För stort galler på dunabur!
Hej hamstervänner!
Vi köpte vår första hamster för ungefär ett halv år sen. Jag undersökte genom konstens alla regler för att få en så bra Bur som möjligt. Det slutade med att jag beställde en dunabur på nätet som var något större än de som de hade i djuraffären.
Problemet är att gallret på taket är för brett, 1,9 cm. Vår guldhamster Ninni tar sig igenom där och rymmer. Vi kan alltså bara ha leksaker och hus som är jätte låga.
Är det någon som haft samma problem?
Det låter som att du har fått en Bur för marsvin (enligt tillverkaren). Det finns dock Duna-modeller som är stora och anpassade för hamstrar. Kan inte säga vilken så här på rak arm dock.
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
Det finns fyrkantsnät på de flesta byggvaruhusen där storleken på rutorna är ca 1x1cm. Om du känner för att pyssla lite så kan du ju alltid fästa det på burgallret :)
// Sofia
Jag har oftast inget tak på mina dunaburar, för jag har inga höga saker i mina burar :)
Jag har marsvinsdunor alltså för brett galler för en del av mina jag har satt ett tätare nät på gallret så de små inte kan rymma