Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1806 ggr
Sliggis
0

Knöl

Upptäckte idag att min hamster Cheeky har fått nån sorts knöl jämte tassen, alltså inte själva tassen men jämte den typ, på undersidan, precis där framtassen börjar.. den känns inte hård eller nåt utan är rätt mjuk när man känner på den.. och så är den rosa typ.. nån som känner igen detta? Är jätteorolig =/

Har inte sett det innan, verkar som det kommit på bara nån dag..

Minitassen
0

kan vara tumör?
kontakta veterinär.Glad

Roxie
0

Kanske är svullet om den skadat sig på nåt i buren? Har du gallerbur? Kan hamstern stödja på benet och gå utan synliga problem?

// Sofia

Sliggis
0

Ja, jag har gallerbur..  hon var rätt vild i förrgår, hängde i taket och höll på haha, så kanske kan vara nån svullnad… fast hon springer runt som vanligt och verkar inte ha ont iaf

Imasy
0

Har du Hjul? Vilken typ av Hjul isådanfall?

Sliggis
0

Ja, ett plasthjul, alltså ett heltäckande i plast…

försökte ta bild nyss men det var omöjligt… Men tumörer, ska inte de vara hårda?

Imasy
0

Är det inte bara en infektion då?

Sliggis
0

Kanske.. det är iaf en stor rosa mjuk knöl, får se om det försvinner eller blir värre så får jag se sen…

[hamster-expert]
0

Ett tips..

Kontakta veterinären om det börjar rinna ut gul vätska, då kan blåsan sprida sig.  Min kompis vän hade en hamster som blev 3år och den hade en massa blåsor på kroppen i ett halvår. Hamstern  tappade tom pälsen. Den hade så ont så att den började bitas.