Ensam i 5 dagar
Kan en guldhamster vara ensam i 5 dagar om man ger honom tillräckligt med mat och vatten?
Jag ska nämnligen flytta och kan inte ta med honom direkt utan måste hämta honom efter 5 dagar.
Frågar för säkerhets skull. :)

Nej, det finns en lag på att man inte får lämna ett djur utan tillsyn i mer än 24 timmar.
// Dodat :)

Lämna din hamster hos en kompis sålänge då? Eller ta med hamstern redan vid första resan till nya bostaden.
Ett djur ska ha tillsyn MINST en gång om dygnet. Enligt lag.
// Sofia
Tänk dig själv, skulle du vilja dricka samma vatten i fem dagar?:)
Om du inte kan ta med hamstern så se till att nån annan tar hand om den under tiden, du kan även höra dig för här isåfall, hellre än att lämna stackarn ensam 
Blir så ledsen, dina föräldrar borde veta bättre än att du ska behöva lämna din vän ensam.
Oppsss, såg nu att du var rätt gammal själv, sry ! Då borde du veta bättre än så !
Hoppas du inte lämnar din hamster själv!
Ska du köra mkt fram o tillbaka under de dagarna? Eller flyttar du "permanent" till nya stället under dessa 5 dgr?
Om så är fallet varför kan han inte följa med? Visst det nya boende kanske är lite rörigt o svårt att få plats med en hamster, men det finns ett rum som man sällan får rörigt i, badrummet! Så kan han inte bo där inne tills allt är i ordning?
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Nej det går verkligen inte att lämna ett djur ensamt så länge.
Tillsyn ska ske minst 1 gång/dag.
Tänk om t.ex vattenflaskan går sönder redan första dagen? Eller om hamstern blir sjuk.
#9 Eller fastnar i något!
(Jag glömde skriva i mitt inlägg att man aboslut inte får lämna så länge!)
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Ja alltså jag tänker inte lämna honom i 5 dagar helt ensam. Det skulle jag aldrig göra.
Ska åka tåg hem först och sedan efter 5 dagar åka tillbaka o hämta allt med bil. Så jag kan inte ta med hela hans Bur på tåget.
Men jag har en äldre Bur hemma som man kan fixa till. Så jag kan ta med hamster Gin i en liten flyttbur på tåget.
Det är väl mycket bättre än att lämna honom ensam… eller?
Frågar för att ni vet mycket bättre än jag! :P
ja ta med den i en transportbur, det är bättre än att lämna den själv.
Och om du inte kan lösa det så kanske du har nån som kan komma dit och bara kolla till din hamster varje dag? iaf kolla att inget hänt och fylla på vatten och mat.
Finns ingen som kan titta till honom. : (
Men jag gör så att jag tar min transportbur. Det här kommer fixa sig utmärt. :) Så ingen fara på taket.
Tack för alla svar~
Puh det var skönt att höra, blir ledsen när folk lämnar sina djur vind för våg.