#49 Vassego'! Om jag nu råkar ha sagt något fel om deras päls så kan ju TS förhoppningsvis rätta mig men jag är "ganska" säker på min sak. =)

Tilda

spiritedaway
0

#46 Helt rätt.