Nu har man försökt iallfall.
Nu sitter jag här utan något resultat..
en ny hamsterägare av två dvärghamstrar bryr sig inte om vad jag säger, han använder vadd och Hjul ( 10 v. är dom )och även saltsten..
Han säger att djuraffärerna vet mer än mig, och att jag är en hamsternörd och en random hamsterägare.. och vägrar helt enkelt tro på mig ..
Men djuraffären heter iaf Borås zoologiska..
Jag hatar när folk ignorerar mig, han säger att jag gör fel för att jag inte använder vadd! jag säger att toapapper är bättre men han säger " Ne " och att dom trivs i vadd.
Har bara lust att gråta nu, blir så ledsen..
och det är ingen idé att ge mig tips på vad jag ska säga till han, har försökt med Allt.

Hur har du fått tag på honom ?
Jag tycker i alla fall du ska stega direkt in i djuraffären och tillrättavisa dem så de ger ut rätt information. Kanske råda dem trevligt men bestämt att sälja det hamstervaddet de har mnen inte köpa in nytt sen. Berätta alla risker man utsätter sin hamster för genom att ha hamstervadd i buren, även om den gillar den sålänge den lever och har alla fyra ben kvar. Det är ju källan som bör korrigeras först. Vad käller killen verkar det ju inte vara någon idé att prata med honom, du har gjort allt du kan ! Men du kan ju visa honom hamster.ifokus så kommer han att se och höra av måånga "hamsternördar" och "random hamsterägare" att hans sätt att inreda buren är fel och kan ge hans hamster ett betydligt kortare liv. För det vill väl ingen vara med om.
Mvh Ellenfyrkant
Du har ju försökt, vad mer kan man göra? Tycker inte du ska ta på dig skulden för att någon annan gör fel.
Tycker inte heller att du ska ta åt dig vad killen säger heller om skötseln av dina djur. Du är ju hamsternörd, och vem vet mer om ett specifikt intresse än en nörd? 
Är det samma som du skrev om i den här tråden?
du kan väl inte göra annat än att informera, man kan inte tvinga på folk kunskap. Även om det är frustrerande att folk inte alltid lyssnar på en så är det ändå upp till var och en att avgöra vad de själva tycker är "rätt". Om han väljer att tro på djuraffären, ja det är väl synd. Men det är inte ditt problem.
Bara hoppas att djuren inte far illa bara för att han har bristande intresse.
Bara att lämna det och gå vidare :/
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#1 Ja.. chefen skriver på en facebook sida som heter "Borås Zoologiska " Men självaste hamsterägaren vill heller inte gå in på hamster.ifokus, fast nu får han sköta det själv ;/
#2 Hehe ^^
#3 Ja, det är samma ;) Vet , men om han hade köpt mina bebisar skulle jag ta tillbax dom på direkten..
#4 typ som när jag var å hälsade på en barndomskompis som köpt två råttor av min syster (många år sen
Det var en tjej som , ja.. om vi säger som så "kunde prata för sig", så hon fick tag på super fina rådisar .. med jätte bra stam..
Som hon sedan hade i på tok för små backar, typ 5-8 hanar i en enda back. Å en hanråtta i vuxen ålder är Stoooor..
Jag blev så ledsen när jag såg min systers honor där….
Men för att göra en lång historia kort; man vet aldrig vart ens djur hamnar. Finns aldrig några garantier även om man liter på folk :')
Å det finns inte mycket man kan göra åt folk som vägrar lyssna!
Vare sig det gäller hamstervadd eller något så viktigt som råd av avelspartner eller vad som helst!
Ibland bestämmer sig folk- å tycker att "så är det"
Upp till var och en att använda sunt förnuft så vi kan ta hand om våra pröpas :')
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#5 Japp, men det har gått lite över styr nu.. nu är hans bror jättedum mot mig ;o
hihi, förlåt att jag säger det.. hamster nörd som man är…
Men det vore ju bättre om dom är "dumma" mot dig ist för djuren .. du kan ju iaf brotta ner dem? 
_
#7 varför skulle jag kunna brotta ner dom? xD
#8 Hon menar troligtvis att till skillnad från hamstrarna kan du försvara dig mot deras dumhet.
Prata med någon vuxen så att ni kan få ett slut på de barnsliga dumheterna. Be dina föräldrar prata med pojkens föräldrar, få dem att förstå att han gör fel mot sina djur. Berätta även att han inte verkar vilja lära sig något om de djur han tar hand om.
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
Jag tror du lät som en besserwisser när du försökte övertala honom, men vad spelar det egentligen för roll? Strunt i vad han säger och kör som du vill?
Mina hamstrar hade vadd förut, men dom verkar nu vara mycket nöjd med sitt gräs och toapapper (y)
#10 Jag tolkar det som att trådskaparen är frustrerad över att en person missköter sina hamstrar, dvs hon tycker synd om hamstrarna.
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
#11 Det är som du säger..
Sen hatar jag när personer som hans bror säger att jag har Fel när det är jag som har rätt!
Eftersom ingen var med när TS samtalade med denna hamsterägare tycker jag också det är onödigt att spekulera i hur TS framförde sina åsikt.
Har inte läst tråden
Men måste bara skriva att borås zoologiska, är den sämsta djuraffär jag absolut varit på…
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Måste hålla med #2 ^^
#14 Håller med dig.. men de har iaf förbättrats lite nu :P Bor du i Borås..?
#16 var länge sen jag var där, hoppas värkligen dom förbättrats lite, det kändes inte bra att prata om djur med dom eller se hur djuren bor där när jag var där sist,
Jag bor lite utanför borås, mittimellan borås och gbg:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus