Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 1494 ggr
Mexxie
0

Det växer blommor i buren!

Jag skulle ta bort och städa ur Firrens matskål idag.

Den brukar alltid ligga på samma ställe och så tar jag med mig matpåsen och fyller på, jag lyfter inte bort matskålen mer än när jag ska tvätta den, vilket jag gör ungefär en gång i veckan.

Idag skulle jag tvätta den, och när jag lyfter på den inser jag att det växer blommor under den!!!!!!! Det är blommor med vita själkar och gröna blad.

Först blev jag jätterädd och undrade vad det kan vara, så jag rotade längre ner under spånet. Då ser jag att Firren lämnat kvar gamla Quinoafrön (okokta) och de växer därigenom.

Riktigt coolt att det blir så när han gömmer fröna där!

Jag tog några bilder.

OBS! Självklart städade jag ur ALLT noga, så han har ren Bur och matskål etc. nu.

Jag vet inte om jag placerade tråden rätt men jag tror det.

Mexxie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blommorna

Mexxie
0

Såhär stor är dem

Mexxie
0

Gamla quinoakorn (BLÄ!)

southdakota
0

Haha, men aww Glad Fiffig hamster som odlat lite eget käk!

Mexxie
0

#4 Ja, han var ju smart. Bra i dåliga tider, vet du. Hamstrar är ju trots allt hamstrande djur Flört

[Sniff]
0

Haha, så nu börjar hamstrarna odla engen mat också. Snart är de smartare än oss^^ XD

Mexxie
0

#6 Japp, haha. "Firrens groddodling" (:

Geishas
0

Dessvärre ser det ut som det skulle ha möglat lite under den där skålen, själva groddningen är ju ingen fara men på ngt vis har det kommit in fukt under skålen, tex läckande vattenflaska, kissande hamster eller dylikt.

Bra att du städade ur ordentligt.

Mexxie
0

#8 Yup, jag såg det när jag lyfe där. Men hur kan det ha kommit in????

Kan det varit så att när jag städade så lyfte jag bort den så kissade han där??? För hur har de annars fått vatten??

Jag har ingen aning, blev bara väldigt förvånad när det växer blommor ur quinoafröena (:

Geishas
0

Det är varmt ute och kondens kan bildas, det är trots allt plastburar vi har till våra små. Men det vanligaste är att vattnet har läckt, man kan även ha en sådan hamster som jag har som fyller kindpåsarna med vatten och sen "spar" detta, min gör det vid sandbadet så då kan det bli sådär om man inte kollar ordentligt varje dag.

Mexxie
0

#10 JUST JA! Där sa du det! Det är en plastburk han har som matskål. Lådan är också av plast.