Flytningar? :O
Jag tog upp Luna idag.
Efter en stund såg jag att hon hade något vitt där… tja… där ni vet att bebisarna kommr ut, hehe. Inte kisshålet och inte bajshålet (ursäkta..!
) utan där.
Det var vitt och äckligt… som typ hårt snor… det var hårt men man kunde forma det till en boll.
Alltså ursäkta för detta äckel men man blir ju lite skrämd när man ser en sån där sak där…
Jag undrar om det är som typ med människor, att dom får flytningar eller nåt. Fast hamstrar får ju inte mens, och hon är ju 7 månader trots allt.
Fick en jättesuddig bild men hon var svår att hålla still hehe.
Förmodligen e d så enkelt att hon brunstar!!
#2 men… hon har brunstat förut och det har inte kommit nåt sånt slem?
Har kunnat se sådana flytningar hos guldar när de brunstat. En liten gul-vit aktig flytning.
#4 Puh! Gud vad skönt att höra!
Mina guldar får också samma flytning när de brunstar.
Har också varit med om det, och stinker som tusan 
// Pabblo
#7: Nej, inte luktar det rosor av det direkt. 
Både mina hanar och honor har haft sånt flens. Intimhygienen hos dom små liven går att ifrågasätta vissa gånger (a)
#9 Hanar också? Skumt.
Men dom har väl inget "bebis-hål"? hahaha ursäkta igen xD Jag vet inte vad det heter C:
Hos dvärgar har jag inte sett att de får så vid brunst (däremot guldar).
Hon bor inte med hane?
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#12 Ok..tänkte om hon blivit parad för då brukar de få en sådan "plugg"
Håll koll på henne tycker jag, behöver inte vara något allvarligt..
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#12 Jag har för mig att man använder ordet vulva när det gäller djur. Någon annan kanske är mer insatt i ämnet?
#14 Kanske det kaske, jag vet inte..

#14 Haha, ja det vore ju knepigt om man kallade det för "Mus" 
Ja på hund heter det väl vulva iallafall? Jag brukar säga könsöppning när jag inte vet korrekta namnet ;)
Fyndigt ;)
min en dvärghamsterhona blödde lite när hon var i brunst och på gångavstånd till hane.
Mvh
Mig