Skadad tass!
Vi var till veterinären med Dumle idag för kloklippning.
Det är en vild pojke som krävde två vet upmärksamhet.
Han slogs för sitt liv kan man väl säga, men klorna blev klippta vilket va nödvändigt. Jättelånga!!!
Väl hemma och inne i sin Bur igen vill han inte alls använda sin ena framtass, hoppar fr med den i luften. Jag tycker den ser lite svullen ut. Kan den brutits i "slagsmålet"?
Nu sover gossen och han får göra det ettag innan jag kikar igen.
Jag tror definitivt att dom kan ha tagit i för hårt och att han kan ha stukat eller ännu värre ha brutit tassen. I såna fall tycker jag du ska gå tillbaka till dom och berätta vad som hänt samt kräva gratis vård och kontroll av tassen. Tycker inte du ska betala ett öre om tassen är skadad p.g.a dom.
Lycka till!
Tack!
Ja han bet och smet fl ggr så det blev rätt hård bahandling:(
Jag avvaktar tills han vaknar. Ringer då om han inte verkar bättre.. Samtidigt som jag inte vill stressa och ta dit han igen.
Läste runt lite här när jag lugnat mig och har man tur kan det visst självläka?
#2 Ja, de kan självläka, men du ska i alla fall berätta (o skälla lite) åt veterinären. Tycker i alla fall jag.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Håller med #3 här!
Ja, om du nu åker tillbaka och ska ta en till koll ska du ju inte betala för ett fel som vetten har gjort 
Ja skälla är jag bra på!
Han va ute nu och hämtade en liten matbit, de är väl possitvt????
Men kan inte ens använda tassen till att äta med. Den är lite blek också, tassen. Gud skadade djur är värre än när ungarna gjort sig illa som små.
Ringt vet nu… Dom tycker vi ska avvakta tills i morrn och inte stressa honom mer idag. Har plockat bort alla hinder i buren så det bara är raka vägen till mat och toa.
Vår plutt!
Jag igen… Måste fr er om råd, igen!
Dumle skadade ju tassen igår hos vet under kloklippn. Ant är den bruten. Vi bestämde att vänta m att åka tillbaka då han blir uppstressad igen och inte mkt finns att göra.
I natt har han varit runt i sin "nya bur" (låda) och gnagt på kartong mm. Ätit lite lite.. kissat på toa.
Men idag har han vid två tillfällen vaknat och låtit jätteläskigt,
fräst/skrik/morrat!!!!!! Aldrig hört någe liknande. Men när han tystnat har han ätit de vi erbjudit-pannkaka och yoggi. Inga mängder men iaf fått i sig lite vid fl tillfällen. Han låter sig klappas och verkar inte aggressiv.
Är jag dum i huvudet som väntar och hoppas?
Vår plutt är 10 mån
Jag tänker att han inte skulle äta vid extrem smärta???
ont har han ju självklart.
Veterinären tycker vi ska vänta, men dom känner man ju inge förtroende för längre.
Tycker du ska åka till en veterinär du litar på, nu.

En hamster som ändrar beteende och till på köpet låter så där har ont.
Du bör åka till en annan veterinär och få honom undersökt snarast innan det blir värre. Däremot bör den första veterinären få räkningen.
Puh! pratat m en annan vet nu som tror han lät för han kanske legat på den skadade tassen. Killen jag pratade med sa att vi skulle åka in direkt Dumle (Dumbledore) slutade äta.
Vaken plutt nu som ätit yoghurt, och lite frukt. Inga konstiga ljud! kissat på toa oxå.

när de slutar äta är det nog redan försent dock 
Jag vet… men ett brutet ben är ju inget man kan göra något åt och det självläker ju oftast.
Nu har killen iaf varit ute med oss en stund , va helt vild och skulle upp fr lådan. Ätit normalt och tar sig rätt bra fram utan sin vä framtass. Vill bli klappad och vara med. Även samlat på sig mat i kindpåsarna, första gången sedan "olyckan".
Känns som våran plutt kommer fixa det! Håll alla tummar!
Pratade med vetkliniken där det hände och det dom säger är-
ja det här va ju väldigt olyckligt….
Vilken tur att han verkar bli bättre!
Lycka till!
// Pabblo
Ja han verkar klara detta å är en riktig liten kämpe när han tar sig fr på sina 3 ben.
Visst får han ut maten ur sin vä påse m hö tass? det är ju vä fram som är ur funktion. Tycker han sett "full" ut på vä sida sen igår.. men säkert bara en nervös matte som oroar sig för allt nu.

Våran Kråkan bröt sitt ben för kanske ett år sedan. Hade kontakt med vet, men det enda man kunde göra var att vänta och se om det läkte. Vilket det gjorde!
Skönt att se att din lille plutt mår bättre nu iaf. Lycka till och pussa godingen från mig.
Jo vi tycker han mår bättre men kan pipa till när han vaknar och kanske legat på benet.
De jag undrar nu: KAN det va så att han fått svårigheter att tömma sin vä kindpåse? Det är vä framtass som är skadad. Räcker den hö inte dit?
Haft mat i den konstant sen igår, är rädd att han inte får ut de.
Konstig fråga men svara gärna=)

Går det att hjälpa honom att tömma kindpåsen på nåt sätt?
Har försökt trycka fram det lite men han flyr direkt.
Vill inte hålla hårt i han så nära den dåliga behandlingen han fick i fre. Det kommer ju ligga där och ruttna…
Har fixat smärtlindr idag om killen har mer ont än han visar. Den första "dumma" vetten gjorde något motvilligt en gratis mixtur.
Ville först träffa patienten vilket jag inte tyckte va nödvändigt eftersom de förra besöket slutade med brutet ben.
Han ska äta det i 2 dagar.
Kindpåsen är full men de avvaktar vi med ngn dag tyckte
annan bättre vet=)
Verkar som ett vet besök till blir ett måste. Dumle verkar helt enkelt inte kunna tömma sin vä påse utan rätt tass=(
Men sen då? kommer han väl fylla den igen och vi kan ju inte åka in och ut och tömma påsen för 560kr gången.
Jag blir galen!!!! och vi har verkl försökt hjälpa han själva.