AKUT, MIN HAMSTER HAR RYMT
Igår så lekte jag med min hamster på kvällen, när jag skulle ge ut från mitt rum så kollade jag en extra gång ifall buren var stängd, och det var den.
Snälla hjälp mig!, vad ska jag göra?
Har kollat igenom varenda rum, men hittar han inte :(.
Snälla hjälp !!

Hittade det här tipset; har lagt 5 nötter i en hög på golvet i varje rum. Sedan stänger man alla dörrar och väntar ett tag, ungefär en natt. På morgonen tittar man i alla rum och om det då t.ex. ligger bara 3 nötter i vardagsrummet så vet man iallafall i vilket rum hamstern befinner sig och då blir det lättare att leta.
_Har inga solrosfrön, går det bra med mandel eller hasselnötter?
_HAR PANIK 

Hittade detta oxå: **Man tar en hink med glatta kanter, som hamstern inte kan klättra ur(Det är viktigt) och lägger lite hamstermat däri. sedan bygger man en "trappa" upp till hinkens kant av tex böcker så att hamstern kan klättra upp där.
Hamstern känner lukten av den goda maten, klättrar upp på trappan, hoppar ner i hinken och vips, så är den fast.**
tror ni att det funkar ?

#2: Fast föresten, han kanse slår sig när den rammlar i :( ..
Får lägga något mjukt i botten..

Ahh
Ingen som vet någonting ? :(
Vänta tills ikväll då det är lugnt i huset/lägenheten. Sätt dig och lyssna om du hör något prassel.. Kolla bakom/i spisen, kolla igenom alla garderober, bakom element, bakom byrå'er under soffan.. Överallt!
Sätt fram lite mat & grönsaker någonstans där du kan tänka dig att han håller till, så ser du sen ifall maten har minskat i mängd.
Lycka till :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#5; Okej, men har bor i mitt rum i källaren..
har letat igenom vartenda rum och har gjort så som jag skrev i #1..
#6 ja vid den här tiden på dygnet så ligger han garanterat och sover någonstans :) Men du får helt enkelt leta vidare, avvakta och se om du hittar något spår efter vart kan kan hålla till ;P
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ett tips jag läste på Gerbilforumet är att strö mjöl i varje dörröppning, då ser man ev. fotspår o riktning.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

#7: Ja, eller ^^, han ligger säker på något extra skönt ställe och göttar sig ^^, nevars.
#8:Mjöl :/, vi har typ som helteckningsmattor i mitt rum, och så :(, det blir nog väldigt svårt att få bort sen :/.. + att alla dörrar är stängda.
Väldigt smart ide annars ! :)
#9 Tänk vad snyggt! En massa vita tassar över hela golvet, haha. Men om alla dörrar är stängda så är de i alla fall överflödigt.
Lycka till med letandet, men som sagt, lika bra att avvakta tills hans vakentiden, en sovande hoprullad hamster är svår att upptäcka
--------------

#10: Ja eller hur :( ..
Det värsta är att jag ska iväg imorgon bitti, och kommer hem på lördag..
#11 Då måste du verkligen försöka hitta honom ikväll/natt! Vi håller tummarna här uppe, har själv varit i samma sits, fast jag trodde min kille var uppäten så de var lite annorlunda…
--------------

~Uppdatering~
Har letat i flera timmar idag, men hittar han inte..
Jag orkar inte med det här mer :'(..

Ja kommer vara uppe hela natten..
Kommer inte kunna somna..
Och jag kan bara inte sluta gråta :'(
Hållerm ed att du måste försöka hitta honom i natt. Finns hur mycket osm helst som han kan göra sig illa på, eller bita sönder sladdar.
Testa allt som du kan komma på!

Åhh, jag hitta han!!!!!!!!!!!!!
Han låg i påsen med Sand i, letade där förut, men tydligen inte tillräkligt..Jag gråter av lyycka :')
nu får han tusen pussarr<333
#16 Åh så skönt att du hittade honom!! :D

#17: Ja eller hur ! :)
Jag hade panik hela dan..
Hihi, nu sitter han i sin Bur och dricker vatten :)
Åh va skönt!! Då behöver du inte ligga vaken hela natten, det är så hemskt när de bara är Poff-borta…!
Du får ge honom lite extra god mat nu så han inte får för sig att rymma fler gånger 
_

#19: ja eller hur :)´
Vad bra att du hittade honom : ' D
Toppen
--------------