Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1321 ggr
[skumbannan]
0

Lungnare hamster?

Jag har en hamster som är helvild. Han springer i handen när man håller honom. Han är 5 månader gammal. Undrar om någon har något tips på hur man kan få honom lungnare.

[Linnea96]
0

e det dvärg eller guld ?:)

TildaH
0

Är nog svårt, såvida det inte beror på rädsla förstås, då kan man nog träna bort de, har själv en kille som är stilla max 5sek åt gången för att han är så aktiv, resten av tiden klättrar han runt.

Men jag måste hålla koll i din tråd om du får ngr bra tipsFlört

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[skumbannan]
0

#1 guldis ;D

#2 det får du gjöra xD

[Linnea96]
0

håll ett stadigt tag om han och ta upp han många gånger om dan :) så var det med min dvärg också och hon är snart 6 mån och är jätte kelig:)

TildaH
0

#4 Skulle aldrig fungera på t ex min kille. Då blir han bara leds o går medvetet iväg. Man kan inte tvinga en hamster, tycker inte jag, då blir det inte en fin relation.

Visst nog kan man göra små upplyft ofta, men ändå, njee, tror inte riktigt på det.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Sammyfasth]
0

#3 Min Guldis var jätte orolig i början, hon var ovan vid att man tog upp henne i handen då hennes ägare inte hade haft tillräckligt med tid för henne hon var jätte sprallig och hade massa spring i benen den fösta tiden. Då började vi ta de lite lugnare med henne, ta in handen ett par gånger i buren och se om han är lugnare i buren ?. 
När han känner sig redo och gå upp så kommer han och då brukar de lugnat sig. det tog oss lite mer än en vecka att få henne stilla. men hon har massa massa energi överskott så vi har fått ta ut hennes Hjul ur buren och hon får springa i den max två timma om dagen då hon bara springer och springer och springer och struntar i allt annat omkring. Men ta något gott in i buren och testa ?
Det är ju inte säkert att detta funkar på alla hamstrar (:
Men det är värt och testa då det funkat på vår lilla donna (:

Minitassen
0

Djuraffärs hamstrar har inte ofta samma temperament som uppfödda . Flört

[skumbannan]
0

deta är en uppföd från mig :D Men han börjar bli bättre. Han är bara helvild på kvällarna nu xD