Vila i frid Bubba
Imorse gick jag upp för att kolla till djuren, och fick en chock. Doris hade tagit sig förbi två galler och hoppat ner till Bubbas Bur.. Då jag kollade igenom dom började jag tokgråta. Bubba var uppsprättad på magen och en bit av tarmarna var utanför, han var biten i snoppen och pungen var rejält huggen på och vätskefylld. Doris har ytligare sår i ansiktet och bakom ena benet. Blev att ringa en jourhavande veterinär pronto och ge Bubba en insomningsspruta. Det känns så orättvist och jag har gråtit enormt mycket.
Har fortfarande inte förstått vad som har hänt, och Bubba har blivit begraven under äppelträden på mina föräldrars gård. Min Bubbalove, åh.. Fick ha honom hos mig i ett år.
Han hade mycket sår under pälsen också, på bröstkorgen så att säga..
Men fy vad tråkigt! 

nä fy helvete, varför måste sånt här hända?
Usch vad hemskt! …som #6, varför måste sånt här hända?

Så hemskt :´(
Rest in peace! :(
// Dodat :)
Så hemskt :'( R.I.P
Fy vad trist när sådana olykshändelser händer! Stackars lilla Bubba!
Vila i frid lilla Bubba! Styrke kramar!
Usch vad hemskt! Det är alltid hemskt att förlora ett djur men måste göra extra ont när det är på det här sättet :'(
Men, du kanske borde varna känsliga tittare och inte ha bilderna direkt i inlägget? Finns folk som kan ta väldigt illa vid sig att se bilderna..
#11 Tänkte inte på det. Tycker inte att dom ser så grafiska ut, har tvättat bort det mesta från honom som kan anses stötande. Går inte att lägga till någon varningstext i rubriken såhär i efterhand..
Starkt och snabbt jobbat av dig! Lider med dig! Hoppas detta kan vara en liten tankeställare för de som tänker släppa ihop sina guldar i tid och otid, att det inte alltid är så gulligt…
Kram på dig!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Tack för stödet hörni :) Det är guld värt. Den värsta känslan har börjat lägga sig lite. Jobbigaste är skuldkänslorna då man tänker på vad man hade kunnat göra annorlunda. Ännu mer galler på antoniuslådorna eller att man hade hunnit vakna i tid.
#13 Ja, absolut.. Om man nu ska försöka se något konstruktivt i det hela så är det väl att det är ett exempel på hur illa det kan gå
#14 Jag hade också Antonius och fick en jättefin hamster ihjälbiten…
Så ett rejält galler på dom är verkligen ett måste, absolut. Men vissa hamstrar rymmer ju från vad som helst så vad vet man… Ibland kan man inget göra… Men det är viktigt att rymningssäkra sina burar oavsett vad man har för varianter…
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
Beklagar din förlust av fine lille Bubba… Kram på dig och snabbt och rådigt ingripande…
nämen gud.. man börjar ju nästan gråta när man läser tråden.. storgråta.. Vila i frid sötnosar, tråkigt det som hände.
Nu får dom vila i himlen iaf (L)
:(
Hade sån himla tur däremot. Ringde alla veterinärer jag hittade nummer till, och dom flesta hade bara telefonsvarare som sa att man skulle återkomma på måndag. Den enda jag fick tag i var en som bodde 6 mil härifrån, och det skulle kosta 2000 kronor att få hjälp av dom. Var samma pris på att avliva en häst eller en ko, som en hamster. Men tror att han tyckte synd om mig eller något då jag snörvlade i andra sidan luren, Så han drog bort milersättningen och vips så blev det bara 600 istället. Underbart snäll veterinär som inte bara tänker på pengarna. Dit kommer jag återkomma om jag får mer problem
#18 Åh så underbart! Det kan ju vara bra att kolla upp sådana här saker i förväg… Inte för att något ska hända utan ifall nåt händer så man snabbt vet var man ska vända sig. För när olyckan är framme kanske man inte tänker så klart precis… Och det kan ju skilja mycket på pris och attityd när det gäller smådjur och det kan vara bra att komma till rätt person på en gång.
Medarbetare på Chihuahua
Usch, så hemskt! Och skuldkänslor… När Hani och Hamid bråkade en gång och Hani blev skadad tyckte jag att det var mitt fel. Men jag var inte ens i närheten då. Men när Simon hade tagit sig ut ur sin Bur ner till Hamid som sprang på golvet var det mitt fel… :(
#4 Vilken fin bild. (en sån matta har mina grannar, förresten(A))
Olyckor händer.
Vila i Frid, Bubba<3