Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1254 ggr
[sstorm]
0

Ny hamsterägare

Nu har jag varit inne och smygit runt här på sidan några dar och känner att de är dags att "ta ton" Tungan ute

Jag köpte min första hamster nu i lördags och är totalt förälskad i honom! :)

Jag sysslar för de mesta med kaniner (då jag föder upp lejonhuvade) och vet att de finns en hel del som djuraffärer rekomenderar men man i själva verket inte ska använda. Jag vet att hamstervadd inte är de bästa men vad kan ni mer komma på som jag ska undvika, även i matväg.

Har bombaderat Ninni med frågor men kanske har hon missat något som ni kan hjälpa mig med så jag ska bli en bra hamster ägare! :)

Tack på förhand

[Sniff]
0

Grattis till hamstern! :D Jo, det är ju lite att tänka på…;)

Odette
0

Grattis till din lilla hampis måste jag ju börja med att säga! Skrattande Å sen, har du frågat Ninni så vet du nog det mesta redan, men som sagt- bojkotta vadden å ta ett par femhundraåttio meter (eller ja, kanske liite mindre) papper att ge hamstern att boa med.

Sen får man vara lite uppmärksam på hur mycket hamstern springer i Hjul (om man har ett), eller alternativt låta den springa i det enbart då den är utanför buren så man håller koll så den inte blir helt manisk Flört

Hmm, ingen saltsten och ej heller salt eller kryddor i maten (finns några trådar här på hif om mat).

Ja, å att man håller koll så den inte ramlar å slår ihjäl sig, de är lite halvt självmordsbenägna iom att de inte kan avgöra avstånd.. så de tappar lätt taget om saker de klättrat upp på osv. Kan gå väldigt illa då.. men annars så är det väl mest sunt förnuft och massa massa pussar å gull-prat som rekommenderas Flört

Kanske skrev lite halv flummigt nu men jag är såå trött i skallen hihi, sorry..

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[sstorm]
0

#1 tack Glad

#2 då låter de som jag missat allt "hemskt" för han har varken saltsten eller något Hjul :)

Mexxie
0

Köpte du av NinniH? Vad kul!

[sstorm]
0

#4 ja men hon är inte uppfödaren, men de är hon som gjort mig fäst vid dessa små djur!